Hallo , ik heb een fordje en ik zie dat bij het mazoutpompje die de rest van de mazout naar de tank terug brengt dat er ook een leidinkje zit die naar de voorverwarmer gaat , nu had ik een discussie met iemand of dit voor het gloeien is of voor het voorverwarmen van de mazout of iets anders ??
dan had ik nog een vraagje waarom heeft de motor 2 keer mazout nodig 1 keer gaat er mazout naar de bougies en 1 keer nog om in te spuiten in de cilinder wat is daarvan de bedoeling .
ik hoor het graag
grt felix
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Ford 3055 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
de leiding van je verstuivers naar je tank is een retourleiding omdat er altijd wat retourdiesel van je verstuivers af komt.
Je tweede vraag is een beetje onduidelijk.
Bougies zitten er niet in, dus er gaat alleen maar diesel naar je cilinders via de verstuivers, en naar dat vlamstartelement in de retourleiding.
Die werkt alleen als je de contactsleutel in de tussenstand tussen contact en startmotor in vasthoud.
Er zijn ook contactsloten waar je de sleutel tegen de klok in moet draaien om voor te gloeien.
Als je dus de sleutel na het starten weer loslaat stopt de werking van het vlamstartelement, en gaat alle retourdiesel weer terug naar de tank.
Diesel wordt niet voorverwarmd.