Treintje schudder voor- nadelen
Beste Tf'ers,
Wat zijn de voordelen en nadelen van een treintjesschudder?
m.v.g
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Voordeel: Goedkoper dan een volledig getrokken met frame.
Grootste nadelen, enorm lang gevaarte achter je aan te hobbelen op elk element wiel, niet stabiel met transport vermoed ik en grote bochten moet je draaien.
Probeer treintjes altijd te voorkomen, dit had gewoon nooit uitgevonden mogen worden
nadeel: lang, lage transportsnelheid (oudere trekkers is geen probleem want die gaan toch niet zo hard ), hobbelig.
Ik kan niets anders eraan toevoegen! Ik vind het in ieder geval 3x niks! Werkt voor geen meter.
heb je niet eens hefvermogen voor nodig. kun je de her er wel afhalen.
voordeel:goedkoop,geen zware trekker nodig,laag transport.
Klopt, en de standaard die snijd behoorlijk in de bochten. Met de profi zit het draaipunt verder naar achteren, maar hangt wel in de hef. Ook moet je met deze versie de trekker er recht voor hebben staan met in en uitklappen, omdat ze anders tegen de breedteborden aanklappen.
Dat spul is niet gestuurd zeker?
Een echt treintje is aankoppel gemak.Pen in de gatenbalk aftakas eraan olie slang eraan en gaan.
Nadeel is de opslag,neemt wel meer ruimte als een GEDRAGEN schudder.De andere met zij wieltjes nemen evenveel ruimte in beslag
Nee.
treinje heeft alleen maar voordelen.
goedkoper dan halfgedragen(nodig met deze breedte)
In en uitklappen geen enkel probleem (ook met lichtere traktor,en scheef er voor )
rijden regelmatig naar meerdere percelen ongeveer 20km uit elkaar met tegen de 50 km/h
rijd als een gestuurd tamdem,en voor deze lengte geen probleem met insturen in percelen en al helemaal niet in de bochten op de weg.
een paar keer een lekkeband gehad maar dat was op het land door de schelpjes in de klei.
in de winter compact met opslag doordat de laatste elementen met de hand op te klappen zijn.
het eerste jaar problemen met zwabberen op de weg en in het land ,maar toen zijn er door zorg van Krone stablisatoren op gekomen en kunstof remmen op de voorste wieltjes
Ben ik niet met je eens, je kunt makkelijk 40/45 halen.
Ligt denk ik ook aan het type, Ik zet het er ook niet neer als een vast staand gegeven.
gatenbalk zeker? dan heb je alsnog weinig hefvermogen nodig. en dat heb je wel met een trekker voor die breedte.
Niet op elk element, in het midden word de schudder van de grond getilt
nee, je hebt dan een bok. Hefarmen vast aan de schudder en het draaipunt zit dan achter de bok. Schudder volgt dan dus de trekker veel en veel beter.
oohh. zo, ja dat hebben wij ook bij onze swiller. wel handig alleen kunnen we dus niet al onze trekkers ervoor zetten. alleen de bijde renaults kunnen er voor. de ford en de deutz zakken allebij en dan gaat de aftakas krom. (al twee keer in een half jaar.)
weet ik. zo is onze krone hark ook gemaakt ja. met onze kleine renault ervoor kunnen we gewoon werkgang na werkgang harken zonder te steken en het is een 6m hark!
De schudder loopt goed achter de trekker aan.
En 40 km kun je wel halen.
Je kunt voor winteropslag de laatste twee elementen opklappen.