Illustratie van:

International 1046 - start niet als hij warm is.

Hallo,

weet er misschien iemand wat het probleem kan zijn dat mijn inter 1046 met 1455 pomp niet meer start als de motor warm is? Als de motor koud is start hij zonder problemen. Het is een D 358 met 1455 pomp de pomp is vroeger gezet voor langer vasthouden van de motor.

alvast bedankt.

Deel dit topic

Reacties

NHSanderJD
Startmoter te warm?
joepvanoort
De startmotor gaat goed snel rond
basia
Start ie niet of slaat ie niet aan ?
joepvanoort
Start niet slaat niet aan hoe wil je het noemen? motor gaat goed rond
Wimsumar
Beste JoepvanOort: Inspuiting te vroeg door het "vroeger zetten van de pomp".
Bovenstaande in combinatie met (zeer) slechte compressie bij warme motor. ( De ingespoten diesel verkoelt de compressielucht).
Remi_91
@Wimsumar Compressie wordt naar mijn weten bij een warme motor alleen maar beter...??
menke
Op hoeveel graden staat de pomp nu??, anders even iets later zetten. Wil het wel beter van starten!!
Rega
@joepvanoort

Motor versleten, bij warme motor neemt de compressie af, dus zal het starten nog lastiger worden dan bij een koude start.
joepvanoort
Dan zal ik de brandstofpomp weer normaal op tijd zetten. Maar ik heb een jaar of 3 geleden de compressie gemeten bij een koude motor en deze was redelijk en de motor loopt heel mooi en verbruikt weinig olie wat zou ik er nog meer aan kunnen doen
IH-Kees
Of je brandstof toevoer verstopt....
Wimsumar
Beste
Quote @joepvanoort:
wat zou ik er nog meer aan kunnen doen

Iets dikker motorolie gebruiken en / of blikje WYNNS erin om de compressie te verbeteren.

wynns.nl/index.php/nl/…
Valtra-Fordpower
Afhankelijk van het staalsoort van het blok en de zuigers kan de passing ruimer worden bij warme motor. Het gevolg in combinatie met dunne, warme olie kan dit wel degelijk tot compressie verlies leiden. Als de brandstofpomp ook nog eens vroeg staat, dan spuit deze té vroeg in bij start snelheden van ongeveer 2 á 300 toeren per minuut.

Het advies is inderdaad de dikste olie die erin mag gebruiken en de pomp wellicht iets later zetten.
955xl fan
@Remi_91

Compressie word inderdaad alleen maar beter bij warme motor!
Valtra-Fordpower
@955xl fan Dat is lang niet altijd zo. De temperatuur van de compressie lucht is wel altijd hoger.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 1046 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
14
DEELNEMERS
10
WEERGAVES
5