Hallo,
Mijn trekker springt uit z'n 3e versnelling. (Onbelast) (synchromesh) Wil dit eigenlijk weer klaar maken, zijn er ook mensen die dit eerder mee gewerkt hebben?, gerepareerd hebben? Zou makelijk zijn zodat wat achtergond info kan krijgen, tevens wil ik de remmerij nakijken, en vermoed dat koppeling ook niet al te fris is.
alvast bedankt.
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Fendt 612 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Ja dat weet ik bij Fendt, maargoed, we bedoelen hetzelfde. Overigens wist ik het niet van ZF, leermomentje dit topic.
Rinus van Dijk ?
Houten ?
je alles netjes klaarmaakt 10/15.000 euro ben je zo kwijt.
Wel hele klus om de bak te demonteren cabine eraf, hef deksel los want hier onder zitten nog 3 bouten.
de remmen is taai klusje zeker bij een 600 serie.
Misschien heeft hij ook nog onderdelen over.
als die er onder belasting niet uit springt zou ik ik eerst je schakelstangen maar eens nakijken!, als tandjes van tandwiel op zijn dan springt ie dr onder belasting wel uit. het synchromes setje met de 3e/4e versnelling zit wel net onderin de bak aan de pignonas. daar word je niet gelukkig van. als het alleen lager van de pignonas is, is dit wel goed te doen. maar had bij bak van 1090 en de fendt 600 bak wel het naaldlager uit de 4e versnelling liggen. bij 1100 zit dat anders gelagert, en dan gaat het wel goed.
6 bouten dus. heb trouwens eventueel nog wel wat liggen.
Jo845XL schrijft de bak te demonteren zonder de cabine te verwijderen.
P.S.: Slap bakkie (koffie) gehad?
splitsen is ind iets anders als cabine erafhalen/loskoppelen. onze renault hoef je de cabine niet los te koppelen om hem te splitsen. alleen koppeling en hefbediening enz.
dat zijn inderdaad de typische symptonen van een kapot veertje van de arretering
twee week terug de renault een andere koppeling ingedaan en dan de cabine omhoog en je pakt de hele achterbrug versnellingsbak er bijna onderweg. dus je zou bij renault erbij kunnen zonder cabine in zijn geheel los te koppelen. hoe het bij fendt zit weet ik niet precies maar bij renault is het niet moeilijk.
Iemand nog ergens gebruikte zf onderdelen liggen? Zoek nog het 3e en 5e tandwiel (van versnelling 3 en 5) Of weet iemand nog adressen? Nieuw word het erg duur allemaal... alvast bedankt!. Anders stuur ff een pb'tje
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)