Illustratie van:

International 453 - olie komt uit spruitstuk?? wat kan dit zijn

Olie komt uit spruitstuk wat kan dit zijn, trekker is starten en lopen. geen dikke rook pluimen, trekker word alleen niet erg warm omdat termostaat er tussenuit is (volgende week nieuwe)

Deel dit topic

Reacties

fendtinterfan
Is dat sinds de termostaat eruit is?
ford8630power
Misschien is er een pakking lek, hebben wij ook met onze JD
jimjim
Termostaat is er al een tijd uit, maar probleem is er pas een week
fendtinterfan
Oke, ik denk ook eeen pakking idd,
1046
Dan zal er wel meer aan de hand zijn
jimjim
Carterdampen is niet onwijs en gooit de pijlstok er ook niet uit, het is dikke stroperige zwarte olie
1046
Dik en stroperig is ook nie goed
jimjim
Als het de koppakking is zou er koelvloeistof in de olie moeten zitten en andersom, en volgens mij is de pakking van de klepdeksel goed, de olie komt zuiver uit de uitlaatspruitstuk en dat het dik en stroperig is komt omdat het spruitstuk loei heet is (denk ik)
ford8630power
Onze JD heeft ook als je gas geeft dat er iets rook bij het spruitstuk wegkomt en er komt iets olie uit. Moet gewoon een keer een nieuwe pakking in.
jimjim
Olie komt niet aan de zijkanten van het spruitstuk vandaan maar gewoon dor de opening waar je de uitlaat eropzet
fendtinterfan
Oef, dan gaat het zeker niet goed daarbinnen in... hoeveel uur heeft dat intertje?
Fendt615LSA
Is het geen zwart roet water? na een regen bui?
Valtra-Fordpower
Maar geen Carterdruk dus?
caseih1056xl
Misschien lekke pakking.

rookt je motor ook? blauw ofzo?
Kan het ook wezen dat ie lekt via klepzitting?
Maikel-Wissink
Is het geen diesel dat vermengd is met roet? Dit heb ik namelijk vaker mee gemaakt bij trekkertrek. En als olie heel heet is wordt het net water...
Als het olie was dat zou het op de uitlaat heel erg gaan stinken en roken..?
Lijkt me logisch dat ie beetje blauw walmt caseih.. olie is blauw roken
fendtinterfan
Blauw walmen doen al die oudjes wel.
caseih1056xl
Dat was ik dus aan het proberen te vragen. dacht meteen aan de kleppen. daarom vroeg ik als ie rookte 😉
caseih1056xl
Haha 😛
jimjim
Uitlaat walmt niet abnormaal, en van de regen komt het ook niet staat altijd binnen, intertje heeft 15000 uur op teller. denk toch dat het met de kleppen te maken heeft tezamen met een te lage bedrijfs temperatuur waardoor hij niet alles verbrand.
fendtinterfan
Oke, zit dus ook wel een deel slijtage aanvast denk ik
caseih1056xl
Kop ken vuil zijn. maar denk eerder dat het van de kleppen komt die olie langs laten lopen
fendtinterfan
Dat die niet helmaal goed sluiten ofzo?
caseih1056xl
Ja het kan zijn dat die versleten zijn door wrijving. en dan wordt de ruimte te groot

kijk anders een of je het dekseltje los kan maken van de kop. ken je misschien wel wat te weten van komen
Steyr thomas
Nee dat hoeft niet, als hij olie verbruikt komt dit altijd mee langs het spruitstuk. dit hindert niks zolang er maar niet te veel uit komt. Hier hebben korte slag motoren altijd last van.
en meestal zijn je olieschraapveren versleten, dan gaat hij olie verbruiken.
caseih212
Meestal als er olie uit de uitlaat komt zijn de klepgeleiders (waar de kleppen in op- en neergaan) versleten. Daardoor 'trekt' de motor de olie weg langs die klepgeleiders waardoor het vervolgens in de verbrandingskamer komt. Daaropvolgend gooit ie de olie in het uitlaatspruitstuk en daarna naar buiten via de uitlaat.
Maar dit is nooit zo erg voor de motor. Als je de motor een paar keer flink onder belasting laat lopen gooit/brandt ie de olie wel uit de uitlaat.
Siebenga
Hij zuigt door een reden de olie uit het carter omhoog de verbrandingskamer in.. Ook als je zuigerveren wat kapottig zijn wil dit wel eens wat gebeuren.. Oliepijl goed in de gaten houden en bijvullen wanneer nodig dan is er niks aan de hand
tractorliefhebber
Wat caseih212 zegt is waar.
yoohan
De Ford 3000 van een maat van me heeft ook dit 'probleem'. Een oude rot in het vak van de Ford/Newholland dealer hier vertelde ongeveer hetzelfde verhaal als caseih212.Het was inderdad niet schadelijk voor de motor volgens hem.

Volgens hem zou het over kunnen gaan door de trekker flink te gebruiken, maar die ford wordt nooit echt warm en staat grotendeels stationair te pruttelen.
fendtinterfan
Boer hier heeft een 3 mtr bloter aan fiat 450 hangen wordt ie mooi los van
hans ih
De tractor wordt waarschijnlijk niet zwaar belast.Het probleem dat je hebt zijn de dichtingen die op je klepstelen zitten.Deze kun je makkelijk vervangen:kleppendesel afnemen,tuimelaaras afnemen.1cyl op bovenste punt,veren van in en uit klep verwijderen,zwarte rubbertjes demonteren,en de nieuwe dichtingen monteren.Let op daarbij moet je het bijgeleverd plastiek kapje eerst over de klepsteel schuiven vooraleer de dichting te monteren,daarna terug verwijderen.dit doe je dan voor iedere cylinder.Alles terug monteren en kleppen regelen in/uit 0.3mm.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 453 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
32
DEELNEMERS
15
WEERGAVES
8