De oliepomp van mijn 2120 maakt erg lawaai als de trekker gewoon loopt, maar als ik olie vraag door te heffen of de hydrauliek te gebruiken dan is het lawaai weg.
Ook kun je voelen als hij zo tikkert aan de twee dikke leidingen die klapperen helemaal.
Nu hoorde ik laatst van iemand dat dit aan het overdruk ventiel kon liggen. Maar ik dacht zelf misschien een lager.
Nu is mijn vraag kan dit en wat kan ik eraan doen?
Alvast bedankt.
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de John Deere 2120 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Waarschijnlijk is de as tussen de krukaspoelie en de pomp aan onderhoud toe. Er zitten rubberen busjes in de flexibele koppeling en die willen wel slijten.
dan zou die ook lawaai maken als je olie vraagt.
Dan heeft ie toch meer weerstand zodat de bussen niet gaan klapperen?
Onze 2140 heeft hetzelfde principe, als ik de hydrauliek een tijdje op druk laat staan gaat ie na een minuut de slangen naar de voerkar klapperen.
overdruk volgens mij niet, dan zou er ook lawaai moeten zijn als je de hydroliekk gebbruikt.
Dat trillen is trouwens cavitatie, en dat is niet goed.
dat bedoelde ik ook.
"dan" geeft aan dat het niet zo is maar als het wel zo is dan.....
Moet je lennard ff bellen.. heb jou dat nummer laatst wel gedaan ja
Ik denk dat je geen retourleiding naar de hydrauliekfilterpot hebt.Als je deze retourleiding monteerd,dan is jou probleem verholpen.
@johooo,
De plunjers in jou hydrauliek pomp zijn aan vervanging toe.Is op zich niet zo'n hele klus.Rondom de pomp zitten moeren.Daaronder zitten de plunjers.Deze vervangen en dan is het over.Soms kan het ook te maken hebben met het retourfilter.Deze moet wel op zn tijd vervangen worden.
succes ermee!
Het retourfilter zit dat in dat filterhuis of is dat die zeef die onder in de bak zit?
Het retourfilter zit in de grote pot rechtsonder de versnellingsbak.Past enkel maar sleutel 19 op.Deze losdraaien,en hij gaat wel los.WEl vasthouden ,anders krijg je bramen als ie op de grond valt.
Het aanzuigfilter zit ook aan die zijkant .Je kunt er een dopsleutel in doen.In dat vierkantje.Daarna trek je de aanzuigfilter er zó uit.