Goedemiddag,
Ik had een vraag betreffende een fendt 614LS uit 1984.
deze fendt staat bij ons thuis altijd voor een 7,5kuub veenhuis mesttank met een 6,8 meter bemester. de verdeelpot van deze bemester wil nog wel eens verstopt raken door 'kluiten' in de mest. als wij een andere trekker (met meer opbrengst) voor de tank zetten gebeurt dit véééél minder.
nou is mijn vraag aan de kenners; is er een mogelijkheid dat deze trekkers een dubbele en/of grotere pomp kunnen krijgen? waardoor de olie opbrengst omhoog gaat??
de 614 heeft geen aparte hyrdauliektank. hij haalt de olie uit de achterbrug.
ik hoop dat iemand mij helpen kan!
Groeten,
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Fendt 614 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
het betreft deze combinatie:
het oplossen door middel van de trekker meer opbrengst geven geeft ook meer hydrauliek-opties voor ander werk met deze trekker.
@Fendt926Driver
ik heb net even gekeken, maar kan zo niet vinden wat je bedoeld.
@radium45
zou je misschien -voor mij- duidelijker (en waar mogelijk) simpeler uit willen leggen wat je bedoeld met je reactie?
wat voor problemen zou ik dan met de retour krijgen?
de tank werk op enkel werkend ventiel met drukloze retour..
Ik raad aan om de opbrengst eens te meten, voor dat je een andere er op zet.
Nieuw bij kramp kost ie 680 euri ex btw
bedankt voor je reactie, zo'n soort pomp zou ik moeten hebben. maar hoe zou je die pompen aan moeten sluiten?
kan ik via een -T- stukje de 2 aparte leidingen (uit de 2 verschillende pompen) aan elkaar vast zetten voor meer opbrengst?
Is de 19cc pomp dan voor het hydraulisch systeem en de 11cc pomp voor het stuur?
Als ik het hydraulisch schema in het 300-serie boek bekijk, dan moet er een driewegkraan en een extra hydraulisch regelventiel tussen. :?
een dubbele wil in jou geval niet.
Jij hebt keus in een 22.5cc of een 19 cc oliepomp dit X max toeren trekker is de liters.(2200 omw/min).
Waarom wil een dubbele niet bij mijn 614 gaat 1 leiding het ventielenblok in , de 2e het hef ventiel , hier zit bij de mijne een kogelkraan waar mee je de opbrengst vd 2 pompen kunt (ont)koppelen 40 of 72 liter.
Jij kunt met de 22,5 cc pomp 49,5 liter krijgen of bij de 19cc pomp 41,8 liter.
mypartspartner.nl/mpp-nl/nl/…
of kan dat nou wel, door middel van een extra regel ventiel?
Elke bar verhoging van de retourdruk moet je aftellen van de werkdruk van de pomp, bv, je hebt 200 baar op je ventiel en 10 bar retourdruk, hou je 190 bar over. Wat vaak ook gaat spelen is dat ventielen ''lastig'' gaan doen met een te hoge retourdruk zoals dichtslaan.
Je kan een dubbele pomp monteren en deze in parallel aansluiten waarbij het totale debiet de som van de twee wordt. Je moet wel met enkele dingen rekening houden. Zo moet de aanzuigfilter groot genoeg zijn om cavitatie te vermijden; De leidingen moeten groot genoeg gedimensioneerd zijn zodat de snelheid van de olie binnen de perken blijft (drukleidingen: 3
Danfoss oms 200 / 250 ??
ik zal zo even voor je kijken. ben namelijk net thuis!
EDIT: foto
tractorfan.nl/picture/679697/
is minder rommel in de mest geen betere oplossing ?