In mijn vorig topic vroeg ik hoe ik de lucht in mijn naftdarmpje kon wegkrijgen. Ik dacht dat het probleem met de motor hier aan lag maar dat is dus blijkbaar niet zo.
De motor draait wel maar na een paar minuten valt hij zonder enige aanlijding of pruttelen stil. Na een paar minuutjes start hij wel weer maar valt dan weer stil.
Kan er iemand mij zeggen hoe ik dit probleem kan oplossen ? Of heeft het gewoon bij de afstelling te maken ? Alhoewel ik hem heb laten afstellen door iemand die er iets van kent.
Mvg Fendtatje
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
het was toen zo dat na een paar minuten de dynamo te veel ging laden en daardoor de motor uit ging om de accu niet kapot te laten gaan.
Dus je kan eens kijken of je accuspanning niet te hoog word.
Zit er ook een pompje tussen je tank en carburateur? Komt de benzine er wel hard uitlopen als je het slangetje van de carburateur trekt?
Maar eerste je brandstofsysteem eens checken en goed reinigen. Carburateur zover mogelijk uit elkaar halen en doorblazen met lucht en remreiniger. Mocht hij erg zichtbaar smerig zijn dan een nachtje laten inweken in een afgedekt bakje remreiniger of FS Cleaner.
Wilde wel starten, maar viel kort daarna weer uit... weer starten en weer uit. Carburateur schoon gemaakt, deed hij hetzelfde. Bougie even schoongemaakt etc, deed hij hetzelfde. Het verdere stroom circuit nagemeten, bleek er draadje van de onstekingsspoel half aan te hangen en de onstekingsspoel zelf te zijn doorgebrand! Spoel vervangen, en ding loopt weer als nieuw.
Als dit een machine met printplaat is bijv. Castelgarden dan zal na 4 keer starten de motor blijven lopen. Als hij dat doet is de spanningsregelaar stuk en is de laadstroom of laadspanning te hoog.
waarschijnlijk ligt het aan de ontsteking bij mij stopte hij dan ook in 1 keer zonder stotteren en kreeg je hem niet zo snel weer aan.
als het aan de brandstof ligt begint ie toch te stotteren als die geen benzine meer krijgt?!
Succes ermee!!!
Klepspeling al gecontroleerd ?
'Kan niet aan de bougie liggen' - wel dus. Blijkbaar, want hij doet het weer goed.