Ford 8240 - aftakas inschakelen
Ik heb problemen met het inschakelen van de aftakas van een ford 8240 sle. De zekering is nog heel. Zijn er mischien goeie ideeën? De aftakas Word dmv een draaiknop ingeschakeld. Die lijkt nog goed te werken.
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Ford 8240 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Mee eens, zelfs van een Case MXU/New Holland TSA gaan nog wel eens stuk
Bedankt voor alle reacties tot nu
TS met trekknop vaak last? Die van de TS voelt veel steviger dan die van de 40 ! Van de 40 is ook bijna aan vervanging toe terwijl die minder gelopen heeft.
Het is een klein werkje en het heeft destijds bij ons thuis het probleem van af en toe niet willen inschakelen opgelost. Het is niet denkbeeldig dat een schakelaar na bepaalde tijd de ene keer wel en de andere keer niet doorverbindt vanwege slecht contact.
Om te beginnen moet je kijken of er op je dashbaord nog motortoeren worden aangegeven. Is dit niet zo dan ligt waarschijnlijk de witte draad van je dynamo. Deze hoort op de W aansluiting te zitten. Het kan ook goed zijn dat je draad daar gebroken is of slecht contact maakt.
Is dit allemaal in orde, dan moet je kijken of de zekering nog heel is. Meet hem ook eens even door met een multimeter.
Als deze ook goed is dan kan het ook nog zijn dat het grote blauwe relais in je zekering kast defect is.Je kan deze helaas niet doormeten en zou hem dus gewoon moet proberen voor een nieuwe.
Ook kan het nog in je draai druk schakelaar zitten waarmee je de aftakas aanzet. Kijk ook eens of alle draden nog goed op deze schakelaar zitten.
Zijn deze dingen allemaal in orde dan zit er waarschijnlijk een draad breuk in de draden naar je inschakel klep die in de versnellingsbak zit.
De draden kan je evt vervangen door achter het linkerachterwiel een deksel weg te halen met 4 bouten.
Dan zit naar boven toe in de bak een elektrische klep waar de 2 draden aan zitten, het kan zijn dat er bv een draad los is.
Als je deze draden volgt lopen ze naar voren in de bak waar ze net voor de tanksteun naar buiten komen door een rubber afdichting. Hierna zit een stekker. Kijk ook eens of deze stekker goed vast zit.
Als dit allemaal niks helpt dan zit het uiteindelijk in je elektronische klep die je aftakas aanstuurt.
Maar als ik jou probleem zo hoor dan zal ik als eerst dat grote blauwe relais proberen.
succes met zoeken.
Maar in principe kan je het hele relais er tussen weg laten alleen gaat je aftakas dan met een grote klap aan.
maar voor nood zou het inderdaad kunnen.
Je zou dan de 2 draden op moeten zoeken achter de tank. dan ff meten welke van de 2 aan de massa ligt.
En dan op de andere draad sluit je een draad aan waar spanning op komt als je schakelaar omzet.
Let wel op dat bij grote zware machines de aftakas hard aan gaat en dit niet ten goede gaat van je plaatjes in je aftakaspakket.
succes ermee.
Was dan de knop zelf aan gort? Of verder ergens? Dat het gele als het ware niet bleef steken? Want dat probeel hebben wij bij de draaiknop van de 40.
Ooh okey, onze 40 heeft last dat de knop niet blijft staan.... En dat leek me bij de TS haast niet mogelijk omdat die veel sterker aanvoelt.
Waarom gaat de inschakeling van de aftakas met een klap als je de magneetklep rechtstreeks van stroom voorziet?
Het gaat normaal toch ook zo?
Of is het een proportionele klep?