Illustratie van:

Case International 1455 XL - reviseren van versnellingsbak 1455

Hallo,

ik had een vraag of iemand mij ongeveer kan vertellen hoeveel het kost om een versnellingsbak van een 1455 te reviseren, omdat de synchromesh ringen van de versnellings bak versleten zijn en dan eigelijk alleen maar de 4/5 versnelling maar nu wil ik hem helemaal reviseren. nu is mijn vraag of iemand mij ongeveer kan vertellen hoeveel dit gaat kosten?

Deel dit topic

Reacties

caseih1455xl
Het kost heel wat man uren, ongeveer 40 denk ik
22gorter22
De man uren maken niks uit maar het gaat mij om het kosten plaatje wat het ongeveer gaat kosten
Kosak
Ongeveer 1000 euro per versnelling heb ik ooit gehoord
ruupie
Ja maar das nie alleen voor de syngro ringen zeker?

maat van mij zn 1255xl liep de bak inmekaar en revisie bij mechanisatie zou 15000 euro kosten. toen dus maar ingerolen.

maar dan heb ik t over diverse nieuwe tandwielen lagers enzo
RobinBos
Waarom maken de manuren niks uit als ik vragen mag?
ruupie
Als je t zelf doet boeit dat toch nie...
Valtra-Fordpower
Omdat ie zn vrijetijd moet opmaken 😃
caseih1455xl
Manuren zijn nog wel het duurst, je bataald zo 5000 euro daarvoor
+1
fendtjuh
Jaha, maar hij doet het zelf zegtie...
+2
RobinBos
Als je het zelf KAN doen hoef je hier niet te vragen wat onderdelen kosten, want als je zo handig bent dat je een versnellingsbak kan reviseren weet je ook wel wat voor prijskaartje er aan bepaalde onderdelen hangt
fendtjuh
Tja, dat hoeft niet lijkt me toch...

Maargoed, 'ff' een versnellingsbak reviseren is ook niet zo klaar....
magerehein
Als jedat wil weten eerst de bak maar es losmaken en dan kan je zien wat je nodig hebt.Als je dat weet kan je rond gaan vragen wat de boel kost.
Ik denk dat deze kerel van plan is om een 1455 te kopen en daarom alvast een prijs wil weten 😉
zijstandaard
troostwijkauctions.com/nl/…
En hoe ga je de hoofdremcilinder oplossen?, of is dit een andere trekker?
Kosak
Ik had keer bij dealer opgevraagd omdat ik mischien een 14 met verslete synchromesse wilde kope maar dat was bij hun 1000 euro per versnelling aan onderdelen
22gorter22
Man uren hoef ik niet te betalen omdat ik het bijons op het werk in mn vrije tijd kan doen en dan als ik hulp nodig heb 1 van de monteurs kan vragen.en zijstandaard het is die trekker niet die jij bedoelt. maar is het verstandig als ik alleen de 4e en 5e versnelling de synchromesh ga vervangen??
RIK89
Als ik jou was had ik alle synchromesh ringen vervangen! je hebt hem nu los.
ValtraStisch
Gewoon loshalen en je ziet wel wat er kapot is.
Complete synchronizer kost idd ongeveer 1000 euro.Als je geluk hebt echter kun je losse ringen alleen vervangen en dan ben je met een paar tientjes klaar.Let op dit is alleen voor de beunhaas!!!!
Als loshalen je niets uitmaakt dan maakt het ook niet uit of je ze allemaal pakt of alleen die slecht zijn.Als je het probleem ook meteen wegneemt(die sukkel die aan die stok zit te trekken)hoef je er nooit weer bij!
robinsiebring_IH
fassaertmachines.nl/machines.php/…

mischien hebbe ze hier nog wel wat tweedehans spul voor je ligge
robinsiebring_IH
Tweedehans maakt ja niet uit als het maar goed draait 😃
redpower
Ik denk dat hij die 14 van vd heijden wil kopen, op mp staat ie, super dik ding! echt strak, alleen de bak is nie goed zeggen ze
driessie
Ik was al meer als 1000 euro kwijt en dat nheb ik t goedkoop gereviceerd zie foto s
hans ih
Ik heb al veel ZF bakken gereviseerd.De synchro's zijn de gevoeligste delen van de bak.Dat steeds het probleem van een 14.Een enkele synchro kost meer dan 1000€ en dan heb je meetstal de coon en eventueel tandwiel nodig.Nog wat lagers,dichtingen enz...
uit ervaring weet ik dat het tegen valt in prijs.U mag rekenen voor te beginnen 3000€ maar het zullen er een pak meer worden.Mijn laadste herstelling was 13000€.Maar die had ook 6 tandwielen beschadigd
Fordje6500
@hans ih wij hebben een 1056 op het oog, mn vader is heen kijken geweest en het viel op dat hij 1 keer uit de 2de versnelling schoot. Voor de rest schakelde hij goed Wat houd dat in? Kwestie van nieuwe versnellingsbak olie op doen? Of toch nieuwe Sinchro ringen? En wat is het kosten plaatje van zon reparatie als je het laat uitvoeren door een mechanisatie bedrijf, weet u dat?
Fordje6500
Mocht iemand anders het weten hoor ik het graag, denk niet dat hans reageerd aan gezien hij 4 jaar geleden voor het laatst online geweest is...
wotan2
@Fordje6500 Het gaat bij een 1056 om een heel andere versnellingsbak, maar het idee is het zelfde; als je het zelf kan repareren (en dan moet je heel handig zijn) is het te doen, anders is het snel te duur. Maar ben voorzichtig als je zo'n trekker koopt, dat hij een keer uit de versnelling spring hoeft niks te betekenen, maar ik zou het risico niet nemen.
mdoornekamp
@Fordje6500 nieuwe versnellings bak olie helpt niks. Bak moet gewoon uit elkaar
+1
rijkjd
@Fordje6500
als je geluk hebt ligt dit gewoon aan de arretering (vergrendeling) van je versnellingen,
deze zit boven op de versnellingsbak en dat is prima te doen.
(cabine er af en schakeldeksel los)
zolang de trekker niet kraakt onder het schakelen zijn de sychromesh ringen nog goed
(in de zin van nog niet helemaal versleten)
Bleistra
Tandwielen versleten van die versnelling!
radium45
Heb vaak de bak van een fendt 612 los gehad en dan bestelden wij de delen via boeke heesters daar dit volgens de nummers dezelfde bak is als van een 14. Praktijk was dat dit niet zo was, bij de fendt bak zaten delen behorend bij de synchro die de ih niet kende maar toch. Dit scheelde al enorm in kosten als bij de vor bestellen. Maar het blijft een hele dure operatie.
hobbyboer
Quote Reactie van @radium45:
Heb vaak de bak van een fendt 612 los gehad

Niet steeds van dezelfde 612 neem ik aan?
radium45
@hobbyboer nee, hadden er 3.
1 keer was onze eigen domme schuld. Hadden een vrije retour rechtstreeks op de kont gemaakt en dat mag/kan niet kwamen wij later achter.
redeagle14
@radium45 Het type bak is hetzelfde allemaal ZF3000. Maar onderdelen moet wel zoeken op Stücklistnummer. Daar hangt bij ZF alles aan vast.
+1
radium45
@redeagle14 De Fendt variant van deze ZF bak had delen behorend bij de synchromes die bij de Case IH variant niet voorkwamen, deze alsnog via De Vor bij moeten bestellen.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Case International 1455 XL ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
34
DEELNEMERS
24
WEERGAVES
16