Mijn vraag is aan de Fordson kenners.
Wat is de waarde van een originele Dexta?
Zit nog in de 1e lak plaatwerk is punt gaaf.
Spatborden knetterhard en nergens door gerot.
Heeft altijd binnen gestaan.
Urenstand iets meer dan 2900 uur.
1 nadeel hij lekt olie. Bij de koppeling.
En wat mag zoiets kosten om dat te laten maken.
Maar dan komt de conclusie wat mag zo'n trekkertje kosten?
Het liefst alleen reactie van de echte kenners.
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Fordson Dexta ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
zeg dan helemaal niets...
Die vind ik wel goed!
Idem geldt voor een Ferguson TEF of MF 35.
Als er veel van is dan drukt dat de waarde.
Het zijn gewoon erg handige klusjestrekkers.
Je hebt er bij die vragen een schijntje voor een dexta die opgeknapt is en je hebt er ook bij die de hoofdprijs voor een niet opgeknapte'......
Ik denk dan altijd maar het is de vraagprijs, en dat is lang niet de verkoopprijs.
Als ze niet zakken met de prijs komen ze er gewoon niet van af, en sommigen zijn hardleers of hebben geen idee waar ze het over hebben.
veel geld erin gestopt met opknappen, en dit verwachte ze terug te krijgen. >niet dus
Alleen als je hem zelf wilt houden als oldtimer.
is mij niet eens zeldzaam genoeg. Liever trekkers waar er maximaal 5000-7500 van zijn gemaakt. En geen 100.000
Die van mij zijn ook niet zo zeldzaam, maar voor mij hebben ze wel een waarde die moeilijk in geld is uit te drukken.
Je hebt er wat mee of niet.
Beauty is in the eye of the beholder.
Feit is dat je met handel in trekkers als een Dexta nooit miljionair wordt.
Dat gaat natuurlijk voor meer typen trekkers op.
en met ford is het zo als een ford niet lekt is de olie op
vooral bij een dexta
Als het een familie erf stuk is het een hele andere waarde en had ik zo'n dexta of tef gehouden. Alleen is die trekker niet meer te vinden. De eerste wagen van mijn opa en oma hebben m'n ouders wel en zal ook zeker niet weggaan.
Alleen zou ik niet een trekker kopen waarvan er hier in een straal van 20 km al zeker 15 rijden.
Mijn Ford 5000 bv. is dan wel niet apart, maar het is wel de trekker waar ik spreekwoordelijk op groot geworden ben.
Hij is volgend jaar dan ook al 30 jaar in mijn bezit.
De 2000 is erbij gekocht omdat mijn vrouw het ook leuk vind om toertochtjes te rijden, maar gevoelsmatig heb ik met die trekker minder. Toch is het een leuk en handig ding om erbij te hebben.
Ik ga hem wel opknappen, maar niet met het idee om hem daarna weer van de hand te doen.
Hij zou de geinvesteerde tijd en geld waarschijnlijk niet weer opbrengen, maar met die gedachtengang is hij ook niet aangeschaft.
Ja want zit namelijk zo.
Er is meer spul bij dus moet geld bieden voor het hele spul bij elkaar. Vandaar dat ik jullie/jou ervaring er voor nodig heb wat een originele dexta waard is.
Die moet je er los bij rekenen.
Weet natuurlijk niet om wat voor "bijgeleverde" spullen het in dit geval gaat.
Trommelschudder en weidesleep
Dat moet je al in calculeren.
Voor de trommelschudder en weidesleep, afhankelijk van de staat waarin ze verkeren hooguit 500 Euro extra betalen.
Meer als € 2000,- mag het spulletje bij elkaar niet kosten.
Eerder minder.
Bedankt voor je info.
Indien het laatste het geval is de reparatiekosten(het koord kost de wereld niet, maar je bent er toch weer een uur of wat zoet mee, al dan niet met 2 man) aftrekken van de prijs.
Die zou in dit geval ergens rond de € 1200,- moeten liggen en niet hoger.
Anders krijg je bij verkoop de reparatiekosten er nooit weer uit.
Nou dan wil ik hem zelf houden.
Voor een beetje hobby matig gebruik en toertochten.
Maar heb me laten vertellen dat het rond de 500 euro kost reparatie. Maar trommelschudder is wel in top staat. Weinig gebruikt en altijd binnen gestaan. Ik zal er nog eens over nadenken wat ik het beste kan toen.
@RF-HanomagR19
Van onze renault zijn er 313 gemaakt.
is ook nog niet nodig. en hij heeft een mwm motor en de achterbrug met versnellingsbak ligt ook wel in meerdere types en veel onderdelen zijn universeel.
Je uren niet, maar je materiaal wel als ik na jongens hier uit de buurt kijk, moet je gewoon het geluk hebben dat je iets goedkoops koopt. Zo kocht een kamaraad van m'n broertje een unimog helemaal uit elkaar (vorige eigenaar was halverwege restauratie gestopt, en lag al aantal jaar in de weg) maar die heeft er echt wel een aantal euro's aan over gehouden.
Nu weet ik niet of je er duur of goedkoop mee bent, want bij mij kost een keerring 5 euro incl BTW.
Maar gemonteerd vraag ik meer dan 10 euro...
krukaskeering ongeveer 10 euro.
Nu weet ik niet of je er duur of goedkoop mee bent, want bij mij kost een keerring 5 euro
Dan is die van jouw "spotgoedkoop", want in die van HA189 zit maar 1 "r".
Leek me ook al niet al te duur.
Keering is geloof ik de meest gemaakte typefout hier op tractorfan..