Fiat 450 - spuiten of schilderen

Hallo, ik ben een fiat aan het restaureren ,maar nu twijfel
Ik om het onderstel (achterbrug en motor) te schilderen
Of te spuiten.En welk resultaat mooier is. Ik heb hier weinig ervaring mee.
Dus misschien kunnen jullie mij helpen om de keuze
Te maken. Alle tips zijn welkom.

Deel dit topic

jelle algera

Reacties

hansjee
Mooi spuiten;) mooier resultaat als je het kan. Schilderen moet je ook kunnen en is ook lastiger met alle hoekjes en dergelijke
old man jose
Als het gespoten word gaat het er zo uitzien::
fiat1500
Ach...geen discussie restaureren is spuiten...dus geen half werk kijk het resultaat van onze fiat 1500...mooier als nieuw
ford5000
Ik zou ook voor spuiten gaan.
jelle algera
@old man jose

Heeft u dan alles kaal gemaakt of op de
Plaatsen waar het nodig was?
old man jose
@jelle algera

Met een komborstel op de kleine haakse slijper, alles helemaal kaal. kijk in mijn album.
Wiebe
Quote @old man jose:
Als het gespoten word gaat het er zo uitzien::

k hoop dat hij wel een andere kleur gebruikt 😉
ford5000
@old man jose Wereldvondst, die komborstel!
Ik doe er ook alles mee.
jelle algera
@old man jose
oke prima, heeft u de kleur codes door gegeven
Aan de spuiten en het laten mengen of gewoon
Kant en klare verf gekocht en laten verdunnen?
fiat1500
Blok kaal maken laten stralen en dan spuiten...uitbesteden dus...
old man jose
@ford5000

Ik heb altijd nog een stuk bij me, in mijn arm dan behoorlijk eigenwijze dingen die borstels. Altijd een overall en handschoenen , en laten we vooral de bril niet vergeten.
fiat1500
In mijn idee word stralen mooier en veel minder werk stralen kost het meeste niet...
old man jose
@jelle algera
Heb gewoon zelf gespoten en een kleur gekocht bij de verfhandelaar: wel hoogglans lak een K gebruikt.
@fiat1500
Blok en versnelling bak , en achterbrug !!!! NOOIT!!! stralen : Keerringen en pakkingen allemaal stuk en zand in de meest gevoelige delen.
ford5000
@old man jose Ik ken het Jos.
Heb ook al verscheidene van die draadjes uit mijn lijf moeten plukken. Benen, buik, gezicht, armen.
De nodige PBM's zijn bij gebruik van een komborstel gewoon een must.
fiat1500
Nog steeds geen last na een half jaar dus zal wel meevalen...wij hebben het laten doen door autospuiter meeste gestraald en laatste geschuurd denk ik maar wel een perfect resultaat voor een nette prijs
old man jose
@ford5000

Dit is de mijne zit er goed beschermd gaat nooit roesten.
Net boven de flits is 3 cm lang.Kostte 4 uur eerste hulp balen
jelle algera
Kleine onderdelen heb ik al met de komborstel
Gedaan. Het werkt inderdaad wel mooi.
ford5000
@old man jose Ik heb de foto een keer op je FB gezien Jos.
Gelukkig is het mij nog niet overkomen dat er zo'n draadje compleet naar binnen is geschoten.
Had er voor 2 jaar terug wel eentje net onder mijn oog zitten.
Ik droeg wel een veiligheidsbril op dat moment, maar was toch blij dat hij ter hoogte van mijn jukbeen in mijn huid was geschoten en niet een stukje hoger.
Wilting NH
Stalen lijk mij nog niet zo fijn, precies wat old man jose. maar blok is ook nooit gald. hier hoeft wijnig aan te gebeuren als alles gewoon goed schoon is en vet vrij kun je zo spuiten, en kan ook wieing aan mis gaan.
maar had absoluut niet geverft, zie je allemaal strepen
ford5000
@jelle algera Wat je kunt doen met de komborstel zeker doen.
Mocht je toch delen zoals wielen en kappen laten stralen, dan nog zou ik ze nabehandelen met de komborstel.
Geeft een mooi glad oppervlak zodat je met spuiten geen filler/spuitplamuur nodig hebt om een mooi strak en glad eindresultaat te krijgen.
old man jose
@jelle algera

Ga zo door en het komt zeker goed . Zorg wel dat het blok en de achterbrug goed gestut staan. Voor je eigen veiligheid.
thijs k
Je moet het zelf weten maar mijn oude trekkers hebben we allemaal geschilderd. Zelfs het plaatwerk. En iedereen die we spraken zij waar heb je dat laten spuiten.
Dus het kan wel strak zijn, schilderen.
( Ik heb dan wel het geluk dat me vader verstand heeft van verf)
ford5000
@Wilting NH Ik ben nu met een cabine aan het restaureren, maar die framedelen geef ik de eerste laag primer wel met de kwast.
Puur om alle randen waar die er ingelast zijn voor de ramen goed vol te laten lopen en dicht te krijgen.
Met de deuren doe ik hetzelfde.
Met die verstande dat ik de delen wel weer opschuur met een korrel 500 of 600 om de kwaststrepen er weer uit te krijgen.
Dan nog één of 2 lagen primer spuiten, en dan de lak erop in drie lagen.
Misschien wel vier.
ford5000
@thijs k Plaatwerk neem ik aan wel met een lakrollertje gedaan ipv met een kwast?
Wilting NH
@ford5000 onder grond maakt ook niet uit hoe je dat doet, als je daar na maar weer schuurd, en goed schuurt. bij mijn terkker eerst ook oppervalakkig geschuurd, en daar na dik in de primer, vanuit daar kun je ook alle kleine oneffenheden er uit schuuren, en ook idd eerst met 80 daarna 250, en alter met 800.,
ford5000
@Wilting NH Prima werkwijze, en aan je Fiat te zien met een perfect resultaat!
deutz-valtra-fan
Spuiten is mooier hebben wij ook gedaan
jim353
Kijk eens op het profiel van @jeroen35 van zijn mf zijn alleen de motorkap en de spatborden gespoten de rest allemaal met de kwast
case-inter
Ik zou de motor en achterbrug en dergelijk gewoon zelf schilderen. en het plaatwerk enzo spuiten, want als dat strak is word hij al een heel stuk mooier.
thijs k
@ford5000 het meeste met de kwast.
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Fiat 450 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!