Ben in het bezit van een Deutz Farh DX 3.50 bij het remmen kan ik de pendalen helemaal weg drukken zonder dat er iets gebeurt
rem voering goed ,rem olie vodoende kan mij iemand vertellen hoe dit op te lossen mail adres fknoops@xs4all
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Deutz-Fahr DX 3.50 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Kunnen de spam bots je niet harvesteren, en scheelt het je een hele lading junk mail.
Zijn geen trommels, een DX 3.50 heeft rem schijven .
heb ze laatst vervangen bij een maat van mij op een deutz dx 80 en besteld bij paruzzi vw onderdelen origineel meer dan 350 euro stuk daar 80 euro de 2 moet je wel wat aanpassen maar ze werken perfect
Zeker, dan splits je één van de twee remleidingen af als signaalleiding voor het remventiel.
Als je het mooi wil maken plaats je er een en-klep tussen, zodat het remventiel alleen gaat werken als beide pedalen worden bediend. Zo voorkom je een blokkerend werktuig als je in het land wil bijremmen
Ik heb een 3.90, is dat hetzelfde?
Als het goed is wel ja.
Ik dacht altijd dat dit mechanische remmen waren, waar kan ik de remleiding vinden dan?
Nee de DX 3.90 heeft een hele andere achterbrug en ook betere remmen .
Je kan er bijna niet omheen dat de trekker doormiddel van remvloeistof geremd is, omdat het vulpunt voor de remvloeistof zich letterlijk onder je neus bevindt, namelijk een klein tankje rechts naast het dashboard .
Wat voor Deutz heb je? Niet alle deutzen hebben slechte remmen, alleen de 05 en 06 serie, en een aantal modellen van de DX 3 serie. En die modellen van de DX 3 serie, hebben eigenlijk hele goede remmen, zijn ongelofelijk zwaar uit gevoerd, maar ze hebben ze na de eind vertraging geplaatst .
Dus als ik een t-stukje tussen de remleiding zet en hem aansluit op een hydrolische rem leiding ben ik klaar? Heb je dan niet veel te weinig remolie?
Het vulpunt zit in de cabine. ik zou die volgen en kijken waar hij op uitkomt. t-stuk plaatsen en dan zou je al een heel eind zijn maar echt verstand van remmen heb ik niet behalve dat je ze hard nodig hebt
Wat bedoel je precies?
Ik zie je profiel foto en dan kan ik het niet laten: liever Deutz troep dan die Same ellende. Als er iets troep is dan is het Same wel!!
en ik weet waar ik over praat zelf ook 2 deutzen gehad een dx 85 en een intrac 2003 allebei met hydraulische remmen wat een ergenis
nee heel eerlijk geef mij maar een zo simpel mogelijke trekker zoals same ding moet gewoon zijn werk doen als ik hem nodig heb
De Same motor blokken, en ventiel blokken zijn bij onze Deutz-Fahr dealer niet aan te slepen. Groen geverfde Same's doen het bij ons in de buurt niet zo goed. De remmen van een DX waren misschien niet de beste, maar verder waren ze veel beter dan die agroplus en agrofarm troep die we nu moeten slikken.
Ik ben opgegroeid op Deutz trekkers, volgens mij doet onderhoud ook een hoop goed. Één keer in de twee jaar de remvloeistof verversen bijvoorbeeld.
De fabriek rem cilinders waren inderdaad niet al te best. Maar wat voor aanhanger heb je er achter, en is die wel geremd?
Hoe kom je aan die wijsheid? zijn zat DX 4 met trommelremmen
DX 3.10 en de eerste DX 3.70 en DX 3.90 hebben trommel remmen, de DX 3.30, 3.50, 3.60 en 3.65 hebben schijf remmen, de latere DX 3.90 hebben ook schijfremmen . Wij hebben thuis een DX 3.30 SE uit 1990 en die heeft toch echt schijfremmen, het ziet er uit als een enorme remtrommel, maar er gaat toch echt een schijfrem in schuil .
Volgens mij hadden de eerste DX 3.90 trommel remmen, later hebben ze dacht ik een andere achterbrug gekregen, met remschijven voor de achteras. Maar dit weet ik niet zeker. Ongeveer de zelfde achterbrug is later gebruikt onder de agroprima. Maar ik denk dat beste Rob, je er meer over kan vertellen.
Ik heb idd trommelremmen op m'n 3.90
Oke, bedankt , dan zijn er waarschijnlijk dus twee soorten achterbruggen gebruikt onder een DX 3.90, want de DX 3.90 van mijn stage heeft schijfremmen .
Volgens mij hebben wij een aardig degelijke uitvoering, wij hebben een oppikhaak.
Kan zijn dat Deutz onder de eerdere DX 3.90's een achterbrug met trommelremmen heeft gebruikt en een paar jaar later een achterbrug met schijfremmen heeft gemonteerd. Oppikhaak is wel luxe voor die tijd ja .
Er zijn 4.31s geweest met trommelremmen, zelfs Agroxtra's met trommelremmen
Volgens mij heb ik ook wel eens een DX 4.30 met trommelremmen achtr gezien, volgens mij liepen bij die types ook de schijfremmen en trommelremmen door elkaar heen