Hallo,
2 jaar terug heb ik met mijn opa een Mc Cormick gekocht, hij heeft bij een agrarisch bedrijf gestaan daar hebben we hem weer lopend gekregen, hij heeft een nieuwe koppakking gekregen, kleppen zijn gesteld, de verstuivers zijn vervangen enz. hij loopt nu dus wel maar hij start heel erg slecht, eerst moet ik 2 min voor gloeien dan blijven starten en op een gegeven moment slaat hij aan. nu laatst heb ik een test ritje gemaakt van ongeveer een uurtje toen ik hem even uitzette kreeg ik hem ook niet meer aan toen moest ik een poos wachten voor dat ik hem weer kon starten.
mijn vraag is nu waar kan dat aan liggen?
Met vriendelijke groet Harold
alvast bedankt
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Mc-Cormick D 324 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
maar ik dnek eilijk eerder dat je een slechte massaverbinding hebt in het startcircuit e.d.
De motor loopt goed en trekt ook goed,
dan zal het daar wel aan kunnen liggen,
weet u ook waar ik deze kan kopen?
toen we de trekker kochten liep hij op 2 cilinders nu loopt hij wel weer op 3 cilinders maar het starten gaat zo moeilijk
ik heb vaak gehoord dat je er wat start piloot in moet spuiten maar ik hoor ook verhalen dat dat slecht voor de trekker is
de verstuivers ongeveer een jaartje terug al een keer getest en de smid zei dat ze goed waren
ja er zit een nieuwe brandstof filter in en de olie in de lucht filter is ook al vervangen
heb je ook Agriomatic? zo ja, dan de handel in de neutraal zetten en dan starten zonder de koppeling in te trappen, dit trekt namelijk veel lichter! Kan soms ook flink helpen.
Wij hebben een D436 staan en die startte ook ontzettend slecht, het lag aan de voorgloei en die heb je bij dit weer ook zeker nodig bij de onze, anders krijg je hem gewoon niet gestart. Als je voorgloeit moet je de spanning meten over je accu en opmerken dat je een vrij grote spanningsval hebt, anders werken ze niet/slecht. Ik had een weerstandsmeting uitgevoerd en die gaf geen problemen, al was de voorgloei slecht, dus je mag niet vertrouwen op een weerstandsmeting.
Allerbeste manier is nog altijd de 4 gloeikaarsen eruit nemen, ze naast de trekker leggen, verbinden en dan gloeien, als ze dan mooi rood worden ben je zeker!
ik heb de bougies getest maar ze deden naar 2 min gloeien ook niets ze waren helemaal koud. nu weet ik niet of het de bedrading is of de bougies zelf. hou zou ik dat kunnen testen? want ik wil niet onnodig geld uitgeven.
Begin eerst met het doormeten van het electrisch circuit. Ga met een spanningszoeker (of multimeter) na of er ook stroom op de gloeibougies komt als je voorgloeit.
er zit wel stroom in.
ik was ze aan het testen en toen kwam het draadje per ongeluk tegen het ijzer van de trekker en toen kwamen er vonkjes.
ik heb ook nog even met de meter gemeten. en daar kwam ook wel stroom op
De gloeikaarsen nooit testen rechtstreeks op de batterij maar met de acculader kan wel, stuk voor stuk, dan weet je het ook direct.
de gloeibougies werken.
maar nu heb ik gehoord dat het de timing van de brandstof pomp is.
en ik weet hoe je dat kunt verstellen maar hoe weet ik hoe hij goed staat?
de gloeibougies werken.
Dat heb je getest aan de acculader(?), maar dat wil niet zeggen dat ze het op de trekker ook doen/hebben gedaan. ( Er kan een draadje los zitten / hebben gezeten.
ik heb de verstuivers eens los gedraait ze werken goed ze spuiten op het zelfde moment als er lucht uit de cilinder komt
maar nu wou ik ze weer terug zetten maar er komt lucht langs een verstuiver heb ik dat misschien verkeerd gezet ofzo of moet er iets aan vervangen worden?
Demonteer de verstuiver en 'kras' met een schroevndraaier het vuil onderin het gat los en blaas het er uit. Het mooiste is dat je ook de ring er uit haalt. Dit lukt door er een (conische) ronde vijl in vast te steken.
Vervolgens alles schoon weer monteren.