Merlo 34.7 Olielek

Hallo,

Onze Merlo 34.7 Top , bouwjaar 2010, 1800 uren, lekt uit zijn arm.
Als de arm voorover staat langs voren, als hij achterover staat langs achter.
Ik vermoed dat het uit het midden van de arm komt.
Iemand ervaring met dit probleem?

Mvg. Steff

Deel dit topic

Reacties

Siebenga
Ik denk dat er een kaboutertje in de mast zit die in je mast loopt te pisse.....
Robert87
Hoogst waarschijnlijk heb je een van de slangen lek die door de giek loopt.
Dit kan zijn van de bakcilinder functie of als je een extra functie aan de giek zelf hebt (vooraan)
Het beste kun je de verreiker even een nachtje met de giek omhoog laten staan en de volgende dag de giek iets laten zakken, even iemand in de cabine zetten en zelf achter de giek kijken waar de slangen uit komen. Laat die gene die in de cabine zit de bak cilinder in en uit doen en even goed vast houden in de overdruk. Komt er dan olie uit heb je een van de 2 slangen lek van de bak cilinder. Gebeurd er overigens niets dan moet je hetzelfde herhalen met de extra functie als die gemonteerd zit.
jmos
Zal wel de inwendige cilinder voor in en uitschuiven zijn. (of hoe dat ook in mekaar mag zitten)
Robert87
@jmos

Kan ook, maar meestal is het een slang die lek is bij deze fijne machines 😛
Robert87
Overigens als je zelf de slangen wilt verwisselen, knoop dan even een touw aan het uiteinde van de slangen voordat je deze door de giek heen trekt. Voorkomt een hele hoop ellende! In ieder geval suc6 met de reparatie
jmos
Quote @Robert87:
Kan ook, maar meestal is het een slang die lek is bij deze fijne machines

dat kan ook ja. hoe gaan die slangen dan met in en uitschuiven? net zoals je op hoogwerkers ziet maar dan in de arm?
Robert87
@jmos

De slangen liggen zeg maar in een lus door de arm heen. Helemaal ingeschoven lopen ze tussen de ingeschoven koker en de buiten koker en achter gaan ze de binnen koker in en zo weer verder naar de bok vooraan waar je bak cilinder zit. (hoop dat je mn uitleg snapt 😛 😃 )
jmos
@Robert87
ik snap het ja. 😄 dus met veel in en uit schuiven buigen die slangen behoorlijk dus een kans dat er een lek is ja.

zitten de slangen aan de kant van de bak gelijk aan de cilinders of zit er nog een "blokje" tussen? zo'n dubbel gestuurde terugslagklep o.i.d. :?
dan gewoon 's nachts alles omhoog en volgende dag kijken welke er gezakt is, de hele arm? de bak zelf? of de derde functie? (indien aanwezig)
deutz dx 6 05
Wij hebben dat ook gehad. cilinder er helemaal uit gehad. lekte waar de slang aan de cilinder zit.

dus als je het wil oplossen zal de cilinder eruit moeten
Robert87
@jmos

Idd die slangen hebben nog wel een lek neigingen 😛 Maar ik bedoel met het rechtop zetten sávonds van de mast dat alle rest olie eruit lekt. Zodat je smorgens wanneer je hem start er zeker van bent dat die niet drupt wanneer er niets aan de hand is met bijvoorbeeld de slangen van de bak cilinder.
Is merk verschillend hoe de slangen vast zitten maar over het algemeen zitten ze bij de bak cilinder vast aan een blokje geklemd.
fordmajor
mast om hoog zetten om uit telaten telekken en de volgende dag de fucties proberen zo kom je er achter welke lek is.
Robert87
@deutz dx 6 05

Wat je voor de zekerheid nog wel kunt doen is idd even de slangen afdoppen en nog een keer druk erop zetten zodat je er zeker van bent dat de slangen lek zijn. Heb ook een keer gehad dat aan de onderkant van de cilinder een scheurtje in de las zat.
Wimsumar
Beste
Quote @JMos:
zal wel de inwendige cilinder voor in en uitschuiven zijn

Dat denk ik ook. Als een slang door het heen en weer schuiven lek raakt, klapt ie helemaal uit elkaar.
deutz dx 6 05
@Robert87 bij ons is het weer zo goed als op gelost maar hebben hem al een aantal keer uitekaar gehad.
paar keer omdat hij lekte.
en de aller eerste keer uit elkaar halen was omdat de borging aan het eind van de inwendige cilinder was afgebroken.
jmos
Quote @Wimsumar:
Dat denk ik ook. Als een slang door het heen en weer schuiven lek raakt, klapt ie helemaal uit elkaar.

dat hoeft nou weer niet. de slang aan onze happer is gewoon lek gegaan door het op- en neer gaan dus hij hoeft niet te knappen door het heen en weer gaan.
maggi
Als je om de 1800 uur de olieslangen moet vervangen en de giek uit mekaar moet halen, nou dan was ik der gouw klaar mee.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
16
DEELNEMERS
7
WEERGAVES
4