Illustratie van:

Ford 2600 - motor

Hallo

weet iemand mischien hoe het kan dat als ik boven de 2200 toeren uitkom bij mijn ford het olie lampje gaat branden.
en als ik dan gas terug doe op tussen de 2100 en 2200 toeren en ff rij de motor weer ff gas bij geeft van zichzelf. en als ik volgas rij gaat hij af en toe naar nog meer toeren.
weet iemand mischien wat dat probleem kan zijn?

Deel dit topic

Reacties

Boemrang
Tja, wat moeten we hier van maken van deze tekst, het is en was weer een hele puzzel.
Maar ondanks het gepuzzel zou ik haast zeggen, er is een sensor kapot.
malcon
Je luchtfilter zit verstopt
fordjuh94
Lucht filter is schoon en zit sinds het ihf een nieuwe sensor op
yoohan
Misschien heel raar: maar is je oliepeil wel op orde?

Zo ja, waarschijnlijk sensor kapot.
fordjuh94
Het oliepeil staat goed en er zit een nieuwe sensor in
Wimsumar
Beste Fordjuh94: Eigenlijk is het jammer dat de oliedruk wordt gecontroleerd door een aan-uit-druksensor + lampje en niet met een drukmetertje in het dashboard. Nu moet je alsnog om alle twijfel weg te nemen de motoroliedruk (laten) controleren met een manometertje.

Wat het op en neer gaan van het toerental: dit probleem zie je (ook) bij een vervuild dieselfilter.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Ford 2600 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
6
DEELNEMERS
5
WEERGAVES
6