Steyr 9090M brandstofpomp

Hallo
we willen de brandstofpomp veranderen dat hij in 1x inspuit maar dat is nu 3x
weet iemand een website of kent hij iemand die daar iets van af weet stuur dan even een mailtje
ik heb me al suf gezocht op google maar ik kan daar niks over vinden.
graag geen onzinnige antwoorden

Deel dit topic

Reacties

Koe
Ik weet niet precies wat je bedoelt, bedoel je dit? leeuwardercourant.nl/ondernemen/…+

Da's ff een kwestie van een chip dr in, dat kun je wel vragen bij het mechanisatiebedrijf 😉 Verschillende loonwerkers hebben dat hier ook gedaan, chip dr in, wordt hij iets sterker en een stuk zuiniger..
Wardcase
Ja maar dat is bij een commenrail motor en dat heeft een 9090M nog niet
Dat heeft alleen de profi en de nieuwste cvt
Ik snap ook niet echt wat je bedoelt, 1x ipv 3x?
nielsh
Volgens mij bedoelt hij met 3x dat de pomp 3 keer per compressieslag inspuit dus normaal spuit hij dan 1 keer in en deze doet dat 3 keer, heeft met emissie te maken enz.
ValtraStisch
Waarschijnlijk heb je er een sisu motor in liggen?
Afhankelijk van bouwjaar heb je dus mechanisch of electronische inspuitpomp

De Motor Ecu stuurt je brandstofpomp aan en die software moet je dus veranderen.
Je kunt er ook de software van een zwaarder type in proberen te laden,dit is echter niet zonder gevaar.Je kunt bij sommige nl niet terug naar oude waarden en dan heb je een waardeloze ecu van een dikke 1000 euro.
Ik heb op een beurs eens met iemand gesproken die dat kon maar ben zijn naam kwijt.
Je voldoet dan ook niet meer aan de tier eisen,nu nog geen probleem,maar als er binnenkort gekeurd gaat worden,heb je een probleem.
Hoe zit dat dan met de pompen van de iets oudere 9094`s valtrastisch?, met mechanische brandstofpomp, wel electronische stopzetter. met euhm stanadyne (?) pomp..
ValtraStisch
Die vallen onder een lagere tier norm.
Deze spuiten ook maar 1 maal in.
Moet eerlijkheidshalve bekennen dat ik die nog nooit op heb hoeven schroeven ,omdat die meestal al dik boven de pk's afgesteld staan.
Haha, maar die vallen toch ook niet zomaar op te schroeven?, moet hele pomp toch voor los?. kan wel dat ie ruim aan pks zit. wil wel trekken dat zeker
Baltus_steyr
Die van ons kun je ook niet zo opdraaien, daar moetje ook eerst de pomp voor los halen. En deze zit ook wel ruim boven de orginele pk' shaha . Van Der Meij Steyr dealer zei dat zon trekker als die goed los is al gauw naar de 100 pk ging. Kmoet em maar keer voor de waterrem zetten.Ding is wel goed los van ons
steyrdriver
Oke maar onze trekker heeft al n keer voor de water rem gestaan maar kwam iets onder de 85 pk maar is het ook mogelijk om een dikkere turbo op de trekker te zetten.
hij trekt niet echt lekker door met de giertank lijkt net of die een beetje lui is
steyrdriver
En m`n pa wil dat hij iet meer pk krijgt maar niet meer brandstof verbruikt
85 kan wel kloppen.. 90 pk standaart aan de kale motor. is 85pk zeker niet raar. maar luiheid kan je wel wat aan doen he. wat heeft ie voor zwaar werk te doen?
steyrdriver
2x krone 320 maaier 8.5 kubs giertank en oprapwagen dat is wel het zwaarste werk
inter-Eric
Hang der maar is een culter aan en laat em dan maar is volvermogen werken:P werkt hier altijd goed int voorjaar astie weer lui begint te worre:P
tractorquintentje
@martijnsteyrdriver

Quote:
martijnsteyrdriver - 2 jaar geleden
haha, maar die vallen toch ook niet zomaar op te schroeven?, moet hele pomp toch voor los?. kan wel dat ie ruim aan pks zit. wil wel trekken dat zeker
geldt dit voor zowel de sisu's als mwm's?
@tractorquintentje

De mwm motoren zit een lijnpomp op die je zo los draait.. of hebben jullie rotor?
tractorquintentje
@martijnsteyrdriver weet niet zo 123 wat voor pomp, is een Mwm met bosch pomp maar oft een lijn- of rotorpomp is weetk niet 😄
@tractorquintentje

als het een lijnpomp is, is het een lange pomp met de verstuiverleidingen er bovenop, is het een rotor pomp dan zitten de verstuivers er in een cirkel op de kopse kant aan gemonteert. dus de verstuivers staan of in lijn, of in een rotorvorm aan de pomp 😉

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
19
DEELNEMERS
10
WEERGAVES
2