Waar zit het pijpje voor het afvoeren van de carterdruk.
Bij mijn Steyr T84 heb ik wat carterdruk. Kan ik zien omdat er wat rook van de olievuldop en van de gloeiboegi komt.
Zit er ergens anders een buisje of een plaats waar dat uitkomt? of is dit normaal dat het uit het gat van die gloeistift komt?
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Steyr T84 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Hij heeft er iig eentje
Zolang het bij witte rook blijft geen revisie
Onze 188 gooit olie uit de pijlstok als de motor draait, is dit normaal of is er iets mis. Er komt geen rook uit de pijlstok.
Klein beetje witte rook kan toch geen kwaad?
Of je oliepeil is veel te hoog of je motor is op. verbruikt hij veel olie? en wat voor oliedruk heeft hij en blijft hij ook oliedruk houden als hij op temperatuur is?
Dat dekseltje moet je losschroeven en schoonmaken, en terug monteren, schoonmaken en vloeibare pakking er aan doen.
net als het deksel wat onder je blok zit, want zo'n motor heeft geen los carter. in dat onderste deksel zit het zuigfilter, wat vaak ook vol met drab zit. als je dit loshaalt moet je voorzichtig zijn met het aluminium plaatje wat er tussen zit(dit is het filterhuis), anders lekt hij straks daarlangs.
En ik adviseer veel dikkere olie, 20W50, sae 30 is mooi voor je zitmaaier maar veel te dun voor zon oude dieselmotor. in de steyr handboeken wordt deze olie ook geadviseerd (20W50)
Zit die deksel van die aanzuigfilter aan de zijkant (kant van startmotor en onder startmotor met die 4 bouten)?
mij staat bij dat er 10 liter motorolie in gaat.
Het oliepijl is goed, de motor verbruikt (bijna) geen olie, ik heb hem namelijk vanaf het verversen niet bij hoeven te vullen. Het oliepijl zal misschien wel een heel klein beetje gezakt zijn, maar dat kan ook komen omdat de motor een beetje lekt, ik denk aan de carterpan.
Als ik de trekker start is de oliedruk net iets onder de 2 kg/cm3. De trekker loopt dat stationair. Als de trekker een tijdje rijd schommelt de oliedruk tussen de 1.5 en 2.2 kg/cm3, hoe meer toeren de trekker maakt, hoe hoger de oliedruk. Als ik de trekker stil zet en hij valt bijna stil word de oliedruk hoger.
Mijn idee ervan is dat de carterontluchting verstopt is en dat daardoor de lucht niet weg kan. Ik weet dit ook helemaal niet zeker omdat ik er geen verstand van heb. Ik weet ook niet waar de carterontluchting zit, ik denk zelf aan het slangetje op de kop die het inlaatspruitstuk ingaat.
Alvast bedankt!