Cilinderkop 1302e

Hoi ik zoek 2 cilinder koppen voor een 1302e, 1985 motor type F4 L912, hij blaft momenteel een beetje erg hard, en is een beetje verwaarloost door de vorige eigenaar, ik probeer hem weer een aantal jaartjes langer mee te laten gaan dus tijd voor vervanging, schuren kan niet meer, dus zoek ik 2 knappe gebruikte koppen, iemand nog wat liggen hierzo ?

Deel dit topic

Reacties

Valtra-Fordpower
Weet je miss ook nog een Merk??
kan makkelijk zijn...
sebas deutz150
Een deutz F4 L912 ?
Borghardt
Dat is een deutz ja maar je hoeft misschien niet per se een nieuwe kop. Hij is misschien nog wel te vlakken.
Fendttrisixfan
Ik citeer "schuren kan niet meer" dusja
goeiedag eem
Gewoon alle 4 koppen even wegbrengen en laten reviseren , kost de kop niet en je hebt ze weer nieuw, In onze deutz (ook een 4 cil 912 motor) heeft dit mij 2 jaar geleden €85 per kop gekost, toen zijn er nieuwe stalen klepzittingen in gefreesd en nieuwe kleppen in gezet
weurding
Op ebay.de kijken, kost een nieuwe kop met zuiger en bus 269 euro kompleet, gebruikt is altijd maar afwachten wat je krijgt, jo friese in laar dld (aan de grens met coevorden ) heeft ze zeker liggen gebruikt
weurding
Alleen de kop kost 159 euro incl btw, dus geen geouwehoer, nieuwe derop gooien
GROENEDEERE
Ik adviseer niet 2 koppen te doen maar alle vier anders krijgt de motor ongelijke compressie waardoor de krukas veschrikkelijk op z`n donder krijgt en er zelfs een drijfstang uit wilt gooien. motortjes zijn ook los te krijgen gereviseerd en wel met een beetje zoeken heb je die ook voor een leuke prijs. persoonlijk zou ik dat doen
weurding
@groenedeere, vertel? wat is een leuke prijs, ben zeer benieuwd namelijk, nieuw kosten ze 4000 euro excl btw, en goed gereviseerd en dan ook echt goed, lagers, brandstofpomp etc hetzelfde ongeveer, als de rest van de motor goed is en het mag niet teveel kosten, gewoon 2 nieuwe koppen erop, compressie blijft hetzelfde, moet je afstellen met afstandsringen tussen de kop en cilinder
hamburger
Het afstellen etc dat is geen punt, maar 2 stuks zijn zoveer uitgesleten door het lekken dat ik ze denk niet meer vlak krijg daarom mijn idee om er gewoon 2 oudere koppen op te zetten nadat ik ze heb geschuurt en opgeknapt, afstellen doe je heel makkelijk met een stukje tin tussen de kop en de zuiger, en dan een slag maken met de krukas, even tin opmeten en je weet wat het verschil is en wat er aan ringen tussen de zuigerbus moet, je zet zo alle 4 de cilinders op dezelfde maat(inhoud}
ps de ringen gaan onder de cilinderbus, en niet tussen de kop en de bus

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
10
DEELNEMERS
8
WEERGAVES
0