Fordson Super Major - koppakking vernieuwen


ik moet de koppakking vernieuwen hoe pak ik dat aan
bert de pinth

Reacties

rene roadless
Kop eraf halen, schoon maken van het motorblok.
kop laten vlakken en de kleppen controleren op lekkage.
nieuwe koppakking erbij en weer monteren in omgekeerde volgorde
Super50
In en uitlaat losmaken, injectorleidingen verwijderen, kleppendeksel eraf vijzen, kleptuimelaars verwijderen, klepstoterstangen eruit halen, cilinderkopbouten lossen en je kan de cilinderkop eraf halen. Het beste is om hem te laten slijpen en de kleppen te roderen, dan is de cilinderkop weer perfect in orde. Daarna de nieuwe koppakking ertussen, cilinderkopbouten aanspannen op moment, tuimelaars weer monteren en klepspeling afstellen, en de rest weer monteren 😉
ha189
Let op er zijn verschillende type koppakkingen dus de oude altijd meenemen, bij enkele heb je ook het rubberen ringetje nodig wat tussen de kop en het blok zit( voor olie kanaal ), dan heb je dus niet genoeg aan alleen een koppakking
rene roadless
Kijk gelijk even of je cilinder voeringen niet verzakt zijn de afdichtingen niet lekken, typisch fordson major kwaaltje.
dus een nachtje met de kop eraf de koelkanalen vol met water of koelvloeistof laten staan, is deze niet afgezakt dan zijn je busafdichtingen nog in takt, zoniet dan moet je de bussen er ook even uit trekken, doe het maar want het is zonde van je werk en je geld om het half te doen.
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Fordson Super Major ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!