Illustratie van:

Mc-Cormick D 324 - Start slecht

Hallo,

2 jaar terug heb ik met mijn opa een Mc Cormick gekocht, hij heeft bij een agrarisch bedrijf gestaan daar hebben we hem weer lopend gekregen, hij heeft een nieuwe koppakking gekregen, kleppen zijn gesteld, de verstuivers zijn vervangen enz. hij loopt nu dus wel maar hij start heel erg slecht, eerst moet ik 2 min voor gloeien dan blijven starten en op een gegeven moment slaat hij aan. nu laatst heb ik een test ritje gemaakt van ongeveer een uurtje toen ik hem even uitzette kreeg ik hem ook niet meer aan toen moest ik een poos wachten voor dat ik hem weer kon starten.
mijn vraag is nu waar kan dat aan liggen?

Met vriendelijke groet Harold
alvast bedankt

Deel dit topic

Reacties

boerekebart
Loopt de motor dan ook wel goed, dat de pomptiming slecht staat?
maar ik dnek eilijk eerder dat je een slechte massaverbinding hebt in het startcircuit e.d.
dalton
Denk eerder dat je startmotor gewoon op is. of een te lichte accu ?
Wimsumar
Beste D-324: Waarschijnlijk deugt de voorgloeiïnstallatie niet meer.
Mispelaar
Wil je eens kijken of er gloei staven of stiften inzitten?
caseih212
Als de trekker verder goed loopt en ook goed 'trekt' dan ligt het aan de gloeispiralen (of je startmotor draait tevens te langzaam)
case inter kracht
Als de treker goed liep voor dat je de verstuivers heb vervangen dan kan het zoo zijn dat de pomp niet maar aan de inspuit druk komt en de verstuivers niet meer of niet goed open gaan ha ik ook samen met een maat bij een landrover
D 324
@caseih212

De motor loopt goed en trekt ook goed,
dan zal het daar wel aan kunnen liggen,
weet u ook waar ik deze kan kopen?
D 324
De start motor draait goed er zit ook wel veel kracht in
toen we de trekker kochten liep hij op 2 cilinders nu loopt hij wel weer op 3 cilinders maar het starten gaat zo moeilijk
ik heb vaak gehoord dat je er wat start piloot in moet spuiten maar ik hoor ook verhalen dat dat slecht voor de trekker is
ErDee
@D 324 Startpiloot is eigenlijk een laatste mogelijkheid om een trekker aan het lopen te krijgen, stel het gebruik ervan het liefst zo lang mogelijk uit en als je het gebruikt spuit maar kleine beetjes in, het gaat erom dat de trekker aan het lopen komt, niet dat hij vol op z`n sodemieter krijgt als hij aanslaat. Misschien kun je eens een filmpje maken van het starten?
case inter kracht
@mestyle ja dat kan mar is onwaar schijnlijk maar het kan de start motor zeer waarschijn lijk neit wezen niet wezen want als die warm is gaat de motor makelijker slaat die snel aan
case inter kracht
@mestyle ja das waar ik zou als ik hem was gewoon de verstuiver laten testen op de druk klopt en als dat klopt de druk wat lager zeten vande verstuiver dan weet je wat het is als die dan wel goed loopt dan is de pomp het en als de verstuiver niet goed zijn is dat het
D 324
@case inter kracht
de verstuivers ongeveer een jaartje terug al een keer getest en de smid zei dat ze goed waren
case inter kracht
@D 324 oke dan wet ik het ook niet miss is je pomp het en je brandstof filters en je lugt filter ook al naar gekeken
D 324
@case inter kracht
ja er zit een nieuwe brandstof filter in en de olie in de lucht filter is ook al vervangen
case inter kracht
@D 324 oke dan kan dat het ook niet wezen denk dan tog aan je start motor draait die te langzaam of je acu te zwak /kapote cel dan valt de spanig te ver weg onder het starten dan moet je effe je acu meten en als je start dan mag die niet onder de +- 11 volt komen met starten als die dat wel doet dan is de acu kapot daar zouw ik ook effe naar kijken gloei spiralen heb je volgens mij met dit weer niet nodig
caseih212
Die gloeistiften kun je bij mij bestellen, daarvoor PB doen 😉

heb je ook Agriomatic? zo ja, dan de handel in de neutraal zetten en dan starten zonder de koppeling in te trappen, dit trekt namelijk veel lichter! Kan soms ook flink helpen.
nh1880
@case inter kracht
Wij hebben een D436 staan en die startte ook ontzettend slecht, het lag aan de voorgloei en die heb je bij dit weer ook zeker nodig bij de onze, anders krijg je hem gewoon niet gestart. Als je voorgloeit moet je de spanning meten over je accu en opmerken dat je een vrij grote spanningsval hebt, anders werken ze niet/slecht. Ik had een weerstandsmeting uitgevoerd en die gaf geen problemen, al was de voorgloei slecht, dus je mag niet vertrouwen op een weerstandsmeting.
Allerbeste manier is nog altijd de 4 gloeikaarsen eruit nemen, ze naast de trekker leggen, verbinden en dan gloeien, als ze dan mooi rood worden ben je zeker!
D 324
Ik heb de bougies getest. naar 2 min gloeien dacht ik: nu zouden ze toch wel rood worden en toen voelde ik heel voorzichtig en ze waren helemaal koud. zijn dit de bougies of iets in de bedrading?
DESLAGERURRE
@D 324 even een startkabel op 1 van de gloeibougie's zetten en dan voelen 😉
D 324
@nh1880
ik heb de bougies getest maar ze deden naar 2 min gloeien ook niets ze waren helemaal koud. nu weet ik niet of het de bedrading is of de bougies zelf. hou zou ik dat kunnen testen? want ik wil niet onnodig geld uitgeven.
Wimsumar
Quote @Beste D 324:
hoe zou ik dat kunnen testen

Begin eerst met het doormeten van het electrisch circuit. Ga met een spanningszoeker (of multimeter) na of er ook stroom op de gloeibougies komt als je voorgloeit.
D 324
@Wimsumar
er zit wel stroom in.
ik was ze aan het testen en toen kwam het draadje per ongeluk tegen het ijzer van de trekker en toen kwamen er vonkjes.
ik heb ook nog even met de meter gemeten. en daar kwam ook wel stroom op
nh1880
@D 324
De gloeikaarsen nooit testen rechtstreeks op de batterij maar met de acculader kan wel, stuk voor stuk, dan weet je het ook direct.
D 324
Oke,
de gloeibougies werken.
maar nu heb ik gehoord dat het de timing van de brandstof pomp is.
en ik weet hoe je dat kunt verstellen maar hoe weet ik hoe hij goed staat?
Wimsumar
Quote @Beste D 324:
oke,
de gloeibougies werken.

Dat heb je getest aan de acculader(?), maar dat wil niet zeggen dat ze het op de trekker ook doen/hebben gedaan. ( Er kan een draadje los zitten / hebben gezeten.
D 324
Ik heb het juist op de trekker getest
D 324
Oke.
ik heb de verstuivers eens los gedraait ze werken goed ze spuiten op het zelfde moment als er lucht uit de cilinder komt
maar nu wou ik ze weer terug zetten maar er komt lucht langs een verstuiver heb ik dat misschien verkeerd gezet ofzo of moet er iets aan vervangen worden?
Wimsumar
Beste D324: Er zal bij het demonteren wat "vuil/roest" onderin het gat zijn gevallen waardoor het nu lekt. Eigenlijk zou je de ringen onder de verstuivers allemaal bij zo'n handeling moeten vernieuwen.
Demonteer de verstuiver en 'kras' met een schroevndraaier het vuil onderin het gat los en blaas het er uit. Het mooiste is dat je ook de ring er uit haalt. Dit lukt door er een (conische) ronde vijl in vast te steken.
Vervolgens alles schoon weer monteren.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Mc-Cormick D 324 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
28
DEELNEMERS
10
WEERGAVES
27