Heeft iemand zijn trekker al ontvangen, en kan me iemand vertellen welk merk best uit de cabine test komt en welk merk het minst?
(ontvang mijn trekker pas naart einde van de week toe)
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Ook jammer dat bij mf niet de cabine van de 8600 is getest, maarja?
Heeft iemand profi?
maar ik kan dat ook onderbouwen denk ik (A)
ze doen een test met vering van trekkers en stoelen, maar op één na waren het allemaal dezelfde stoelen....
Als je dan echt onderscheid wil maken zal je toch zoals fendt al aangaf de luxe stoel van fendt moeten testen, en de active seat van jd is er ook eentje die daarbij niet mag ontbreken denk ik dan eigenlijk, maargoed, de jd7530 moet je wat betreft veer comfort niet hebben dus, weten we dat ook weer.
zo stond het er in
ze vergelijken de onafhankelijke voorwielophanging van fendt met de twee of driepunts voorasvering van de rest, daarbij kan ik zelf ook nog wel zien dat die van fendt beter veert. het is een beetje appels met peren vergelijken, bovendien vind ik het aantal deelnemende trekkers en typen erg weinig.
Verder nog wat mij opviel: 'goedkopere stoel scoort beter' en ook 'als de chauffeur de vooras ziet veren ervaart hij de rit als comfortabeler terwijl dit uit de metingen niet terug is te zien'
@robin, welke jd heeft wel onafhankelijke vering dan?, 8030 serie ofzo?, ben het er verder wel mee eens.. hadden beter 820 kunnen pakken
Stond Claas erbij? Met hun onafhankelijke voorasvering en hun cabinevering hebben ze LANG maar dan ook heel lang de nummer 1 geweest op vlak van vering
Wel niet vergelijkbaar met pneumatische vering en dergelijke...
Maar uit de test komt dat de vering van de vooras en cabine bij Fendt gewoon goed zijn. Koppel daar de active-seat van JD aan en je hebt een heel goede combinatie. Fendt heeft zelf nog geen goede stoel, er stond idd in de test dat een standaard Grammer misschien nog wel beter was als de geteste trekker.
Dat de 820 niet getest is dat is logisch, er komt immers een opvolger op korte termijn die veel op de kleinste 900 lijkt.
Jcb had ook de langste wielbasis,ook niet onbelangrijk!
Na deze 2 zit er best een gat qua punten en volgen de Puma 195 en de M650 profline,dit gat had Valtra mss mooi kunnen opvullen maar deed helaas niet mee
Daarna MF Claas en hekkesluiter is idd JD,dat viel tegen ja!
Neem aan dat ze die onafhankelijke niet hebben nee.
Begreep pas dat hun eigen "eigen" luchtvoorasvering ook nog gewoon te leveren is.
In principe is dat ook een mooi systeem,maar zal toch beperkingen hebben qua (aut.) regelingen t.o. hydr geveerd!
(ik bedoel dan loonwerkers)
En wie koopt er nu een JCB?
Beter ophouwen hiermee...
Altijd zelfde zever...
Iedereen heeft nu zijn merk...
En nee ik bedoelde niet Jcb maar CLAAS in mijn vorige post
@Skure, claas onafhaneklijke voorasvering? dat heb ik nog nooit gezien, volgens mij hebben die nog altijd een pendelende as eronder hangen hoor.
ze zijden zelf bijna vond ik dat ze liever een andere jd hadden gehad voor een eerlijker resultaat
boerderij.nl/upload/…
Ik ga mij niet uitspreken over JD maar hebben hier thuis een ares 616 en een arion 640 rijden en deze is ZEKER onafhankelijk geveerd, bij tvt is deze bijna identiek!
TLS van jd staat voor Triple Link Suspention, met andere woorden, driepunts opgehangen, betekend dit dan ook onafhankelijk geveerd?
De vooras van claas is en blijft een pendelende as met daarin een parallellogram. en dus nog steeds niet onafhankelijk opgehangen !
Blad lijkt me niet helemaal objectief soms.