Schuitemakert
Heb sinds deze week een schuitemaker rapide 100 van bouwjaar 92, nu heb ik daar een Fendt 310 voor en die kan het eigenlijk niet trekken, is dit normaal? PS trekker heeft kracht en ligt niet gauw dood. (vanmorgen nog maaien met 17 km per uur. maaisnede, kuhn 3.20m met kneuzer
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Schuitemaker Rapides hebben altijd al veel vermogen gevraagd, al is het de laatste jaren niet slechter geworden.
Het zijn met name de oude types zoals de 100 die in verhouding veel vermogen vragen.
Ik heb die man nog nooit in de kruipversnelling zien rijden.
ben weleens met een jd 6820 bezig geweest met een rapide 155. begon ook met 8 kilometer tot 2 om hem een beetje vol te krijgen.
heb tegenwoordig pk's in overvloed (zie profielfoto)
dat klopt, schuitemakers vragen heel veel vermogen, dit wordt inderdaad steeds minder, en je kunt steeds meer laden, door de schuin oplopende bodemketting en het persschot, eerst met een 2000 gereden, toen een 155 en vandaag voor het eerst met een 660 of een6600? weet niet precies wat het is, maar het verbeterd per type steeds weer!
Verder is algemeen bekend dat Schuitemakers zwaar trekken.
Of zal het aan het merk liggen?
jij komt ook niet vooruit.
Tenminste, ik denk dat de rapide meer als 800 euro heeft gekost?
wij hebben er wel 150 pk voor staan maar een km of 10 moet je wel kunnen houden.
2k is niet veel. Zeker niet als hij goed is!
daar zeg je het net ALS hij goed is. wat denk je zelf. mijn rapide 80 met losband kapotte rotor en veel afstrijkers kwijt kostte al 3750.- moest gereviceerde rotor in en wat afstrijkers dan ben je wel 2500.- verder. moet de pick-up en de messenbalk nog goed zijn anders ben je nog verder van huis. en zeer zeker de slipkoppeling testen van die wagens. zou niet de eerste zijn waarbij de doorgaande as in de rotor knapt.
het feit is gewoon dat een super vitesse VEEL lichter trekt
komt bij de kleine rapide voer ik somers ook mee vers gras halen mais erbovenop en gemengd voeren. lukt ook met krone niet heeft geen walzen en weet niet wat die vind van 2 keer 1500kg mais erin kippen
Hoe bedoel je dat je wel eens wil zien wat onze wagen met transport doet? Gelukkig hebben wij maar 8 ha op 5km afstand, kunnen we het op de kuil nog net mooi bijhouden als we met 2 wagens rijden
Wij voeren mais met een vijzelbakje, en gras gewoon er voor gedraaid. je moet er dan alleen nog een keer met de trekker langs om het er voor te duwen. Gelukkig plukken de koeien het normaal zelf.
Agja, ik zou graag kwa wagen met je ruilen, dat is zeker. Maar als ik die rekening van 50000 euro achterweg kwam dan zou het voor mij niet hoeven maarja niet iedereen wil altijd met 'oude rommel' op pad zijn, daar heb ik minder moeite mee. Uiteraard zijn de rapides nog steeds mijn droomwagens. Een rapide 160 tridem zou echt niet misstaan achter de dx160. Dit is ook in geen verhouding
Kom niet aan met een balkenwagen !!
Met alle messen er in? Dan vindt ik dat netjes....
Als ik wat langsamer rijdt met de rapide, kan ik er veel meer gras indrukken pr kuub....