Illustratie van:

Fiat 450 - koppeling vingers.

Hallo,

Ik ben momenteel een fiat 450 aan het restaureren.
nu kwam ik op een probleem waar ik niet uit kom dus misschien
kan iemand mij helpen.
Ik heb de trekker door de midden omdat er een raar geluid bij
de koppeling weg kwam als die stationair liep.
nu was het druklager erg slecht en daar heb een nieuwe voor
besteld.
nu heb ik snel de vingers even opgemeten met een schuifmaat
alleen er is 1 vinger bij die zit nog al wat dieper dan de andere twee. het scheelt ongeveer 8 mm.
Nu is de vraag horen alle vingers op de zelfde hoogte te zitten?
je kunt ook aan de vinger zien dat die veel minder is versleten.

alvast bedankt,

Deel dit topic

Reacties

G210
Die vinger die dieper zit gelijkzetten met de andere en goed borgen
fiaterik
Hoeveel vingers zitten erop
als dit er 3 zijn gewoon gelijk zetten
bij dubbel plaat moeten ze ook gelijk maar moeten de stiften een speeling van ongeveer 1 a 2 mm hebben
dit is dan voor de pto plaat
jelle algera
Er zitten drie vingers op.
Het is wel een dubbele koppeling.
fiaterik
Dan is een van jou pennetjes aan de zijkant afgesleten
ik zou ze alle 3 vervangen
geheel demonteeren dan kom je depennen wel tegen
terug zetten met wat vet even plakken
anders vallen ze eruit
dit gaat zelde gepaart zonder te vloeken
dan monteeren en de speeling van de pto plaat afstellen ongeveer 1a2 mm
jelle algera
Dat zijn de pennentjes die tegen de vingers
Aan zitten?
fiaterik
Ja korekt een daarvan is korter geworden kijk maar eens goed
moet je even bij de daeler nieuwe halen dat zijn geharde pennen of je belt intrak en vraagt naar erik
jelle algera
Die vinger die dieper zit daarvan zou het
Pennentje korter zijn? Zijn die pennentjes
Ook gewoon verkrijgbaar op internet?.
fiaterik
????????????????
wel bij een koppelings leveransier
daar weten ze ook de afstelling van de vingers
fiatfan
Als je hem open hebt gewoon een nieuwe drukgroep monteren. is veel goedkoper dan dat ie straks weer een keer open kan..
fiaterik
Klopt maar dan moet je hem even goed afstellen en dat is geen kleinigheid bij deze koppeling
Polderjong
De oorzaak van een 450 die bonkt bij stationair lopen is meestal de shock-absorber die tussen de drukgroep en de versnellingsbak zit. In deze absorber zitten 16 kleine blokjes rubber die na jaren van gebruik doorgaans versleten of verteerd zijn. Vanaf de zijkant via het inspectieluik kan je al voelen of er veel ruimte op de absorber zit, als je de tractor toch door de midden hebt is het raadzaam om hier ook even naar te kijken. Druklagers hoor je doorgaans alleen wanneer je de koppeling intrapt, dan komt er spanning op te staan. succes met het sleutelen.
jelle algera
Er was 1 vinger die stond dieper dat kwam omdat
Een stel schroefje kapot was en zo'n pennentje was krom.
Met het stationnair lopen rammelde hij net alsof hij ergens tegen aan liep. Ik zal ook wel even naar de absorber kijken. Maar volgens mij zit daae bijna geen ruimte op.
jelle algera
@Polderjong
Ik heb zojuist de absorber uit elkaar gehaald ,maar
Daar mankeert niks aan.. Dus daar ligt het niet aan.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Fiat 450 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
13
DEELNEMERS
5
WEERGAVES
7