Beste tf 'ers
ik heb een vraag over mijn honda mtx. Het begon toen de tank leeggereden was. Nieuwe benzine erin en sindsdien trekt hij niet meer en start moeilijk. IK heb al geprobeerd:
carburateur en sproeiers schoongemaakt. Luchtfilter schoongemaakt. Bougie gechekt. vonkt goed.
Heeft iemand idee wat dit kan zijn. Het betreft een 80cc watergekoeld 6 versnellingen.
MVG
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Honda onbekend ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Ik heb deze niet schoon gemaakt maar de carberateur krijgt benzine genoeg. Stroomt langs het schroef als je die opendraait.
Hij weet het ook niet.
Of:
Is het luchtfilter losgeraakt?
Een mikuni met 1 sproeier
Dat zet enne TSX rijder haha
Als de chocke de luchttoevoer in de carburateur dicht houdt, dan krijgt de motor weinig, maar benzinerijke lucht. Dat is goed om op te starten maar niet om flink 'door te trekken'.
Je ontsteking is kapot heb het
Zelfde als met
Me yamaha blaster
is een mogelijkheid. dan is het je boegie meestal als hij nog wel start. als dat het zou zijn trekt hij idd slecht door maar start vaak nog wel. met een kras in je zuiger en b.v. stuk zuigerveer kwijt start hij slecht. trekt niet meer zomaar opeens.
Er is maar één brommer!
vraag maar na bij de RDW er zijn er honderdduizenden in nederland en dan is de helft ook nog geschorst.
Nieuwe zuiger kan nooit kwaad en is bijna geen werk.
Ontsteking is goed. Ik denk zelf teveel olie bij de benzine.
Pardon? Nieuwe zuigerveren? Waar komen die ineens vandaan?
In je topicopening schreef je alleen maar dat je de tank leeggereden had.
Die heb ik een tijdje geleden al vervangen.
wat is een cdi? En hoeveel volt moet de bobine hebben.
pas geleden al vervangen.
Ik denk dat het iets simpels als verkeerde benzine is.
STAP 1. ik zou zeggen pak je uitlaat eraf, als hij uit meerdere delen bestaat dan haal je dat ook los, pak een boormachine, een vrij lang stuk ijzerdraad, een helm + Bril, en doe een goeie dikke jas aan.
je stopt het ene eind van het ijzerdraad in je boormachine en het andere eind in je uitlaat. zorg dat je je helm + beschermende kleding aanhebt en zet de boormachine aan. ga een aantal keren rustig en voorzichtig heen en weer door de uitlaat met het ijzerdraad, maar pas op dat het eind er niet uit slaat want dat doet zeer, gelukkig heb je beschermende kleding aan!!
STAP 2. zet de uitlaat er weer op en zorg dat je carburateur goed in mekaar zit, kijk het desnoods nog een keer na en maak hem dan ook direct goed schoon met remreiniger, maar smeer de gaschuif ook in met wat olie of wd40. als hij weer compleet in mekaar zit blaas dan een keer hard in de tank, en probeer hem weer te starten.
en vertel anders is wat je hoort als hij nog niet wil, stottert hij of valt hij gewoon in een keer weg?
Wat zou daaraan kunnen mankeren? Je tankt toch zelf?
Ben je na de zuigerveervervanging soms met "lege tank" ('koelvloeistoftank' ) gaan rijden?
Mijn pa en ik tanken hem allebei dus kan fout gegaan zijn. Koelvloeistof is op goed niveau.
Heel erg bedankt voor je uitgebreide uitleg. Dat van die uitlaat ga ik eens proberen.
Volt niet meten, meten of er kapote draden zijn. Die functie hebben wij iig op de multimeter.
Meer dan jouw multimeter aan kan. Als hij goed vonkt ligt daar het probleem niet...
mmmmmm raar nouja ben niet zo thuis in dat brommercircuit
Als hij een brommer zou hebben gemaakt met injectiemotor, is dit peuleschil
Goed vonken, is wat anders als vonken... Hij zegt zelf dat hij goed vonkt...
Dat je niet altijd zeker weet dat hij goed vonkt... Met regelmaat enz.
Dat klinkt als een gevalletje eigen ervaring!?
ik doel op een bepaald merk
Mischien heeft hij wel een injeciemotor gebouwt
haha lekker bezig jan
haha is ook maar speelgoed als het vergelijkt met de DX
heb ik ook last van, of in ieder geval; veel te weinig tijd voor het spul
En? Trekt ie weer door? Wat mankeerde eraan?