Mc-Cormick D 439 - Schade motorblok

Hey,

Ik ben bezig met de revisie van mijn tractor,
nu heb ik mijn blok, cilinderkop, etc binnengebracht.
Vandaag bellen ze mij dat mjin blok gescheurd is tussen de 2de en 3de cilinder. Nu meen ik mij te herinneren dat bijna elk blok (D-serie) hier gescheurd zou zijn tgv krimpspanning na het gieten. Weet iemand hier iets meer over?

Alvast bedankt!
Kristof
Grinder

Reacties

Renze
Mijn 3011 is ook gescheurd als gevolg van vorstschade. De bruggen tussen de cilinders zijn los. Het blok zweet daardoor wat meer, maar de koppakking blijft er prima in ondanks dat de brandstofpomp ruim afgesteld staat.

Ik ben er niet zo bang voor.
caseih212
Die scheur tussen de 2e en 3e cilinder moet je je geen zorgen over maken, dat heeft bijna elk D-serie motorblok. Zijn inderdaad mede krimpspanningen na het gieten 😄
1246 844-s
Had mijn 324 ook last van ja.
Ritchie
Nu dit topic er toch staat: onze D 439 heeft een jaar of 3 geleden vorstschade opgelopen (Gescheurde cilinderkop en waterpomp). Dus wij er een nieuwe kop opgedaan en nieuwe waterpomp en alle pakkingen natuurlijk. Nu loopt-ie steeds warm, wat kan de oorzaak zijn?
ErDee
@Ritchie Thermostaat in orde?
old man jose
@ErDee Thermostaat op zijn kop gemonteerd?~?
ErDee
@old man jose Kan, zoiets hoorde ik laatst van iemand die een Hürlimann 100 nog iets heeft, hij liep na langere tijd steeds warm, bleek de thermostaat verkeerd om ingebouwd te zijn door de vorige bezitter.
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Mc-Cormick D 439 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!