Hoi,
Ik ben voor een hobbyproject opzoek naar een dissel met oplooprem. Bijvoorbeeld van een opraapwagen.
Ben al een tijdje aan het rondzoeken maar kan nog niets vinden.(miss. zoek ik niet goed)
Als iemand iets heeft of weet houd ik mij aanbevolen.
Groeten Rudi
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Mijn wagen moet een tandemasser worden en dan heb je wel oplegdruk.
Bij Kramp is er idd. wat te koop maar daar hangt een aardig prijskaartje aan.
Het moet wel hobby blijven.
Zelf maken is natuurlijk ook een optie.
Ik hoop dat iemand nog iets heeft liggen.
Het moet een soort van pipowagen worden.
een hydr. cilinder in de oploop dissel , en dan , bij afremmen druk je olie naar remcilinders op de astrommels , geen gekloot met stangenstelsels , wat stroef of krom gaat , of met kabels die nie schuifen willen en als je er een 3weg kraan op zet , met een slang naa de trekker , dan kun je de wagen ook weer gewoon hydr remmen ,
op die manier hebben we jaren stro gehaald na de polder , een 3 assige wagen met op alle 3 de assen hydr remmen , en toch met oplooprem .. perfect
Ben verder materiaal aan het verzamelen voor de opbouw.
Het is een beetje een low budget project.
Een nieuwe oplooprem is wel te koop maar niet binnen budget.
Zet je dan nog een voordruk in het systeem?
Voor dit tonnage is geen (oploop)rem verplicht / nodig.
inderdaad ja. heb het toevallig ook net gehaald.
Verschil is er altijd geweest
De trekker die er voor moet is ook maar zo rond de 2.5 ton.
Heeft de gevercilinder een diameter die veel groter is als de nemercilinder?
mijn voorkeur gaat steeds meer richting die optie!
Kennis gebruikt dit systeem ook bij zijn pippwagen. Werkt goed.
Ik dacht dat 5.000 kg de grens was voor wel of niet geremde as van een aanhangwagen.
Is er dan misschien verschil tussen tonnage voor 4-wielige wagens en enkelas aanhangwagens?
het is vanaf 3500kg. In het boek staat ook dat ze dit willen veranderen naar 750kg.
en voor de info. als de dissel zwaarder is als 25kg moet er officieel een steunpoot aan.
Wanneer je die 4,5 ton achteruit drukt komt er tog behoorlijk wat kracht op de cilinder waardoor hij zal gaan remmen. En als die dan iets remt bouw je nog meer weerstand op waardoor hij helemaal blokkeerd.
Ben bang dat het gewoon afstappen wordt en je de cilinder moet blokkeren.
Een systeem om achteruit te rijden kunnen we er dan ook in bouwen.
Ik ben ook aan het bouwen maar wil gewoon een cillinder op de rem as en dan hand matig met de hydroliek remmen want een remventiel gaat ook in de papieren zitten op mijn Eicher
En bij mij is het ook Lowbudget!!
Jij bent al lekker op weg met bouwen @manus?
Kan maar dan is het niet mechanisch en dat is toch wel het mooiste.
@manus dit systeem kost je hooguit 1 cilinder extra. En evt een paar koppelingen. En je kan dan de aanhanger achter elke willekeurige trekker hangen.
Bovenbouw binne aftimmeren en verven, en het onderstel is 2 weekjes terug van de straler gekomen. dat moet nu aangepast worden
Dit is de onderbouw
heb er nu een oude caravan voor maar die kan niet tegen het gehobbel en gestuiter.
Dit is de bovenbouw komt van een faillisement
Het zijn de assen en andere spullen
Wordt 1,20 langer dat wordt een bordes dan kunnen mijn vrouw en meiden op zitten, er liggen 2 dikke lange balken onder en heb een kennis die 40 jaar in de carrosserie bouw heeft gezeten dus die is er handig mee keet is 7,5mtr + 1,20 is!!
Das een mooie lengte, veel succes met de bouw!!
Ben benieuwd naar het eind resultaat.
@INTER 5488 ik zat jouw reactie te lezen over de hydraulische oplooprem. ik heb nog een paar kleine vraagjes over dat systeem.
1 als je hem omschakelt voor "trekker geremd" komt er dan niet heel veel druk op de cilinder in de dissel als je remt? Want de dissel wilt inschuiven maar de cilinder kan zijn olie niet kwijt.
2 hoe vul je de cilinder in de dissel op met olie? /ontluchten
3 heb je nog een demper in de dissel nodig zoals bij mechanische oplooprem?
4 remt het ook daadwerkelijk beter/sterker dan mechanisch.
Ik ben van plan zoiets dergelijks op een kar te bouwen die ook een kenteken heeft, maar ook achter de trekker hangt. Klinkt natuurlijk wel handig. Hydraulisch remmen achter de trekker. En oplooprem achter de auto. (En vergis je niet kar heeft een veilig laadvermogen van 5 ton. Is alleen terug gekeurd voor een kenteken)
Bij voorbaat dank robbert
2 hoe vul je de cilinder in de dissel op met olie? /ontluchten WIJ HADDEN DAAR EEN SOORT EXTRA NIPPEL OPZITTEN BEETJE MEE KLOOIEN , QUA ONTLUCHTE MAA VIEL WELMEE
3 heb je nog een demper in de dissel nodig zoals bij mechanische oplooprem? HADDEN WIJ NIE MAAR ZOU KUNNEN
4 remt het ook daadwerkelijk beter/sterker dan mechanisch
MINDER BEWEGENDE DELEN , MINDER KABELS OF STANGEN DIE BIJV KROM KUNNEN GAAN OF NIE SCHUIVEN WILLEN