Uitbreiding gegevens.

Is het niet handig dat de gegevens van een type (trekker) op de website uit te breiden.
ik vindt het bouwjaar en het vermogen wel een beetje weinig. ik heb al een idee welke gegevens er wel bij kunnen.

MOTOR
Merk + type:
Brandstof:
Aantal cilinders:
Boringxslag:
Inhoud:
max toerental:
koppel:
Koeling:

VERSNELLINGSBAK
standaard
Merk + type:
Type bak:
Aantal versnellingen V/A:
Topsnelheid:
Optie 1
Merk:
Type:
Type bak:
Aantal versnellingen V/A:
topsnelheid:
Optie 2:
Merk + type:
Type bak:
Aantal versnellingen V/A:
Topsnelheid:
Optie 3
Merk + type:
Type bak:
Aantal versnellingen V/A:
Topsnelheid:

Vooras 4wd
merk + type:
vooras 4wd 2:
merk + type

HEF
Merk + type:
Type: (mechanisch, hydraulisch of electronisch)
Categorie:
Max hefgewicht:
Max hefgewicht met hulpcilinder:

Hydroliek
opbrengst:
Druk:
Aantal koppelingen standaard:
Aantal koppelingen optioneel:

AFTAKAS (achter)
Toerentallen:
Aantal stompen:
Vermogen:

Maten en gewichten
gewicht 2WD
gewicht 2WD Cabine
gewicht 4wd
gewicht 4wd Cabine
Bandenmaat achter
Bandenmaat voor 2wd
Bandenmaat voor 4wd
afmetingen:

Overig
bouwjaren:
Aantal gebouwd(indien bekend):
Serie-nummers (indien bekend):

bij banden maten moet dan de mogelijkheid zijn om meerdere maten in te vullen.

misschien is het ook een idee welke oliën je moet gebruiken er bij te zetten

dit kan het aantal vragen doen afnemen en dus ook de topics.

Voor de info moet dan wel officiële gegevens worden gebruikt bijv. folders, testgegevens of websites als ihc.de

Deel dit topic

Reacties

ul
Dan wordt het toch allemaal toch onoverzichtelijk!

Als je ziet wat er nu al gebeurd met BV, Case IH.

www.konedata.net is daar wel een goede site voor.
selten
Dit is erg uitgebreid, ik zou het niet zo groot maken. Maar misschien de voorloop in % erbij enz...
jordi 1455
@ul
Sommige merken staat er niet op.
De gegevens komen op een aparte pagina
selten
@ul
splitsen van case ih, case inter en case maakt het naar mijn ogen.overzichtelijker.
jordi 1455
@selten
daar ben ik mee eens.
jordi 1455
@selten
@tinus moet er over beslissen.
selten
@jordi 1455
ja dit zou wel wat zij. Als je dan op de gegevens drukt bijv. Dat je wordt doorgewezen naar een Specificaties pagina. Ik zou het graag zien, maar er moeten wel mensen zijn die de goede info plaatsen.
mbvaltra
Quote @jordi 1455:
misschien is het ook een idee welke oli�n je moet gebruiken er bij te zetten

Dit is wel een goed punt vind ik, die er zeker bij moet.
Er komen namelijk heel veel topic's over wat voor soort olie in de tractor moet.
jmos
Een ding nog, bij de snelheid van de bak moeten de bandenmaten er wel bij vermeld worden.
DaanHaar
@jordi 1455, wordt het niet allemaal een beetje veel zo? Kijk er zijn meerdere site's waarop veel technische info te vinden is. Verder lijkt het me niet eenvoudig om een database gekoppeld te krijgen laat staan gevuld te krijgen met de juiste informatie. En dan natuurlijk de soorten olie als voorbeeld. Ik kan me voorstellen dat men in Spanje ander olie gebruikt op de bak als in Finland, alleen al om de temp. verschillen. Dus zo eenvoudig is dat niet. Maar wat wil jij met al die informatie? Als je nu weten wilt welke olie ergens opzit open je zo een topic en binnen 24 uur heb jij een goed antwoord dus wat is de meerwaarde van al die info waarom jij vraagt?
jordi 1455
@DaanHaar
je hebt tegenwoordig oliën die je het hele jaar door kan
gebruiken.
jd4050
Ik denk dat je beter daarvoor een andere website kan raadplegen...

anders krijg je hetzelfde gedoe als met de pk's van laatst
interRick
Het valt al niet mee om alleen foto's in de juiste categorie te plaatsen danwel te verplaatsen.

met alle gegevens erbij wordt het hier een chaos en is het voor de beheerders niet meer bij te houden.
jmos
@jd4050
welk gedoe? waar ging dat over dan?
jd4050
@jmos

er waren een paar eigenwijze snotapen die de hele tijd pk gegevens aanpasten van origineel naar hun (opgevoerde) trekker thuis.
jmos
@jd4050
das lastig. als je pk‘s van een type wil weten wil je weten hoeveel ze vanaf de fabriek hadden. das tegenwoordig ook lastig. nu wordt er een getal gegeven bij 2000 rpm, een bij 2200 rpm en een bij 2000 rpm met boost ingeschakeld. dat is misschien ook een verbeterpunt om vermogen met boost erbij te zetten.
Renze
Welke olie moet er in welke trekker:
kroon-oil.com/nl/producten/…

Voor specificaties:
konedata.net/Traktorit/traktorit.htm/
valmet 605
@Renze goed bezig! Kleine toevoeging voor Amerikaanse modellen enzo: tractordata.com/ hier staan white en oliver ook op.
menke
Olieen kun je ja ook zo vinden via kroon-oil.com Het is wel een goed idee, maar wie gaat het uitvoeren. En wie gaat alle gegevens controleren op juistheden?
jordi 1455
@menke
kroon-oil gegevens kloppen niet 100%
bij same tractoren staat dat ze van perkins motoren zijn voorzien terwijl same nooit motoren bij perkins in kocht.
JD6930
Quote @jd4050:
@jmos

er waren een paar eigenwijze snotapen die de hele tijd pk gegevens aanpasten van origineel naar hun (opgevoerde) trekker thuis.

Het aantal pk verschilt gewoon vanaf fabriek tussen 2 trekkers ook, een trekker van hetzelfde type die 4 jaar nieuwer is als de ander heeft wel eens meer pk als die van 4 jaar terug. Het beste lijkt mij dan van de meeste pk's (excl. boost) af fabriek uit te gaan inplaats van het minste, maar daar zijn sommige het ook niet mee eens.

Bijv. bij de John Deere 6220, 95 pk maximaal (excl. boost?) in 2006, 90 in 2002.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
21
DEELNEMERS
12
WEERGAVES
0