Beste
heb een fendt 312 lsa staan maar deze krijgt geen smering op zijn kleppen
moet ik deze zijn pomp vervangen ?
om er het goed koopst van af te geraken ?
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Krijg je de melding van te lage oliedruk?
Misschien kan je de aanzuig eens controleren.
ik haal de deksel er af
heb de tummelaar al moete vervangen en daarmee zag ik dat hij droog bolt
1 'tummelaar' vervangen :? ?
Je hebt per cylinder 2 tuimelaars.
En, hoe zie jij aan de tuimelaar dat deze droog 'gebolt' heeft?
De smering van de tuimelaars word verzorgd door olie die via de klepstoters en (holle) klepstoterstangen naar boven word gepompt .
Dus deze kanalen en stoterstangen goed controleren op verstoppingen .
Maar nog een tip ; controleer oliedruk .
Het zal de eerste en ook niet laatste MWM motor zijn die kapotloopt door een losgelopen oliepomp ; waardoor druk wegvalt .
( Het gaat om een MWM D 6 -226 neem ik aan )
dit is een bekent probleem bij de mwm b motoren de smeeroliepomp in het carter is los gelopen deze zit met 3 m6 boutjes van de voorkant tegen de motor geschroefd
deze lopen wel eens los doordat de oliepomp erlos tegen zit met een oring valt de oliedruk weg en wat het verst weg zit valt het eerst droog meestal met uw probleem als gevolg
wat is er nu aan de hand de smering loopt via kanaaltje,s in het blok via de nokvolgers dan via de stoterstang naar de tuimelaar nu is de smering door te lage of helemaal geen smering bij de nokvolger weg gevallen de kleine gaatje,s zijn dichtgevreten gevolg smering naar boven is weg gevallen
u kun wel aan het tuimelaar wisselen blijven afhankelijk van de schade beneden kan dit enkele tot vele uren goed gaan maar het is niet somaar op te lossen
deze schade kan eingelijk alleen een revisie bedrijf oplossen door uitboren/ruimen en overmaat nokvolgers plaatsen volgens mij 400 euro per cilinder of zelfs per nokvolger
maar dan moet de motor er uit en en leeg en nagelang de slijtage van de rest wat komt er dan nog bij
o ik zie dat basia inmiddels met het zelfde verhaal komt