Beste leden.
Sinds ik bezig ben met het op knappen van me ford 4000 wil ik er natuurlijk ook iets achter hebben.
Nu ben ik gek van kranen en wilde ik er een getrokken Argenterio achter hangen
Maar nu vandaag was ik bij de dealer en daar stond een mooi kippertje met kraan op de neus.
Nu dacht ik gelijk van da wil ik ook wel hebben
Nu doet het voorval voor dat ik een kipertje georven heb.
En nu was mijn idee een gehangen kraantje te kopen en deze op de kop van het kiepertje te lassen.
Maar nu mijn vraag:
Hoe denken jullie er hierover
En waar moe ik aan denken kwa verbouw werk.
Edit gaat om dit kippertje
Het idee:
GR eric.
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Even een H spantje onder door leggen ofniet?
Of 2
Maar zit me ook af te vragen hoe ik de kraan ga aandrijven met de aftakas aangezien die op de trekker onder de dissel zit.
word dus kraan met losse pomp zoeken.
gewicht zit ik niet zo over in.
zal voornamelijk over de weg rijden.
en de ford heeft voorlader dus achterover zal die niet gaan.
En kraan hoef niet zo gek zwaar te zijn.
dan gewoon een hydroulisch aangedreven kraan erop bouwen met goede steunpoten om hem af te stempelen en dan de hydro-pomp onder de dissel bouwen, of als je hem toch verbouwt gelijk naar de ondertrekhaak bouwen en dan de aftakas gewoon bovenlangs laten gaan. of als je het helemaal mooi wilt hebben de hydro-pomp los zien te halen en dan zo maken dat je hem gewoon op de stomp kunt zetten. hoef je er ook niet om te denken dat je hem recht neerzet.
Weet niet hoe je hem neer wilt zetten, en wat voor kraan je erop wilt, maar aftakas is toch wel door te verbinden als je de kraan handig neerzet?
Is inderdaad ook een goeie !
Mijn trekker en kieper staan nog geen 500 meter van ome piet vandaan
Echter is ome piet geen hulpje van Sinterklaas.
En dus best prijzig met zijn handel.
Maar fijn dat je zo goed mee denkt.
ik weet niet wat voor trekker jij hebt maar een 4000 heeft nou niet bepaald een goeie hydrouliek.
En scheurende dissels: las op de onderflens en bovenflens een strip plat op. Ik heb een Veto voorlader, die dingen staan bekend om hun scheuren. Heb het ruwe werk van de vorige eigenaar eraf geslepen en op de boven en onderflens een strip 50x10 gelast, in dit geval ging het weerstandsmoment tegen buiging met 71% omhoog terwijl het maar 23kg extra gewicht is.
Strippen die rechtop staan doen niks, je moet materiaal toevoegen aan de boven en onderzijde, daar treden de grootste spanningen op: de bovenflens van de dissel wordt p druk belast, de onderste op trek: in het midden heb je een neutrale lijn die niet op buiging belast wordt. Dus als je in het midden langs de zijflensen wat op last heeft het nauwelijks effect.
Ik denk de 8150
En dus best prijzig met zijn handel.
pomp zou ik proberen op de aftakas stomp te krijgen. kijk maar tussen mijn foto's staat wel tussen hoe ik dat heb.
maak de olietank groot genoeg en anders met koeler er tussen. olie wordt wel warm.
Dissel moet 70 cm langer worden zodat ik nog fatsoenlijk de bocht om kan.
Echter staan er alleen kranen die door de trekker van olie worden voorzien en dat gaat voor mij niet werken met me 21 liter per minuut.
@rickrenault
Een getrokken kraan met daar achter een kieper word te lomp.
Aangezien ik hem ook in de woonwijk ga gebruiken.
En om dan een paar honderd meter te zigzagen tussen de autos door in een doodlopende straat gaat niet werken.
En steeds omkoppelen van kraan naar kieper zie ik niet echt zitten.
@Janfendt820
Waar vind ik dan een mooi kiepertje met kraantje erop?
Ik denk da het een mooi voorjaars projectje gaat worden.
zit ook nog te denken om er een tandem asser van te maken.
Maar eerst maar is de ford af.
Anders krijg ik weer te veel projecten.
gr eric
anders kun je altijd nog een aparte pomp erop aansluiten op de aftakas. en dan een hydrouliektank erbij opbouwen. moet je naar een stautmann hercules eens kijken hoe het daar zit. dat is een voerbak die met een hydrouliekpomp op de aftakas is aangedreven.