Hallo, een vriend van mij heeft een ford 5610.
als je met de tractor op een hoog toerental stuurt de tractor perfect maar zodra je geen toeren maakt stuurt hij voor geen meter! waar zou dit aan kunnen liggen? olie is op pijl in de pomp!
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Ford 5610 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Zeker met meer uren willen de pompjes slijten, met bijbehorende afddichting. De pomp al waarschijnlijk ook wel zweten. De filter en het afdichting setje vervangen kan al helpen. In het ergste geval is het alleen op te lossen door een nieuwe stuurpomp te plaatsen.
Wat voor olie zit erin? ATF?(rode olie)
Bij aankoop van een filter zou ik meteen even nieuwe olie kopen. Er gaat 2,2 liter in het systeem.
Gebruik in elk geval NOOIT MOTOROLIE in het hydraulisch systeem van de stuurinrichting! Hiermee gaat de pomp in korte tijd naar de mallemoer!
Wanneer je wilt weten hoe je het filter kunt vervangen, dan zal ik dit even voor je nagaan, heb zo niet alle belangrijke details paraat. Maar op zich is het niet zo ingewikkeld.
ja als je dat voor mij wilt na gaan zou dat mssn wel handig zijn.
@Valtra-Fordpower is ATF rode olie niet goed dan?
Maar zweet de pomp nu!? Zoja, nieuw afdichtingsetje bestellen met nieuw filter. Dit scheelt al veel.
Edit: Alleen filter vervangen.
Oke, ik neem je uitleg meteen aan . Heb het een paar keer gedaan, maar wist niet meer hoe het tankje vast zat.
Het is zoals @Valtra-Fordpower zegt.
Zorg er even voor dat het tankje/de pot en de omgeving rondom plus de leidingen goed schoon zijn alvorens te gaan demonteren. Let er ook even op de rand waarlangs het tankje/de pot tegen het pomphuis zit, goed schoon is voordat je hem eraf haalt.
Bij het filterelement zit waarschijnlijk ook een grote O-ring, deze is voor op het pomphuis, kijk even of deze rand waar je die op legt goed schoon is wanneer je de oude ring eraf hebt.
Succes ermee.
Inderdaad maar die ring kan er ook half naast komen te liggen, dan zit de O ring niet strak meer en moet je die vervangen, als je hem er ongemerkt tussen knijpt blijft ie lekken
Het is, als je de boel schoon hebt, en de juiste olie bij de hand (totale inhoud van systeem is 2,2 liter) zo gepiept. Aan een avondje zoals je zegt te hebben, heb je meer dan genoeg.
Ik adviseer je overigens ook om als je de boel er weer op hebt zitten, en de olie gevuld hebt tot een cm. onder de rand, even het stuur helemaal van links naar rechts te draaien (vooras opgekrikt, of rijdend), dit een paar keer achtereen, en dan even het oliepeil opnieuw te controleren. Dan de eerste dag dat je weer aan het werk bent geweest ook even het de olie peilen.
Ja, even een dun laagje olie in de eerste 4cm vanaf de rand aan de binnenkant van de pot/het tankje smeren zodat ie makkelijk over de in de groef liggende O-ring glijdt .
Ik heb er geen liggen, en je moet het uiteraard zelf weten, maar wat is er op tegen om eerst gewoon alleen het filter te vervangen?
Mijn ervaring is dat het vervangen van het filter zeer goed te merken is aan het gemak waarmee je bij lage toeren (onder de 1000-1200tpm.) sturen kunt.
In elk geval NOOIT MOTOROLIE gebruiken in dit hydraulisch systeem! Hiermee loopt je pomp inderdaad kapot (motorolie kan de druk niet aan, is mij verteld door een zeer ervaren monteur bij een Ford-NH dealer).
Hoe dan ook succes ermee.