Ford 4610 bussen??

Hallo, ik had een 4610 opt oog van mp af waar ik oook bij de vorige eigenaar naar ben wezen kijken.
maar de bussen zijn hoogtst waarschijnlijk stuk.
maar ik hoorde viavia dat er in dat type geen losse bussen zitten .. maar wat gaat het dan doen in de prijzen om ze te laten vervangen/opboren enz ps ik breng hem gewoon kaal naar de dealer de cyliners

Deel dit topic

Reacties

Valtra-Fordpower
De eerste Ford motor die uit de fabriek komt mét bussen moet nog gebeuren. Ford heeft origineel geen bussen in zijn blokken. Het ís mogelijk dat ie ooit opgeboord is en voorzien van bussen, maar een nieuw blok was altijd goedkoper, zeker de 3cilinder blokken kosten niet veel.

Opboren en overmaats zuigers is het goedkoopste, nieuwe zuigers moet je rekenen op ongeveer 120euro per stuk, wat het opboren kost weten wellicht andere TF'ers.
hil 845 xl
Oke @Valtra-Fordpower

bedankt voor de informatie.ik zal dat even navragen bij de dealer
ford5000
Zal wel ongeveer rond de € 300,- per cilinder gaan kosten.
Een verbust onderblok heb je voor minder.
Heb wel een paar adressen daarvoor.
hil 845 xl
@ford5000

danku wel kun je me ff pb tje stuuren? met de gegevens
fiat350
Bij onze motorbewerker kost opboren + bussen plaatsen rond de 160 euro per cilinder...
Valtra-Fordpower
@fiat350 Dat is dus excl. zuigers, dus dat is al 260 euro de cilinder....
ford andre
Dikke bus er in zetten dan ben je van het probleem af en dan kun je de standaard zuigers er weer in zetten kost 150 euro per cil
newholland-
Is allemaal knoeien koop een nieuw draaiend hart en je rijd weer jaren zonder moter problemen.
newholland-
Is allemaal knoeien koop een nieuw draaiend hart en je rijd weer jaren zonder motor problemen.
ford andre
New holland dat is niet knoeien als je er maar goede dikke bussen in zet en niet van die blikjes
fiat350
@Valtra-Fordpower je kunt de originele zuigers weer gebruiken he...
Valtra-Fordpower
@fiat350 Als de cilinder wand beroerd is zijn de zuigers ook niet nieuw meer.... 😉 Dan is het geen reviseren maar oplappen.
ford5000
@Valtra-Fordpower Overmaats boren is ook tricky met die blokjes anders. Als ze al ietwat last hebben van beginnende cavitatie wil je niet van die dunne wandjes overhouden met het risico van een lekke wand kort na de revisie met een bult schade aan je draaiende gedeelte.
Moet je kijken wat het je dan gaat kosten.
ford andre
Heeft ie water in de olie of olie in het water ?
JD3010
@ford5000 Vroeger werd er met mijn stage bij de Ford-dealer zat trekkers verbust. De 3-cilinders kregen vaak een nieuwe motor.
ford5000
@JD3010 Snap ik. Dat was in veel gevallen goedkoper als complete revisie.
Valtra-Fordpower
@ford5000 Hebben die blokken zo weinig vlees dan?
JD3010
@ford5000 Ik meen dat een nieuwe 3-cilinder motor toen ongeveer 400 gulden duurder was. Bijna iedereen had dat erwel voor over. Nieuwe bussen erin persen ging ook niet vanzelf, al kwamen ze wel uit de diepvries.
ford5000
@Valtra-Fordpower Wel als ze vanuit de koelkanalen al een begin hebben met doorrotten.
Juist om dat risico heb ik destijds bij mijn 6710 gekozen voor een nieuwe motor ipv revisie. Het prijsverschil was me het risico niet waard. Scheelde 1500 gulden toen.
JD3010
@ford5000 Ik heb toen verschillende blokken achterin de auto gehad.
ford5000
@JD3010 Ken dat nog ja. Zorgen dat je het blok in een warme omgeving had staan van 25 tot 30 graden en dan de bussen een nachtje in de vriezer en dan nog ging het niet altijd vanzelf.
Grootste risico vind ik dat die liners zo dun zijn, en je moet ze ook nog nahonen meestal.
JD3010
@ford5000 Daar werden de bussen erin geperst en gewoon de zuigers erin gezet. Niet nabewerkt of wat dan ook.
ford5000
@JD3010 Ligt eraan of je finished of semi-finished liners erin perst.
Bij veel van die revisiesetjes zoals van Agriline moet je wel nahonen want die zijn niet afgewerkt.
JD3010
@ford5000 Dat weet ik niet wat erin geperst werd. ik was maar met stage daar, jaaaren geleden. Meestal wel 1 extra als er 1 zou barsten.
ford5000
@JD3010 Als het bij een Ford dealer was waarschijnlijk wel door Ford gecertificeerd spul, met het oog op eventuele garantiebepalingen, dus die zullen van een andere kwaliteit zijn geweest als die setjes van bv Agriline, en ook afgewerkt en wel zijn geweest.
JD3010
@ford5000 Ik weet niet zeker of het origineel Ford was. Het waren vaak wat oudere trekkers.
ford5000
@JD3010 Denk dat het vaak geen origineel Ford was, maar moest wel voldoen aan de specificaties van Ford.
Productie van zulk soort onderdelen wordt vaak uitbesteed, maar wel verkocht onder de merknaam.
Zo haalde ik voor bv kopreviesies meestal de pakkingsets bij een revisiebedrijf hier in de buurt. Kwamen uit dezelfde fabriek als die in de Ford verpakking, maar kosten ongeveer de helft. 😉
JD3010
@ford5000 Volgens mij kwamen de bussen bij het revisiebedrijf vandaan.
ford5000
@JD3010 Denk het ook ja. Die hebben daar vaak weer hun specifieke leveranciers voor. Idem voor zaken als zuigers en zuigerveren.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
29
DEELNEMERS
7
WEERGAVES
5