Hallo allemaal,
kwam ik toevallig tegen, wel leuk dacht ik.
zijn toch niet zoveel trekkers die zulke mijlpalen neerzetten bijvoorbeeld een Valtra 6400 met 33000 uur!
Niet te vergeten een 2tal International 1046's die ook op deze site wel regelmatig te zien zijn, 17000 uur!
fwi.co.uk/Articles/02/…
fwi.co.uk/Articles/30/…
valtra.com/news/documents/…
devor.nl/userfiles/Fend_artikelen_in_de_media/…
tractorfan.nl/picture/510846/
tractorfan.nl/picture/477975/
Weet je nog zo'n trekker met zoveel uur? plak een link in je reactie! altijd leuk toch?!?
Goedenavond!
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
dik boven de 10000 uur misschien??????????????????
13000 is dus genoeg haha?
goed genoeg?
oh
20.000 uurtjes
en loopt nog als een zonnetje
en shovels ?
klopt het nu dan haha?
2 500 000km ?
zitten er allebei boven. Weet alleen geen exacte standen. De kraan had sws 16k gelopen en de shovel had sowieso 15k erop
vastgereden.nl/images/993_01f94aa8db.jpg/
bron: vastgereden.nl/nieuws/1481/…
Is allebij ook leuk oud materiaal
Hebben ze bij ons haast allemaal.
Onze 6210 is niet veel anders maar daar wil wel eens wat aan kapot helaas, maar het zijn altijd kleine dingetjes. In hoofdlijnen zijn dat gewoon perfecte trekkers.
haha @fendt trekkertje ik bedoel het valt niet mee xd
die draaide ook 7 dagen per week hele jaar door, alleen voor onderhoud stond hij een dag stil....
in een oude trekker allemaal mb s met 25000
alleen als er wat te weinig gas is en tijdens onderhoud staat ie stil
Nu een 4040 op het oog met helft van die uren
dacht dat ie 22000 had nu, kan ook 21000 zijn...
hebben ook een Volvo L70D met bijna 19000 op de teller, zo bijzonder is het allemaal niet...
20000 uren beurt vind jij geen grote beurt?
Let op dit zijn uren bij 1700rpm terweil het werk rpm normaal 1500 is.
Deze machine draaid nog steeds in commercieele werken!
38500 uur -inmiddels sloper- -> vastgelopen motor
deze vervanger van bovenstaande reactie. staat inmiddels op zo'n 23500
De exacte urenstand weet ik niet aangezien tellerkabel is er al verscheidene jaren af is vanwege de montage van een wisselstroomdynamo. De teller is afgekoppeld bij 16.154,6 uur, en hij heeft sindsdien wel meer als 2000 uur erbij gelopen.
Hij is nu alleen nog oldtimer en hobbytrekker met hooguit 50 uur per jaar die erbij komen.
ik weet er 1 die er niet ver vanaf zit
max 25 jaar denk ik. net zo oud als die Liebherr 521 die ik postte haha
3 stuks. Weet alleen dat het V 12's zijn, voor de rest weet ik er eigenlijk niks van. Dus ook niet hoeveel uur ze inmiddels hebben.
Bij de biovergister op ons werk draaien MWM motoren, maar die draaien nog maar een jaar.
De Jenbachers zijn al minstens 10 jaar oud.
Past er bij jou geen tellerkabel-aandrijving op die je op de plek zet waar ie bij de 100 serie ook zit, daar onder het motoroliefilter?
Anders draait je tellerkabel verkeerd om.
Bij een 1000 serie zit de schaalverdeling op de teller precies tegenovergesteld aan die van een 100 of 10 serie.
Mijn VW Golf was doorgeroest, had toen 500.000 op de teller en liep ook nog gewoon goed. Hoefde ook geen olie bij te vullen tussen de beurten door.
Dat van die schaalverdeling wist ik (vroeger ook ooit op een 4000 leren trekkerrijden). Dat daarbij de aandrijving de andere kant op loopt wist ik niet.
Ik heb nu een S70 die ook al weer bijna 4 ton op de klok heeft. Die 2,5 liter Volvo motoren zijn ook haast niet kapot te krijgen. Zelfs niet op LPG.
Mn oom reed citroen op lpg, maar daar had ie bij de 2 ton al altijd gedonder mee. Maar franse auto's zijn sowieso vaak problemenauto's.
Zelfs autoverkopers raadden het ons al af om aan een franse auto te beginnen aangezien we opel rijden...
Maar die van ons kan nog wel een hele tijd, heeft net een ton gelopen.
jenbacher? Die heeft Smits B.V. ook haha. Tenmisnte voor biogas
Heb tot op heden altijd gebruikt gekocht, vierde had 340.000 op teller, dat is die van 500.000. Rijdt nu met een GolfPlus 5 gekocht met 173.000, benieuwd hoe lang dat goed gaat. Kan in het verbruik merken dat de "longlife" motorolie na 15000km de beste eigenschappen kwijt is, gaat ie duidelijk meer verbruiken. Heb het ooit uitgerekend, maar olieverversen kan uit na 15000 ipv. 30000 als je het verschil in verbruik telt.
Volvo S70. Daar rijden veeartsen mee:
Van
Onze
Lieve
Veehouders
Overgehouden
Wij rijden benzine, diesel kan niet uit en mn pa heeft totaal geen vertrouwen in lpg na al die ellende van auto's van bekenden met lpg.
Onze auto hebben we begin dit jaar gekocht en morgen moet ie voor het eerst naar de garage (apk).
hoezo kan diesel niet uit?
Nooit geweest ook.
Renault is trouwens helemaal rommel eerste klas, wat een ellendige auto's.
We rijden te weinig km's en wegenbelasting is duurder bij diesel.
Was een grapje.
alle franse auto's zijn rommel!
Hebben jullie thuis een bedrijf?
Roest
En
Narigheid
Achtervolgen
U
Lange
Tijd
Nee en mn pa gaat gewoon op de fiets naar het werk omdat het dichtbij is.
ah zo, Ja wij hebben een bedrijf. Auto op grijs kenteken haha
Deze staat met +/- 12000 achter nog op de originele banden dacht ik.
Suzuki
Sjeez
U
Zelf
Uw
Kist
In
Gehele aandrijflijn was Renault techniek.
Heb hem maar één jaar gehad. Echt bagger.
Heb hem met gesloten knip in kunnen ruilen tegen een Volvo 850 Estate 2,5-20V op LPG die 2 jaar ouder was.
De beste ruil van mijn leven!
Die van ons, heeft ik heb het nagevraagd, na 2 jaar nieuwe voorbanden gehad. EN toen ons pap m kocht. En dan achter er ook meteen op. Maar die hadden toen nog 60% haha. Jammer dat ze weg zijn. Hij had nog goed doorgekund
Inderdaad goede deal.
oude volvos zijn altijd goed?
ik dacht dat het dan iets was met vw haha. Maar zijn op zich goede auto's xD
Dat geloof ik zeker!
Wij rijden de laatste jaren eigenlijk alleen nog maar opel, gelukkig weinig problemen mee.
Ken je de garbagerun?
Daar worden heel veel oude volvo's gebruikt omdat ze zo betrouwbaar zijn.
Ik zoek nog een auto haha. Liefste oldtimer
Lijkt mij ook het mooist ja, geen wegenbelasting
Mij lijkt zon oude bmw 320 6cilinder wel mooi, mn pa had er vroeger ook een.
na 2 jaar al nieuwe voorbanden, das snel
Kocht hem met 361.000 op de teller terwijl de V40 er amper 2 ton op had staan. Ik had echt totaal geen vertrouwen in die V40, ook al heeft hij me in dat jaar nooit in de steek gelaten.
Die 850(heb er 3 versleten) heeft dus ruim 5 ton geklokt op LPG. Voor de V40 had ik al een 20 klepper sedan op LPG die ook ruim 4 ton had gelopen toen die boom plotseling overstak. Na de 5 tonner heb ik een 850 automaat 10 klepper op benzine gehad, maar die was me gewoon te duur in gebruik, dus nu de S70, ook een 10 klepper, op LPG weer.
Mijn eerste Volvo was een 740 GLE 2,3 4 pitter op benzine die ook ruim 5 ton gelopen had toen ik de eerste 850 kocht.
Tsja dat klopt, en na 6 jaar opnieuw haha. maar maakt niks uit. Ding had 3K gelopen toen ons pap m kocht. Nu een 10K meer haha. Heeft wel nieuwe bussen en zuigers gehad. En een geslepen kop. Maar dat kwam door een ongelukje...
Ik had een mooie 633CSI gezien . Leuk prijsje derbij xD
en de 1255 ruim 11000 (net ingelopen dus)
Ja maar ik wil geen afgereden auto haha
Zijn mooie auto's
Ik ken een vrachtwagenchauffeuse uit Ommen die ook meegedaan heeft aan de Carbagerun met een oude 240 Estate.
Heb haar nog niet weer gesproken aangezien ik nu vakantie heb, maar ben best benieuwd hoe het haar vergaan is met de ouwe Volvo.
die bmw's of volvo's? ik wil dan liever een dafje
Een ouwewijvenstraaljager dan? Volvo 340
Ik wou z'n ouw dafje, en dan een 2.5 volvo erin haha
Had een kameraad van ons pap vroeger gedaan. Ding zat in 5 seconden op de 100
Dan kan ik beter naar Volkel gaan, daar staan echte haha
Op gas hoor ik nooit veel over, lijkt me zeker goed. Motor wordt immers warmer.
Zijn die gasinstallaties standaard af fabriek, of later ingebouwd?
Een neef van me had ooit een BMW 3serie (nieuw) met gasinstallatie af fabriek. Nooit goed gelopen. Reed op een gegeven moment allen nog op benzine.
Met zon dafje met vario kun je net zo hard voor als achteruit
Vroeger hielden ze zelfs race met die dingen en dan achteruit
Alledrie liepen/lopen perfect op zowel gas als benzine.
zijn vader was daf dealer. En dan da jong me van die jampot glazen, auto vol. Die dan een 320i er hard uittrekt haha
moet je eens voorstellen hoe hard da gast, met z'n daf met 2.5 haha
ik heb me toch verhalen gehoord over die tijd haha
Whaha zie het al helemaal voor me
Dan krijg je buikpijn van het lachen.
na 103k ofzo was ie op
Kleine 2 liter meer haha
zn ruige vent in zn bmw wordt afgetroefd haha
Wat deden ze: de een ging in de kofferbak zitten om de kar vast te houde en de ander ging rijden
170 pk loslaten op een Variomatic is wel lef hebben.
ik ken e 2 neven die zodra ze met de brommer elkaar tegen kwamen ze aan de andere kant van de weg gingen rijden
Oh die hadden zat bakken liggen. Stuk of 6 haha
Net een BMW 325i kon ik niet bijsloffen als ze op dreef waren.
Ik heb ook wel van die half gare neven
Eentje nam met de truck de rotonde verkeerd om Was niet iedereen even blij mee
ons pap zei, dat hij net die daf de baas kon, met zijn manta haha. Was origineel een 2.0 . Origineel xD
deed mijn oom ook maar dan met een subaru wrx haha
dat kan nog niet op tegen een 1.7 transporter haha
Die waren nog trager.
Vooral als je er ook nog een tandemasser met 2 dubbelluchtwielen voor de hakselaar achter hangt.
Dat soort verbruiken red je tegenwoordig niet zo snel meer met moderne auto's. En dat door die milieu regels...
Dat is een echte 'kamperbak', het liefst ook nog wit...
Uiteraard met een dikke zwarte rookwolk er achter
Heb ik in gelest (weet niet of het 4 of 5 bakken waren, was in 1991). Altijd volgas bij optrekken, instructeur zei dan "het doet geen pijn"
190D 1/22 haha
die golf is nog redelijk vlot haha
Ik dacht dat ik niet wegkwam bij dat stoplicht met de henger erachter joh. Zooooooooooooooo traag!
Mijn 12 jaar nieuwere TDI (wel een hoog model) haalt ook niet beter dan 1:18,5
ziede al zo oud dat je een hoog model nodig hebt haha
De latere hadden wel 5 bakken volgens mij.
mijn tweelingbroer wil z'n kast haha. Ik had het aanbod van een 450 gekregen. Van een kameraad van ons pap haha
misschien als je hem chipt dat je nog een zelfde verbruik kan halen.
Last van mijn rug, vandaar. Het is een GolfPlus. Had beter een Touran of Zafira kunnen kopen achteraf, heb bij deze Golf zelf de stoelrails verder naar achteren moeten zetten, anders zat ik te dicht op het stuur voor mijn doen, ben bijna 2 meter lang.
Liever een ster in mijn ruit als eentje op de motorkap.
haha, onze auto, doet 50 s over 0-100
Mischien wel ja. Maar chippen kost allicht ook ergens tussen de 400 en 600 euro, daarvoor kan ik heel wat diesel kopen dus laat ik het maar zo
zn 450 is wel geinig. Amg afgewerkt was die haha
Echt 50seconden?
Benz is gewoon mijn ding niet.
Echt 50seconden?
Klos onder het gaspedaal.
1.7 t... Maar je merkt niks van die molen! Ding weegt 1800kg staat gruwelijk op de veren...
open kappie, of waain ou haren dan af ?
ik wou net vragen, welke haren haha
Kan zelfs nog korter als het moet.
toupet af haha ??
Kennisen van me hebben een bekende MB zien staan, van vader geweest van 1 van hen, ingeruild met 400.000 op teller. Nieuwe eigenaar sprak hen aan, km stand kwam ter sprake, nieuwe eigenaar vertelde dat hij hem met 200.000 op teller gekocht had (ja, bij Sterdealer).
Een collega vertelde me ooit dat een buurman van hem, vertegenwoordiger, 800.000km met zijn MB (nieuwe gekocht) gereden had (eigen auto, geen leaseauto). Het kan dus wel.
ik heb van betrouwbare bron vernomen, dat er zelfs mensen zijn. Die 100k op een franse autoo kunnen rijden. Zonder reparaties. Veel knapper als in een goede auto veel kilometers maken.
1k = 1000km?
Ja, dat zal zeker wel kunnen, zo slecht zullen ze ook weer niet zijn toch?
ja K = kilo = 1000. Er zijn er maar weinig die dat redden heb ik van een kameraad vernomen...
100 000 zinder reparaties
Ik dacht aan een typfoutje. Maar het zou wel triest wezen als je nog geen 1000 km kunt rijden zonderf reparaties.
De V40 TD die ik had heb ik gelukkig zonder reparaties aan de motor een kleine 40.000 op kunnen rijden.
Wel elke 3 maand waren de uiteinden van de bowdenkabels van de versnellingsbak versleten waardoor je weer het gokspelletje voor het stoplicht kreeg van: "Sta ik nu in de achteruit,......de derde,...... of toch in de eerste versnelling."
En gelijk hebben ze.
bedoelde 100k haha stomme t9
da dacht k xD
Al moet ik zeggen dat ik er wel heel weinig trammelant mee heb gehad.
Kleine reparaties doe ik ook wel zoveel mogelijk zelf want echt goedkoop zijn ze in de garage niet bij mijn dealer.
Laatst nog zelf een nieuwe radiateur erin gezet.
Heb ik bij een vorige eens door hun laten doen en was toen een kleine 600 Euro lichter.
Nu alleen 160 voor de radiateur, en een uur of 3 sleutelwerk.
Morgen bijtijds de spullen laden voor Tilligte.
Hopelijk zit het weer een beetje mee komend weekend.....
Welterusten Henri.
Wij hebben een passat gehad. 5 ton en nooit grote dingen aan gehad. Geen koppeling, versnellingsbak. Helemaal niks. Konden op 1 tank naar switserland rijden. Ding liep 1 op 18 ofzo
M`n opa en oma hebben een volvo gehad met ingebouwde. Ding heeft tot de 4,5 ton gelopen als een zonnetje. Maar daarna was het zodra je over schakelde op gas stil.
Zo zie je maar dat het gewoon kan.
Ik verbaas me dan ook wel eens over mensen die 100000 al erg veel vinden.
Inderdaad. ik vind een ton niks. Ik vind het pas veel als het in de buurt van de 4 komt zonder versnellingsbak en koppeling.
Weet ik.
das wel erg weinig. Onze 4100 heeft da, in relatief weinig gebruik. De 760 dib het 6 voudige haha
14000
op onze 760 staan een kleine 8500 uur. z'n 25 jaar van teller stilstand haha
al 96000
515 met 21000 uur.
515 met 17000 uur,
515 met 11000 uur,
514 met 15000 uur, (denk ik, rij er nooit mee)
514 met 12000 uur ongeveer denk ik,
twee maal 512 met meer dan 15000 uur...
hebben ook nog een 818 sinds kort, die is ook goed voor 21000 uur..... zie foto, staat nu voor de opraapwagen, dus mag lekker werken op zijn oude dag...
manman, onverwoestbaar die dingen...
een Fendt begint pas te leven met 15000 uur... haha
tractorfan.nl/picture/526309/
96 000? Uit welk jaar komt t machine?
weet niet heb hem gewoon hier geplakt toen ik het zag staan in de beschrijving van de foto
tsja zal wel 4 keer gereviceerd zijn... Rond '98 gebouwd. Deze zou praktisch 24/7 moeten draaien...
Wij hebben een 514 met 14.500 uur lopen voor de sleepslangbemster en die 514 waar ik altijd mee rij dan, die heeft inmiddels 18.500 gelopen. Top trekkers!
zeker weten, het bedrijf waar ik werk is een voorbeeld dat Fendten lang mee kunnen!
Die series wel ja haha. Maar zijn er 500's met minder als 12000 uur???
Ik ken der een aantal zijn allemaal 15000+ haha
Een Fendt 500-serie???
Heb der 3 in me profiel staan
een 512 rond de 11000
en 2 515´s gok ik nu rond de 9000..
Net fout gegokt haha
Ik wou al zeggen . Zeker bij 10k ?
k = kilo = 1000...
Je opa zei dat hij wss terug geschroefd was, toen zei ik bij 10k... Zoals bij al die ouwe klokkies.
Je snapt het niet? Die oude klokjes, gaan na 9999,9 terug naar 0000,0. Dan zou die zijn terug geschroefd
zeker een steyr uit de jaren 90?
alleen uit de jaren 90 hebben mwm blokken.
Tsja, shit happens. Waar het aan ligt zou ik iig niet weten. Maar er zat iets fout in die motoren.
je hoort het vanzelf wel
Praten we hier over draaiuren of werkuren ?
omdat onze tractor 13 000 werkuren heeft. En ik neem aan een 512 meet in draaiuren . Nogal een groot verschil.
Via de urenteller lees ik die af?
Ik bedoelde die van B - W
wel is het zo dat oudere trekkers met analoge tellers bovene en bepaald toerental harder tellen, maar als ze stationair draaien tellen die ook gewoon door......
deze teller op onze tractor telt stationair niet door. Hij kan doortellen als hij in de versnelling staat. Maar maakt aardig wat uit. Kan wel haast 4000 uur schelen
oké, ik vroeg mij alleen af of meerdere tractoren dit probleem hadden, bijv. die van Marco .