Illustratie van:

International 844 S - tik in de motor

Ik zag een mooie international 844 op marktplaats staan maar er zit een tik in de motor nou vraag ik me af hoe dit komt en wat je ervoor moet vervangen
het sleutelen zelf is geen probleem

Deel dit topic

Reacties

wvdh
Ik zag hem ook te koop staan maar kan van alles wezen.
interbriels
@wvdh dus je zult het blok open moeten gooien en kijken waar het aan kan liggen?
gudo
Kleppen stellen?
wvdh
@interbriels
ja denk het wel. zuiger kan tegen de kleppen aan komen. vorige week met de auto gehad. geeft ookeen harde tik. beste is alsje ergens een goed motorblokie weet te liggen
interbriels
@wvdh dus het kan een kleinigheidje zijn wan naar mijn weten is kleppen stellen half kwartiertje werk
IH214d
Drijfstanglagers of pistonpen !
wvdh
@interbriels
maar kan ook wat met de krukas/zuigers/drijfstang wezen. en de gene die hem te koop heeft staan zal ook niet helemaal gek weze. als het alleen klepppen stellen was had die het zelf wel gedaan
interbriels
@IH214d is dat duur om (zelf) te vervangen
interbriels
@wvdh jha inderdaad dat snap ik maar dit is juist een trekker voor mij ziet er redelijk uit maar wel wat werk en niet te duur
wvdh
Als drijfstang lagers is valt het wel mee
interbriels
@wvdh en wat zou de prijs zijn van een ander goed motorblok
wvdh
@interbriels
denk tussen de 600 en 1000 euro
boerekebart
Ha, ga je nou weer iets kopen, tim? 😃
interbriels
Ik wil iets kopen maar ik zoek tot ik iets vind wat mij aanstaat
Fendt_favorit
Tik in de motor kan vanalles zijn, maar kleppen stellen, vergeet dat maar. Daar heb je het niet mee opgelost.

Kun je wel ander blok kopen, maar voor hetzelfde geld heb je dit blok gerepareerd, en weet je wel wat je hebt als het klaar is 😉.
IH214d
Vaak weet de verkoper wel wat er aan de hand is, sommige maken hem zover klaar dat ie voor een paar uur goed loopt.

Je moet eerst weten wat er aan mankeert voor je een prijs kunt bepalen, moet er één onderdeel vervangen worden of wordt het een complete revisie, van het een kom je vaak in het ander als je begrijpt wat ik bedoel.
ramrod
Kleppen meten kan misschien helpen; die motoren hebben wel eens last van slijtage bij een nokvolger, wat te bemerken is aan extreme klepspeling
interbriels
Jha de hele motor reviseren zou ook niet zon ramp zijn als het maar zelf te doe is
interbriels
@wvdh als ik het blok zou reviseren waar zou je dan t best onderdelen halen want een set met zuiger en bus vind ik niet voor een 844 s en ik neem aan dat dat anders is dan een normale 6/7/844
wvdh
@interbriels
ja is idd anders als van een 6/7/844. maar gewoon naar een case ih dealer bij jou in de buurt gaan die kan het vast bestellen of heeft het zo liggen
interbriels
Oke
hewi
Kan van alles zijn, mogelijk heid is ook dat er een tand gebroken is op de krukas voor aandrijving van de balansassen
ROBERTIHC
Als de balandeur kapot is kost je dat €1000 euries....

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 844 S ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
23
DEELNEMERS
9
WEERGAVES
7