Naar welke voorkeur gaat jullie merk.
en waarom zoals de dealer bij jullie in de buurt of over de eigenschappen
daar bedoel ik mee dat de bodemketting bijvoorbeeld mechanis of hydrolisch gaat
bij mijn stage hebben ze veenhuis ivm het snelle losse door mechanische bodemketting
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Veenhuis met gedwongengestuurd en hydrolische bodemketting met walsen
Sinds een paar jaar is hydraulisch standaard en tegen meerprijs is een mechanische leverbaar.
Ik zou altjid de mechanische kiezen omdat deze sneller lost, zeker icm walsen.
Ik zou voor het merk Veenhuis kiezen omdat:
-het oerdegelijk is
-de restwaarde aanzienlijk hoger is als van de concurrentie
-uiterlijk is hij beter afgewerkt als een Kaweco, Joskin of Schuitemaker.
Deze hebben de bodemketting Hydraulische aangedreven.
Verder hebben we nog 3 Fortschritt wagens, waarom omdat deze net als kaweco de aandrijving van de bodemketting vanuit het midden hebben alleen zijn deze mechanisch aangedreven. Verder omdat ze oerdelijk zijn. Deze Fortschritt wagens zijn 25 ? 30 jaar oud en loop nog steeds als een tierlier.
Een Veenhuis heeft geen aandrijfkast in't midden. Dit betekent niet dat de as uit 1 stuk is.
Veenhuis heeft 2 assen achter, aan beide kanten zit dus een aandrijfketting. De oudere 14 en 18 tonners hadden wel 1 as. Bij de 18 tonners ging dat nog wel eens mis.
Nadeel van de aandrijfkast in't midden is de strook tussen de middelste 2 kettingen vol mais en gras blijft liggen. De tandwielkast is meestal een RT500 van Berma.
bij langenhuizne hebben we ook kaweco,s zijn we zeer over te spreken, behalve over die met tebbe onderstel, die iwl nogal is op zn kantje
Mechanisch heeft een nokken slipkoppeling. Met het juiste toerental kun je met weinig motortoeren snel lossen. Zeker icm walsen.
Gewoon een asje naar achteren, een verdeelkast, 1 uitgaande as voor de walsen, 2 uitgaande assen naar beide zijkanten.
Deze drijven via een ketting de 2 assen van de bodemketting aan.