Motor overreden door afslaande tractor
Een 27-jarige vrouw uit Drachten is donderdagmiddag rond 16.50 uur gewond geraakt bij een aanrijding op de Gaestmabuorren tussen Suwâld en Burgum.
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
zoiets is hier ook een keer gebeurt met een auto die inhaalde en over het voorwiel gelanceerd werdt waarnaa die twee keer over de kop sloeg en de trekker na die tijd zo weer verder kon rijden.
even beter kijken op de laatste foto
En als er even gelezen wordt reed er een auto met paardenkar achter deze combinatie waardoor de lichten alsnog niet tezien zijn door het achterop komend verkeer.
2e alinea.
Daarnaast rijdt het verkeer meestal niet voor niets stapvoets. Gelukkig lijkt het niet slecht af te lopen. Al lees ik niets over de aard van de verwondingen van deze dame. Beterschap!
ik zat in de auto met paardentrailer,
ik heb alles gezien en gehoord! ik ben me kapot geschrokken! mijn vriendin heeft direct 112 gebeld en haar vriend is naar de bestuurder van de trekker gegaan! er staat dat door de paardentrailer niet te zien was dat de trekker afsloeg, dat is zo niet waar! en de trekker bestuurder had zijn richting aanwijzer en alles netjes op orde! het is 100% fout van motor bestuurder geweest! en het meisje heeft zo ontzettend veel geluk gehad! en noury106 ik vind het ook niet normaal hoe de hulpverleners je moeder behandelt hebben ... niet even een bedankje of dergelijke, niet best! ik wens het meisje de motor bestuurder en de trekker bestuurder veel sterkte toe! Groetjes Jessica
je wilt vlot door. Met de brommer wil ik ook niet achter een tractor zitten. Maar zoals old man jose hier verkondigt heeft de motorrijder schuld.
Als motorrijder ben je al kwetsbaar en dan ook nog eens dit...niet best.
Meestal als het er naar uitziet dat wij achter een trekker komen te zitten nemen we bij de eerste kruising een andere weg.Althans op de binnenwegen.Doen we ons zelf en de trekkerbestuurder een plezier mee door er niet achter te blijven plakken
23:23 uur
@ Protteraai ( e.a.): Je schrijft: "dat de boer alles in orde had".
Als deze boer zijn (goed in orde?) spiegel, voor het naar het erf afslaan, had gebruikt had hij kunnen zien op dat moment ingehaald te zullen zijn geworden.
Hij had niet af mogen slaan!
Druk op die website bij '22 reacties'
Onder het nieuwsartikel staat. 22 reacties. Druk daar op. Daar komen de reacties tevoorschijn.
Geef eens een toelichting A.U.B..
Daarnaast, als de trekkerchauffeur geen voldoende zicht heeft op achteropkomende verkeer neemt hij voorrrang(!) door 'blindelings' wel af te slaan.
De weg is op het tijdstip van het ongeluk (16:50 uur) een 'kloteweg' van wege woon-/werkverkeer en de aan deze weg wonende boer had er verstandig aan gedaan niet op dat tijdstip daar te gaan rijden!
De minst 'slechte' manier van afslaan door de trekkerchauffeur was de ( R.M.O.- ;)) vrachtwagen-methode (ofwel zoals reeds in deze discussie is genoemd: overdreven (over het midden heen) voorsorteren.
Nogmaals, hoewel de exacte feiten van de toedracht wellicht iedereen onbekend zullen blijven, blijf ik er bij dat de trekkerchauffeur voorrang KRIJGEN niet afgewacht heeft maar deze 'gewoon' heeft genomen.
niet dat ik het niet met jouw reactie eens ben maar jij zegt nu dat boeren niet op de weg mogen rijden aan het eind van de middag? dus als je de koeien moet voeren op bijvoorbeeld een tweede locatie moet je wachten tot half 6 als je eigenlijk aan het melken moet zijn?
Zo heb ik dat niet geschreven maar voor boeren die niet kunnen lezen zou misschien inderdaad beter zijn dat ze op dat tijdstip niet op de weg mogen.
oke laat ik het anders zeggen. volgens jou is een verstandige boer slim als hij aan het eind van de middag niet de weg op gaat terwijl er toch situaties zijn waarbij dat wel moet?
Motorrijders in de file mogen STAPVOETS langs een file rijden volgens de wet. Ik word regelmatig op de A1 ingehaald door een motor die met 60 tussen autos door komt rijden die 20 a 30 rijden... Tussen de twee rijbanen door, dus als er iemand opzij gaat met de auto om vooruit te kijken hoe lang de file eigenlijk is (dat zie je heel veel gebeuren) zitten ze er kats klem tussen.
Echt, je kunt rustig richting naar links aangeven, maar als je rechts voorgesorteerd staat jagen ze je met gang voorbij ookal geef je richting aan. Dus links voorsorteren, je moet de mensen soms een beetje helpen om hun verstand te gebruiken op de weg.
Lees A.U.B. de nieuwste reacties op het Wâldnet-bericht, inclusief de reactie van de motorpassagiëre(!)
waldnet.nl/nieuwsreacties.php/?nid=38310
Wat bedoelt u met een agrarische achtergrond?
er zitten hier ook liefhebbers. Maar natuurlijk zitten hier ook monteurs e.d.. Alsnog denk ik dat een 75% een agrarische achtergrond heeft.
een TF poll ?
Als de motor rijden fatsoenlijk geremd heeft ( voor en achter) komt zo`n lange rem weg over een met een snelheid van 60 a 70 kmh.
Dat is een behoorlijke snelheid om een bijna stilstaande rij auto`s in te halen. Met zo`n snelheid zou de tractor bestuurder hem ook niet in de spiegel gezien kunnen hebben.
Aan je commentaar te lezen heb je totaal geen geen ervaring met motor rijden.
Als je inhaalt geef je een beetje gas.... Als je gas geeft met een motor zit je zo bij de 60 al het al niet harder is. Dat doe je omdat je dan snel langs de file bent en snel uit de onveilige situatie bent. Ze zag te laat dat de trekker afsloeg ze remde en als je geen ABS hebt heb je toch in je achterhoofd zitten dat je jezelf niet onderuit moet remmen, want dan kan het alleen maar erger zijn.
Bij 60km/p uur redt ik met me motor echt wel een remspoor van 10 meter hoor. Want je leunt naar voren op je motor als je remt (wet van Newton) en je achterwiel heeft amper druk op zo`n moment vandaar dat lange remspoor.
Maar we kunnen wel blijven praten erover maar zij heeft een verkeerssituatie verkeerd ingeschat, volgens de letter van de wet is de bestuurder van de trekker aansprakelijk. Maar het is toch allemaal goed afgelopen? Denk dat we daar allemaal veel blijer mee moeten zijn. En denk niet dat ik alleen maar tegen de trekkers ben want op Motor-Forum verdedig ik echt wel onze branch. Want daar hebben ze ook hun ideeen over het beetje graan en bagger wat er op de weg ligt dankzij ons allemaal.
Dan is de wet weer zo krom als een u-bocht, maar dat is normaal in Nederland. Ik heb een schijt hekel aan dat volk (of het nu motor rijders, auto's of vrachtwagens zijn) dat graag inhaalt. Geduld is een schone zaak, en brengt je misschien een paar minuten langzamer wel ongeschonden thuis. Als ik in de luxe wagen zit haal ik nooit een trekker in, omdat ik weet dat je jezelf in gevaar brengt en nog belangrijker een ander in gevaar brengt.
En ik heb al helemaal niks op met motorrijders op, het zijn rijdende orgaan donors....
Geef je hiermee je vertrouwen in de trekkerbestuurders niet haarfijn aan?
Tweebaans: wachten tot iedereen voorbij is.
Eenbaans: midden op de weg gaan rijden en mooi eind van te voren gas los en niet remmen. (Niet volgas en op het laatst pas op de rem).
Dit is hoe ik het doe al moet ik erbij zeggen dat hier weinig auto‘s rijden omdat andere kant langs sneller is.
Ja dat wil ik wel geloven, dat er op jouw oefenterrein weinig auto's rijden.
jmos 15 jaar, uit Basse, nederland
ik ben 15 ja maar dat betekent niet dat ik niet soms over de weg ga. en auto‘s hoef je niet alleen tegen te komen met de trekker. Als ik fiets kan ik ook wel beoordelen of er veel of weinig auto‘s langskomen.
Idd welkom in Nederland..... Zelf haal ik met de auto en motor alleen in als ik 1000% zeker weet dat hij niet kan afslaan. (wegen, bedrijven of boerderijen en zelfs bij dammen haal ik niet in)
Uit eindelijk is het grootste probleem dat iedereen zoals je zelf al zegt geen tijd heeft en denkt dat de wereld vergaat als ze een keer 2minuten later op hun bestemming zijn.
Quote @KHD Deutz-Fahr:
Als ik in de luxe wagen zit haal ik nooit een trekker in,
Geef je hiermee je vertrouwen in de trekkerbestuurders niet haarfijn aan?
Heb het volste vertrouwen in trekker bestuurders, ik ken hun situatie, alleen trekkers zijn nogal groot, en je ziet niks wat je toe gemoed komt. Ik heb gewoon geen zin om boven op een andere auto/vrachtwagen te klappen. Ik woon langs de drukste provinciale weg van Nederland (N201), dus daar wil je ook gewoon niet inhalen . Vorig jaar is mijn 16 jarige buurmeisje op de zelfde weg verongelukt, nadat haar vader een mislukte inhaal actie deed.
Dus ik rij lekker rustig, zet de muziek nog even harder, dan maar wat later...
Helemaal mee eens, beste Korteraar.
Sorry, bericht gewijzigd, ik had jouw bericht niet goed gelezen....
Ik steek wel eens wegen over door eerst op de drukke weg in te voegen als er een gaatje is. Dan rijd ik met het verkeer mee totaan de volgende afslag, als het tegemoedkomend verkeer het niet toelaat om in een keer af te slaan stop ik aan de streep, en wacht tot er een gaatje is.
Wat bereik je daarmee: Je hoeft maar 1 rijbaan per keer te overzien. Hierdoor is de kans op inschattingsfouten, van zowel jezelf als het overige verkeer, veel kleiner.
Mensen kunnen het vervelend vinden dat ze in de verte een trekker, of een auto met aanhanger zien invoegen waar ze even later een paar tellen achter staan te wachten als deze wacht totdat hij afslaan kan, maar daar heb ik schijt aan: Als ik met een langzame, zware combinatie op pad ben, ben IK verantwoordelijk dat ik het overige verkeer niet in gevaar breng door over te steken als er van twee kanten autos rijden, die je opeens op zien trekken en zich een hoedje schrikken.
Echt, laat ze er lekker een minuut achter staan, zal me de reet roesten: Je hebt een veel groter probleem als je na 10 minuten wachten, toch maar optrekt om precies de twee gaatjes, in opkomend en afgaande rijbanen, mee te pakken en je bent ietsje trager als je dacht, of de auto reed iets harder dan dat hij mocht, en er jaagt er zich er eentje dood bovenop.
Liever dat ze een minuutje achter me staan te toeteren dan dat er eentje dood onder m'n trekker zit: Een automobilist kent de gevaren van JOUW zware voertuig niet, dus daar moet JIJ hem voor beschermen, en ze lekker laten toeteren als ze niet begrijpen dat je het ook voor HUN veiligheid doet.
wat ik zei was voor machines waar je overheen kunt kijken. met een grote wagen o.i.d. laat ik ze lekker achter mij rijden met een gangetje van 20. En de wegen hier zijn lang niet zo druk als jij gebruikt in je voorbeeld. de auto‘s die dan achter me zitten zitten daar vaak al een tijd dus die laat ik dan eerst voorbij.
oh ja. en hier hebben mensen in auto‘s vaak wel het fatsoen om even te wachten i.p.v. gelijk in te halen.