Fordson Dexta - Waarde van originele Dexta

Mijn vraag is aan de Fordson kenners.
Wat is de waarde van een originele Dexta?
Zit nog in de 1e lak plaatwerk is punt gaaf.
Spatborden knetterhard en nergens door gerot.
Heeft altijd binnen gestaan.
Urenstand iets meer dan 2900 uur.
1 nadeel hij lekt olie. Bij de koppeling.
En wat mag zoiets kosten om dat te laten maken.
Maar dan komt de conclusie wat mag zo'n trekkertje kosten?
Het liefst alleen reactie van de echte kenners.
Heldern

Reacties

selten
Ik denk dat je er wel 1500€ voor kunt vragen. Van dat olie wil ik iets zeggen doe ik maar niet :lol:
B - W
Quote @selten:
Van dat olie wil ik iets zeggen doe ik maar niet

zeg dan helemaal niets...
ramrod
Quote @selten:
Van dat olie wil ik iets zeggen doe ik maar niet

Die vind ik wel goed!
ford5000
Zo afgaande op de omschrijving hierboven tussen de 1200 en 1500 euro ongeveer.
sjonnies
Als die bij de koppeling lekt is niet de krukaskering is niet zo hee veel kost dat bij mij 40 euro alleen de trekker moet door midden
jelledexta
Ik heb is zitten googlen om te kijken wat mijn opgeknapte dexta waard zou zijn. Viel vies tegen.. Tussen de 900 en 2000 zitten er compleet gerestaureerde bij.
ford5000
@jelledexta Zijn gewoon nog erg veel Dexta's dus daarom blijft de prijs relatief laag voor een oldtimer.
Idem geldt voor een Ferguson TEF of MF 35.
Als er veel van is dan drukt dat de waarde.
jelledexta
@ford5000 ja, inmiddels weet ik dat, ook bij de meeste bedrijven staat er nog wel een hier, soms 2 zelfs. Alleen de originele goed werkende zie je niet zo heel veel
ford5000
@jelledexta Valt nog wel mee hoor. Je wilt niet weten hoeveel er nog dagelijks voor de voerschuif oid staan.
Het zijn gewoon erg handige klusjestrekkers.
GD tuning Garyp
@ford5000 Waarom veriëren die prijzen eigenlijk zo?
Je hebt er bij die vragen een schijntje voor een dexta die opgeknapt is en je hebt er ook bij die de hoofdprijs voor een niet opgeknapte'......
ford5000
@GD tuning Garyp Die laatste categorie blijft er dan meestal ook wel een poosje mee zitten. 😉
GD tuning Garyp
@ford5000 Klopt 😄 Maar dan nog het antwoord op de vraag: Waaaaaaaarommmmmm???????? Ik vraag me dan ook af hoe sommige mensen bij een dergelijke prijs komen.......
ford5000
@GD tuning Garyp Dat vraag ik me ook heel vaak af hoor.
Ik denk dan altijd maar het is de vraagprijs, en dat is lang niet de verkoopprijs.
Als ze niet zakken met de prijs komen ze er gewoon niet van af, en sommigen zijn hardleers of hebben geen idee waar ze het over hebben.
RF-HanomagR19
@GD tuning Garyp
veel geld erin gestopt met opknappen, en dit verwachte ze terug te krijgen. >niet dus
ford5000
@RF-HanomagR19 Daarom moet je zulke trekkertjes ook niet opknappen voor de handel.
Alleen als je hem zelf wilt houden als oldtimer.
RF-HanomagR19
@ford5000
is mij niet eens zeldzaam genoeg. Liever trekkers waar er maximaal 5000-7500 van zijn gemaakt. En geen 100.000
ford5000
@RF-HanomagR19 Ach ja, het is maar net wat iemand leuk vind.
Die van mij zijn ook niet zo zeldzaam, maar voor mij hebben ze wel een waarde die moeilijk in geld is uit te drukken.
Je hebt er wat mee of niet.
Beauty is in the eye of the beholder.
Feit is dat je met handel in trekkers als een Dexta nooit miljionair wordt.
Dat gaat natuurlijk voor meer typen trekkers op.
roni
Een dexta is eigelijks niks mrrt waard ik bedoel ga eens 5 uur door nederland rijden als veel mensen aan het hooien zijn je maakt mij dan niet wijs dat je geen dexta bent tegen gekomen er zijn heel veel van te koop kijk maar eens op marktplaats
en met ford is het zo als een ford niet lekt is de olie op
vooral bij een dexta
RF-HanomagR19
@ford5000
Als het een familie erf stuk is het een hele andere waarde en had ik zo'n dexta of tef gehouden. Alleen is die trekker niet meer te vinden. De eerste wagen van mijn opa en oma hebben m'n ouders wel en zal ook zeker niet weggaan.

Alleen zou ik niet een trekker kopen waarvan er hier in een straal van 20 km al zeker 15 rijden.
ford5000
@RF-HanomagR19 Ik snap je volkomen.
Mijn Ford 5000 bv. is dan wel niet apart, maar het is wel de trekker waar ik spreekwoordelijk op groot geworden ben.
Hij is volgend jaar dan ook al 30 jaar in mijn bezit.
De 2000 is erbij gekocht omdat mijn vrouw het ook leuk vind om toertochtjes te rijden, maar gevoelsmatig heb ik met die trekker minder. Toch is het een leuk en handig ding om erbij te hebben.
Ik ga hem wel opknappen, maar niet met het idee om hem daarna weer van de hand te doen.
Hij zou de geinvesteerde tijd en geld waarschijnlijk niet weer opbrengen, maar met die gedachtengang is hij ook niet aangeschaft.
Heldern
@ford5000

Ja want zit namelijk zo.
Er is meer spul bij dus moet geld bieden voor het hele spul bij elkaar. Vandaar dat ik jullie/jou ervaring er voor nodig heb wat een originele dexta waard is.
ford5000
@Heldern Ligt er ook een beetje aan wat voor spullen erbij zijn natuurlijk.
Die moet je er los bij rekenen.
Weet natuurlijk niet om wat voor "bijgeleverde" spullen het in dit geval gaat.
Heldern
@ford5000

Trommelschudder en weidesleep
ford5000
@Heldern Je had het over lekkage bij de koppeling, dus waarschijnlijk is de krukaskering lek, en daar zal een nieuw koord in moeten.
Dat moet je al in calculeren.
Voor de trommelschudder en weidesleep, afhankelijk van de staat waarin ze verkeren hooguit 500 Euro extra betalen.
Meer als € 2000,- mag het spulletje bij elkaar niet kosten.
Eerder minder.
Heldern
@ford5000

Bedankt voor je info.
ford5000
@Heldern Wil je hem voor jezelf hebben of voor de handel?
Indien het laatste het geval is de reparatiekosten(het koord kost de wereld niet, maar je bent er toch weer een uur of wat zoet mee, al dan niet met 2 man) aftrekken van de prijs.
Die zou in dit geval ergens rond de € 1200,- moeten liggen en niet hoger.
Anders krijg je bij verkoop de reparatiekosten er nooit weer uit.
Heldern
@ford5000

Nou dan wil ik hem zelf houden.
Voor een beetje hobby matig gebruik en toertochten.
Maar heb me laten vertellen dat het rond de 500 euro kost reparatie. Maar trommelschudder is wel in top staat. Weinig gebruikt en altijd binnen gestaan. Ik zal er nog eens over nadenken wat ik het beste kan toen.
ha189
Krukaskeering ongeveer 10 euro.
jmos
Quote [“@RF-HanomagR19“]:
Liever trekkers waar er maximaal 5000-7500 van zijn gemaakt. En geen 100.000

@RF-HanomagR19
jmos
@RF-HanomagR19
Van onze renault zijn er 313 gemaakt. 😃
RF-HanomagR19
@jmos en dan heb je weer geen oude sloop onderdelen/nieuw onderedelen.
jmos
@RF-HanomagR19
is ook nog niet nodig. 😄 en hij heeft een mwm motor en de achterbrug met versnellingsbak ligt ook wel in meerdere types en veel onderdelen zijn universeel. 😃
GD tuning Garyp
@RF-HanomagR19 @ford5000 Opknappen voor verkoop moet je zowieso NOOIT doen, dat krijg je er nooit meer voor terug, maar dat is met alles zo...... Als je een auto of brommer of wat dan ook restaureert krijg je het geld wat je erin hebt gestoken nooit meer terug......
RF-HanomagR19
@GD tuning Garyp
Je uren niet, maar je materiaal wel als ik na jongens hier uit de buurt kijk, moet je gewoon het geluk hebben dat je iets goedkoops koopt. Zo kocht een kamaraad van m'n broertje een unimog helemaal uit elkaar (vorige eigenaar was halverwege restauratie gestopt, en lag al aantal jaar in de weg) maar die heeft er echt wel een aantal euro's aan over gehouden.
ramrod
Quote @ha189:
krukaskeering ongeveer 10 euro.

Nu weet ik niet of je er duur of goedkoop mee bent, want bij mij kost een keerring 5 euro incl BTW.
Maar gemonteerd vraag ik meer dan 10 euro...
Wimsumar
Beste
Quote @Ramrod:
Quote @ha189:
krukaskeering ongeveer 10 euro.

Nu weet ik niet of je er duur of goedkoop mee bent, want bij mij kost een keerring 5 euro

Dan is die van jouw "spotgoedkoop", want in die van HA189 zit maar 1 "r". 😉
ramrod
@Wimsumar

😄 Leek me ook al niet al te duur.

Keering is geloof ik de meest gemaakte typefout hier op tractorfan..
GD tuning Garyp
@RF-HanomagR19 Nou, hangt er meestal ook vanaf hoe duur het materiaal is, als een trekker/auto, wat dan ook, nog gewoon compleet is en je hoeft hem alleen maar te spuiten vallen de kosten nog enigzins mee. Als je nog vanalles moet vervangen, dan ben je zomaar een paar honderd/duizend euro op stap..... en de rest.........
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Fordson Dexta ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!