Beste, ik heb overlaatst een tractor gekocht, een oldtimer (david brown 850) nu is mijn vraag, moet ik deze laten keuren? bij de papieren zat een papiertje dat hij op lagers wielen en de stuurinrichting niet door de keuring geraakt was, moet ik deze nu laten maken en opnieuw laten keuren?
alvast bedankt
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Of laat aub degene die het topic maakt een topic duidelijk maken!
voor de controle moet je stuurinrichting goed zijn. een beetje speling op het stuurhuis zien ze door de vingers als het niet teveel is, maar speling op de lagers, fuseassen en stuurkogels keuren ze zowiso af. ook de lichten is bij db een groot probleem op de controle ( heb ik zelf vroeger wel ondervonden) omdat die naar de verkeerde kant reflecteren en ze die niet kunnen meten. als ze daar problemen over maken dan moet je direct op je strepen staan en vermelden dat de tractoren met hun orginele engelse lichten vroeger gehomologeert waren in belgie en dus nu ook zo moeten goedgekeurd worden. doen ze er niet moeilijk over heb je geluk.
voor de rest moet alles in orde zijn van lichten, ook de remmen moeten gelijk remmen ( dat controleren ze soms ook als je pech hebt) en ook belangrijk dat je 2 dezelfde maten nr platen hebt vooraan en achteraan ( dat keuren ze soms ook af als je 2 formaten kentekens hebt). ook zwaailamp moet erop, borde van 25 of 30km is ook belangrijk, reflectoren tussen de wielen moet je ook hebben. en de banden moeten ook redelijke staat hebben.
dat is zowat het belangrijkste. veel geluk ermee