Hallo,
Onze Merlo 34.7 Top , bouwjaar 2010, 1800 uren, lekt uit zijn arm.
Als de arm voorover staat langs voren, als hij achterover staat langs achter.
Ik vermoed dat het uit het midden van de arm komt.
Iemand ervaring met dit probleem?
Mvg. Steff
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Dit kan zijn van de bakcilinder functie of als je een extra functie aan de giek zelf hebt (vooraan)
Het beste kun je de verreiker even een nachtje met de giek omhoog laten staan en de volgende dag de giek iets laten zakken, even iemand in de cabine zetten en zelf achter de giek kijken waar de slangen uit komen. Laat die gene die in de cabine zit de bak cilinder in en uit doen en even goed vast houden in de overdruk. Komt er dan olie uit heb je een van de 2 slangen lek van de bak cilinder. Gebeurd er overigens niets dan moet je hetzelfde herhalen met de extra functie als die gemonteerd zit.
Kan ook, maar meestal is het een slang die lek is bij deze fijne machines
dat kan ook ja. hoe gaan die slangen dan met in en uitschuiven? net zoals je op hoogwerkers ziet maar dan in de arm?
De slangen liggen zeg maar in een lus door de arm heen. Helemaal ingeschoven lopen ze tussen de ingeschoven koker en de buiten koker en achter gaan ze de binnen koker in en zo weer verder naar de bok vooraan waar je bak cilinder zit. (hoop dat je mn uitleg snapt )
ik snap het ja. dus met veel in en uit schuiven buigen die slangen behoorlijk dus een kans dat er een lek is ja.
zitten de slangen aan de kant van de bak gelijk aan de cilinders of zit er nog een "blokje" tussen? zo'n dubbel gestuurde terugslagklep o.i.d. :?
dan gewoon 's nachts alles omhoog en volgende dag kijken welke er gezakt is, de hele arm? de bak zelf? of de derde functie? (indien aanwezig)
dus als je het wil oplossen zal de cilinder eruit moeten
Idd die slangen hebben nog wel een lek neigingen Maar ik bedoel met het rechtop zetten sávonds van de mast dat alle rest olie eruit lekt. Zodat je smorgens wanneer je hem start er zeker van bent dat die niet drupt wanneer er niets aan de hand is met bijvoorbeeld de slangen van de bak cilinder.
Is merk verschillend hoe de slangen vast zitten maar over het algemeen zitten ze bij de bak cilinder vast aan een blokje geklemd.
Wat je voor de zekerheid nog wel kunt doen is idd even de slangen afdoppen en nog een keer druk erop zetten zodat je er zeker van bent dat de slangen lek zijn. Heb ook een keer gehad dat aan de onderkant van de cilinder een scheurtje in de las zat.
Dat denk ik ook. Als een slang door het heen en weer schuiven lek raakt, klapt ie helemaal uit elkaar.
paar keer omdat hij lekte.
en de aller eerste keer uit elkaar halen was omdat de borging aan het eind van de inwendige cilinder was afgebroken.
dat hoeft nou weer niet. de slang aan onze happer is gewoon lek gegaan door het op- en neer gaan dus hij hoeft niet te knappen door het heen en weer gaan.