Vering test Trekker

Heeft iemand zijn trekker al ontvangen, en kan me iemand vertellen welk merk best uit de cabine test komt en welk merk het minst?

(ontvang mijn trekker pas naart einde van de week toe)

Deel dit topic

Reacties

paultje
Fendt kwam het beste uit de test het minste weet ik niet.
Shrekkie
Wat anders 😃 😃
eddie
Als die test een paar jaar geleden was geweest weet ik cker dat onze ares RX de slechtste vering had, 😛
Case,fendt en jcb hebben allemaal een + als score
Siebenga
Vering test? welke punten werd getest? ook werktuigen achter de trekker enzo?
ford8630power
En hoe slecht kwam New Holland/Case uit de bus?
Siebenga
Ben geen trekkerlid meer 😞 Vond maar niks meer het blad.. Vering van NH is best te doen hoor dinand 😛 valt mee met je caseje 😛
claas arion power
Ja ook met een dumper erachter
NH-Ford
Hier zo niet bij de hand, maar case niet slecht dinand, geloof bijna beste stoel.
Siebenga
Beste stoel 😃 tis maar net wat je voorkeur is.. mijne is denk een krat bier 😃
redprideworldwide
Als je het van de stoel moet hebben...

Ook jammer dat bij mf niet de cabine van de 8600 is getest, maarja?

Heeft iemand profi?
paultje
Als in die Fendt niet zon dure grammer stoel had gezeten maar een goedkopere grammer dan waren ze waarschijnklijk nog beter uit de bus gekome stond erin geloof ik.
Tja tis waarmee je het vergelijkt.. de een scoort daar goed op en de ander daar weer..
ford8630power
Nee idd, de stoel is heerlijk, de vooras best stug met een bult gewicht voorop en de cabine vering wat slap 😉
keeko
Geen van allen voldeden aan arbo richtlijn. Fendt en JCB als beste. Case kon ook wel aardig meekomen. DF het minste. Test betrof alleen kipper werk (wegtransport).
maartendankers
Wat is er bij JD getest dan. want die nieuwe active seat moet er goed zijn
Siebenga
Das zeker nh en case zeg maar 6000 serie helt over op rotondes als een slappe... (nou vul maar in) Wel raar dat vering van stoel van jcb goed is.. zag paar jaar geleden nog iemand uit de stoel vliegen tijdens het maken van een bocht 😃
maartendankers
Toevallig tijdens TG? 😃
NH-Ford
Cabinevering is bij te stellen Dinand...
Siebenga
Ja toevallig wel
Siebenga
Wil de test wel lezen.. welke types tegen elkaar weg zijn gezet.. Vind namelijk niet echt eerlijk als ze een trekker van 9 ton tegen over 1 van 6 zetten.. KAn ik je zo wel zeggen welke beter rijd met dumper
keeko
Als je met een 900 veel diagonaal over akker rijd (kilverwerk), kan de cabine behoorlijk schudden. Heb om die reden al eens dempers naast de luchtbalgen gebouwd op 936. Bevalt chauffeur goed. Voor wegtransport is dit weer minder prettig.
NH-Ford
Alle trekkers gelijk, behalve de fendt, is ton zwaarder..., daarom ook gauwer int voordeel
Siebenga
De cvt ook getest? ook de wielbasis en gewichtsverdeling 😛 Dus dan vind ik het meer geen vering test maar stabilisatie test ofzo
kemper
En trekkers moeten allemaal op dezelfde banden staan anders klopt de test ook niet...
Siebenga
Of weg gedrag test
paultje
De trekkers stonden allemaal op de dezelfde achterbanden van trelleborg met bijpassende voorbanden.
sebas deutz150
Deutz was een van de slechte maar in het stuk van deutz kon ik dat niet helemaal meer terug vindne
harrie16
Fendt jonge!, Kwaliteitje!!!
RobinBos
De john deere kwam als slechtste uit de test, en het zal jullie ook niets verbazen als ik zeg dat ik het een test van niks vind 😛 😛
maar ik kan dat ook onderbouwen denk ik (A)
ze doen een test met vering van trekkers en stoelen, maar op één na waren het allemaal dezelfde stoelen....
Als je dan echt onderscheid wil maken zal je toch zoals fendt al aangaf de luxe stoel van fendt moeten testen, en de active seat van jd is er ook eentje die daarbij niet mag ontbreken denk ik dan eigenlijk, maargoed, de jd7530 moet je wat betreft veer comfort niet hebben dus, weten we dat ook weer.
Wardcase
De stoel van case: de beste en de goedkoopste
zo stond het er in
paultje
John deere kwam niet het slechtste uit de test ze scoren gemiddeld.
RobinBos
Dan nog vind ik het een test van niks 😛
ze vergelijken de onafhankelijke voorwielophanging van fendt met de twee of driepunts voorasvering van de rest, daarbij kan ik zelf ook nog wel zien dat die van fendt beter veert. het is een beetje appels met peren vergelijken, bovendien vind ik het aantal deelnemende trekkers en typen erg weinig.
ford8630power
Ik moet me toch maar weer eens abbonneren op de Trekker, vind zulke tests altijd wel interessant.
frankie11
Nh tvt veert pas slecht. (veeeeeeeeelste veel)
hobbyboer
'alle trekkers op de zelfde achterbanden en de zelfde spanning' staat er bij, ook lekker eerlijk zo zijn de lichte trekkers dubbel in het nadeel, ze hadden beter bij iedere combinatie ff kunnen wegen en dan met de tabel erbij op de juiste spanning zetten.
caseih1056xl
Die trekkers hebben toen bij mij opt werk die test gedaan. wel mooi
me
Wat is dat voor gekl**t .. iedereen het de trekker in de bus en ik heb hem vant weekend niet binnen gekregen 😛 !
hobbyboer
Maar toch wel teleurstellend dat met al die veersystemen zo'n slecht resultaat wordt geboekt.
Verder nog wat mij opviel: 'goedkopere stoel scoort beter' en ook 'als de chauffeur de vooras ziet veren ervaart hij de rit als comfortabeler terwijl dit uit de metingen niet terug is te zien'
interpowerrr
Trekker heeft aan 7 dealers gevraagt om een trekker te leveren rond de 200 pk voor een veertest.
interpowerrr
Dus is de test niet onzinnig!
caseih1056xl
Er is aardig wat man en macht geweest om het op touw te zetten tevens bijna alle merken reden mee.
Fendt615LSA
@ me: ik heb m ook niet gekregen. Had jij studentenabbonement? ik volgensmij wel. vermoed dat tie afgelopen is...
Job
Jaja ford8630 wordt dan maar een fendt kopen he 😛
fryslan
Wat betreft de stoelen zit er niet zo heel veel verschil in. Gaat vooral in de klappen in de rijrichting en dwars op de rijrichting die het meest funest zijn. Deze worden niet opgevangen door de stoel en moeten dus opgevangen worden door de vering van de cabine en de voorassen. Maar de test is nooit helemaal eerlijk, gewicht van de trekkers verschilt (voordeel fendt) verschillende type voorasveringen verschillende type cabine vering. Maar dat zijn voornamelijk keuzes van de fabrikanten geweest, blijkt dus dat fendt het beste presteert maar daar betaal je dan ook voor. een onafhankelijke vooras is niet goedkoop.
RobinBos
Wat je zegt is niet helemaal waar, de active seat van john deere dempt wel in langs en dwars richting, lijkt me wel interessant om dat terug te zien in die test
Vind wel jammer dat steyr niet vertegenwoordigt is met de cvt, 2 jaar terug kwam ie in een test toch heel goed uit de test, plaats 1 jcb plaats 2 fendt 900profi en plaats 3 een blauwe cvt!

@robin, welke jd heeft wel onafhankelijke vering dan?, 8030 serie ofzo?, ben het er verder wel mee eens.. hadden beter 820 kunnen pakken 😉
skure
Heb zelf ook dat boekje niet...

Stond Claas erbij? Met hun onafhankelijke voorasvering en hun cabinevering hebben ze LANG maar dan ook heel lang de nummer 1 geweest op vlak van vering

Wel niet vergelijkbaar met pneumatische vering en dergelijke...
Mengeledriver
Nee, dat was JCB, Renault/Claas niet.

Maar uit de test komt dat de vering van de vooras en cabine bij Fendt gewoon goed zijn. Koppel daar de active-seat van JD aan en je hebt een heel goede combinatie. Fendt heeft zelf nog geen goede stoel, er stond idd in de test dat een standaard Grammer misschien nog wel beter was als de geteste trekker.

Dat de 820 niet getest is dat is logisch, er komt immers een opvolger op korte termijn die veel op de kleinste 900 lijkt.
valtradriver
JCB was toch de grote winnaar,had de meeste plusjes, 1 meer als Fendt en was bijna 2500 kilo lichter 7980 t.o 10380 van de 922.
Jcb had ook de langste wielbasis,ook niet onbelangrijk!
Na deze 2 zit er best een gat qua punten en volgen de Puma 195 en de M650 profline,dit gat had Valtra mss mooi kunnen opvullen maar deed helaas niet mee 😉
Daarna MF Claas en hekkesluiter is idd JD,dat viel tegen ja!
Mengeledriver
Hahah, JCB de grote winnaar? Ga de test nog maar eff lezen 😃 Valmet heeft ook de oude voorasvering van Fendt, de onafhankelijke van de 900 serie heeft Valmet toch nog niet?
valtradriver
Ik kijk altijd graag naar de PUNTEN....
Neem aan dat ze die onafhankelijke niet hebben nee.
Begreep pas dat hun eigen "eigen" luchtvoorasvering ook nog gewoon te leveren is.
In principe is dat ook een mooi systeem,maar zal toch beperkingen hebben qua (aut.) regelingen t.o. hydr geveerd!
Mengeledriver
Haha, 1 punt noemt ie "grote winnaar". Dat bedoelde ik. Maar wie heeft tegenwoordig geen gewicht van 1 ton in de fronhef??
(ik bedoel dan loonwerkers)
En wie koopt er nu een JCB?
skure
Eindeloze discussie.

Beter ophouwen hiermee...
Altijd zelfde zever...

Iedereen heeft nu zijn merk...

En nee ik bedoelde niet Jcb maar CLAAS in mijn vorige post
RobinBos
@martijn, die onafanhakelijke voorwielophanging hebben ze al vanaf de 8020 serie.

@Skure, claas onafhaneklijke voorasvering? dat heb ik nog nooit gezien, volgens mij hebben die nog altijd een pendelende as eronder hangen hoor.
ford8630power
Nee Robin, die hebben al een heel poosje een onafhankelijke geveerde vooras. Lijkt wel wat op die van een NH TVT.
weurding
Claas heeft idd al heel lang een onafhankelijke vering, overgenomen van renault, heeft echter heel veel smeerpunten en staat niet bekend om kwalitatief het beste systeem, anders is de cabinevering, sinds de introductie van de renault tz was deze trendsetter en duurde het minstens 10 jaar voor er een ander merk met cabinevering kwam, en dan nog niet eens op 4 punten zoals renault maar scharnierend van voren en achter gedempt, niet echt je van het, wat velen niet weten is dat je het gaspedaal van de ares arion (rz) etc stugger kunt stellen onder de mat, veel mensen klagen over het jojoeffect van het pedaal door de schommelingen van de cabine, dit is echter zeer eenvoudig te verhelpen
RobinBos
Ik blijf erbij, dat was gewoon een pendelende as, met daaraan een parallelogram, zeker niet onafhankelijk opgehangen, het veerberijk was hooguit 10cm, en totaal niet vergelijkbaar met die van fendt of jd
guldner75
Jd kwam niet super uit de test maar werd ook bij aangegeven dat de trekker een korte wielbasis heeft en laag eigengewicht ?
ze zijden zelf bijna vond ik dat ze liever een andere jd hadden gehad voor een eerlijker resultaat
Fokke
Degenen die geen Trekker of Profi hebben kunnen het via de onderstaande link ook lezen !

boerderij.nl/upload/…
skure
@robin bos

Ik ga mij niet uitspreken over JD maar hebben hier thuis een ares 616 en een arion 640 rijden en deze is ZEKER onafhankelijk geveerd, bij tvt is deze bijna identiek!
RobinBos
Onafhankelijk geveerd is wat anders als onafhankelijk opgehangen.
TLS van jd staat voor Triple Link Suspention, met andere woorden, driepunts opgehangen, betekend dit dan ook onafhankelijk geveerd?
De vooras van claas is en blijft een pendelende as met daarin een parallellogram. en dus nog steeds niet onafhankelijk opgehangen !
Tom VB
Tis bij TREKKER meestal wel duidelijk dat er maar een merk wint, uit zuid-Duitsland...
Blad lijkt me niet helemaal objectief soms.
Beetje vage test.. Fendt komt met een trekker die meer als 10 ton weegt logisch dat die het goed doet. John deere pakken ze de 7530 met een gewicht van 7200 kilo waarvan 2700 op de vooras. de zwaarste heeft 4520 op de vooras (Fendt) logisch dat dat goed werkt. Elke trekker is uitgevoerd met een fronthef dus het zwaartepunt van het gewicht ligt verder na voren dan die van de john deere want die heeft geen fronthef. ook omdat deze trekker zo licht is ondervind hij veel invloed van bv een zware kipper. Ze hadden de 7730 moeten pakken met de active seat dan was er heel wat anders uit gekomen. Maar hoorde vandaag dat er een aparte test is gedaan van deze trekker en die verschijnt nog in de vakbladen.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
64
DEELNEMERS
33
WEERGAVES
8