Illustratie van:

Deutz D6206 - of 6006

Ik wil een 06 serie kopen van ongeveer 60 pK. Mij valt op dat de 6206 veel lichter is dan de 6006, welke van de 2 is het degelijkst? En nog speciale dingen om op te letten?

Deel dit topic

Reacties

sjonnies
6006 heeft een zwaardere achterbrug 8 gaats namelijk en een 6206 een 6 voor de rest zijn ze het zelfde
marcpd
6006 heeft ook drie groepen versnellingen in de vooruit,met een 1-2-3 of een 1-2-3-4, naargelang de ouderdom (kan ook zijn dat het toen al de 6806 was), een 6206 heeft er maar twee, met een 1-2-3-4 schakeling
dx11
Ik heb alleen (heel positive) ervaring met de 6206. Echt een waanzinnige trekker voor zijn formaat en leeftijd.

Een maaier van 2,5 meter, of een 26 kuubs ladewagen met de helft van de messen, dit trekkertje doet het allemaal.
deutzke123
Wij hebben nog een Deutz 6006 te koop staan.
8000 uren gelopen achterbanden zo goed als nieuw.
Fendt926Driver
@dx11 tijdje geleden dat ik deutz heb gehad maar heeft de 6206 niet de lichte achterbrug met de remmen in de wielen en een 6006 en 6806 remmen op de trommels naast de achterbrug. 6206 is vogens mij voll synchron en de 60 en 6806 hebben pennenschakeling (zo noemden wij dat) dus niet alles voll synchron. die met de remmen in de wielen wouden bij ons altijd slecht remmen en bij veel zwaar remmen verglaasden de remmen. rem trommels was veel onderhouds armer
dx11
@Fendt926Driver Remmen zijn bagger inderdaad. Volgens mij zijn de 3e 3n 4e versnelling gesynchroniseerd, 1 en 2 niet meen ik.
KubotaB6001
6206 is zowat de opvolger van de 5506, is dus een viercilinder van de lichtere bouw, is iets compacter.
De 6006 (6806 is zijn opvolger) heeft een zwaardere bouw, net zoals de 7006 en zijn opvolgers.
Als je voor een 6006 zou gaan moet je die met 4 versnellingen in 3 groepen gaan (nieuwere type, 6806 heeft alleen deze bak), deze versie is ook te herkennen aan de 8 gaats achterwielen, zoals reeds gezegd.
goeiedag eem
Waarvoor wil je hem gebruiken? De motoren zijn het zelfde alleen heeft de 6206 op papieer meende ik 58 pk en de 6006 62 pk. Wat ik vind is dat de 6206 wat makkelijker/ wendbaarder is in het werk dan een 6006, deze zijn door de verzwaarde achterbrug een stuk hoger, en dus ook wat lomper, dat zou ik we afwegen met waarvoor je hem wil gebruiken, maar de eerste ( en dat zijn ook de meeste 6006en) zijn met 3 groepen en 3 versnellingen, en de laatsten met 3 groepen en 4 versnellingen, dit zijn de voorlopers van de 6806 en, en hebben meende ik ook iets meer pks. We hebben zelf ook een 6006, een van de laatsten en die trekt 64 pk aan de aftakas( +/- 70 pk motorvermogen) is dus meer dan 62 pk. Dus het is maar net wat je wil, en de remmen tja diezijn van een 6006 wel goed, maar in de 6206 heb je ze dan ook met trommels maar hier loopt er ook eentje met remschijven in de achterbrug
bikkertie
Wij hebben een 6206 gehad een en al drama en met een 6006 nooit
fiat 666
Mijn deutz 6006 is oere sterk
maaar wel niet voor een frontlader ,dan ben je best met een chassis eronder
en zijn wel slechte remmen , wel zware achterbrug
koendeutz
6206 heb je zo naar 90 pk...
en hele goeie trekkers, motor lopen verrekkes
nooit problemen mee
RobDeutz104
@goeiedag eem
Volgens mij hebben alle 6206en van die Girling schijfremmen, bij de eerdere 5506en had je nog trommelremmen
RPCounty
@RobDeutz104 dat klopt Rob, de latere 5506 S had schijfremmen ipv trommelremmen
RobDeutz104
@RPCounty
Niet dat die schijfremmen goed waren, maar wij hadden 3x 5506, en de eerste had trommel, en de 2 andere schijfremmen
RPCounty
@RobDeutz104 het remde allicht beter dan de trommelremmen, want dat was bagger bij deze modellen. De 6006 heeft vaak last dat de remtrommels op de remas bungelen, zo erg dat de seegerringen er voor weg liepen.
RobDeutz104
@RPCounty
Dat bungelen had je bij de 55 en 62 en 6207 van de handremtrommel, de werd ook nog wel eens verloren
RPCounty
@RobDeutz104 hahaha ja dat klopt, ze werden vaak door de treeplank op de plek gehouden
goeiedag eem
@RobDeutz104 oké ik heb er wel een gezien met trommel remmen maar dan zal dat wel een geweest zijn waar een andere achterbrug achter gebouwd is.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Deutz D6206 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
18
DEELNEMERS
12
WEERGAVES
45