Illustratie van:

David Brown 1190 - ontlucht probleem

Ik heb bij mijn david brown nieuwe mazout filters gestoken, en heb hem ontlucht, maar wanneer ik hem gestart heb en een tijdje niet gebruik en hem terug probeert te starten start hij direct, maar valt enkele seconden later alweer stil, maar krijg hem dan weer wel aan de praat met start piloot, blijkbaar pakt hij ergens tussen in lucht, weet iemand waar dat kan zijn? of wat ik er best aan kan doen?

Deel dit topic

Reacties

Boemrang
Loop alle leidingen nog maar eens na, eventueel koperen ringen vervangen en nog maar eens goed ontluchten.
case inter kracht
Wat voor filters ziten der op vandie tussen schroevers en koperen ringen vervangen bij de banjo bouten die je los hat voor het ontlugten
startpiloot leiver niet gebruiken is slegt voor je blok
Boemrang
@case inter kracht
Ha ha, na drie keer lezen kwam ik er uit wat je bedoelt.
Probeer de volgende keer gewoon iets langzamer te typen, punten en komma's gebruiken, en let ook eens op je spellings fouten, en voor je de tekst plaats, lees het nog een na.
Zie dit als opbouwende krietiek. 😃
GROENEDEERE
Zitten de afdicht ringen van de brandstoffilters goed? Daardoor kan.er ook.wat lucht in het systeem komen.
Wimsumar
Quote @Beste GROENEDEERE:
Daardoor kan.er ook.wat lucht in het systeem komen.

Als die afdichtringen niet goed zitten, dan lekt het er ook brandstof naar buiten.

@ Tober: Vermoedelijk zit er nog een luchtbel in de brandstofpomp. Lees/volg de ontluchtingsprocedure zoals vermeld staat in de trekkerhandleiding.
jmos
@GROENEDEERE
toevallig op mobiel aan het typen?(al die punten tussendoor)
JD3010
Startpiloot is een starthulp, geen brandstof. Als je er eerst geen last van had, controleer dan alles wat je los heb gehad of het goed zit. Brandstofslangen kunnen ook poreus zijn geworden. Ik weet niet of die erop ziteen.
case inter kracht
Je moet eerst tot de pomp ontlugten.
dan de retoer van je pomp los draaien.
met het opvoerpompje pompen totdat er diesel uit komt zonder bellen .
digt draaien en nof effe vederpompen.
dan de verstuiverlijdingen los maken bij de verstuivers.
starte totdat der diesel uit spuit.
digt draaien en je systeem is kompleet ontlugt.
GROENEDEERE
@Wimsumar dat hoeft niet altijd. Het kan zo dat wanneer er een vacuüm ontstaat dat de rubbers lucht doorlaten
GROENEDEERE
@jmos

Goed gezien 😄
jmos
@GROENEDEERE
heb ik ook last van.(ik verbeter het wel.)
GROENEDEERE
@jmos

Ik ook jochie wees niet getreurd. Al zie ik het soms over het hoofd
jmos
@GROENEDEERE
niet dat ik er last van heb hoor.
Wimsumar
Quote @Beste GROENEDEERE:
vacu�m

Vacuüm? Welk onderdeel in het brandstofsysteem zou dit vacuüm kunnen maken?
Zonder zwaartekracht en lichte overdruk komt er geen diesel in de brandstofpomp.
JD3010
Ik weet niet waar de tank zit, als deze laag zit en de trekker stilstaat, kan de diesel terug de tank inzakken.
Wimsumar
Quote @Beste JD3010:
Ik weet niet waar de tank zit,

Hier een 'zoekplaatje': ( 😉 )
JD3010
@Wimsumar Dan kan het dus alleen als de tank bijna leeg is.
Mijn maaidorser heeft de tank beneden. Als ik de kraan van de tank niet dichtdraai, kan ik na een paar uur al gaan ontluchten.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de David Brown 1190 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
17
DEELNEMERS
6
WEERGAVES
5