Ik heb een Fiat 450.
Probleem is dat hij slecht start vooral in de winter.
Accu is goed, startmoter gooit hem goed rond, voorgloeien werkt.
Wat kan de oorzaak zijn?
Hoe kan ik dit controleren?
Hoe kan ik het oplossen?
Graag wacht ik op u reactie.
Bvd Sjaak
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Fiat 450 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Wij hadden vroeger een utb, startte altijd.
Het is in ieder geval een echte FIAT 450 smalspoor.
Heeft 5200 uren.
Hij rookt tijdens het starten.
Ik ga de opvoerpomp nakijken en de verstuivers testen.
Je hoort nog van me.
Dat is, met relatief kleine aanpak, een goed begin met mogelijk al grote gevolgen (beter starten).
Hoe is de overige staat van onderhoud?
Olie en filters, klepspelingafstelling, allemaal van de vorige eeuw?
Kleppen niet gesteld.
Kleppen afstellen is een kleine moeite en kost verder niets.
Het kan de (koud)start positief beïnvloeden.
De vlugste en goedkoopste oplossing is hem eventjes laten ruiken aan startpilot. Is natuurlijk niet gezond, maar wij doen het al 10tal jaar en er heeft nog geen 1 sleutel op de trekker gestaan. Fiat die rookt is normaal hoor, wij hebben er ook, wanneer je die start is de loods eventjes in de wolken. Er bestaat wel iets dat je kan doen in je mazout dat je motor smeert, je verbruikt wat laat dalen en je trekker wat minder laat roken, goed product wel.
Daarmee heb je toch een hoger debiet met een rotative pomp?
Ben je dat zeker? bij onze 540 gaat dat niet hoor, ik denk dat er hier een vergissing is. Dat dubbel debiet heb je enkel op de lijnpompen van op de 211 312 411 enz... Toch niet op die rotative pompen meer?
onze 400 heeft +10000uren ,motor is gereviseerd,pomp is gedaan,nieuwe injectors,alles goed afgesteld,pomp heeft meer debiet,voorgloeien werkt,....maar altijd miserie voor te starten,zeker nu!
Indrukken?? Dat verandert niks hoor... Enkel trekken om stil te leggen. Onze 411, die kan je indrukken, dan heb je dubbel debiet. Voor zowaar ik weet lukt dat op geen enkel rotative pomp op die Fiats, zowel Bosch als CAV
Dat mag je aan elke 550 gebruiker vragen, dat weet niemand, dat weet ik zeker. De meeste mensen vroeger met een 411 wisten nog niet dat het nut had om in te duwen voor te starten... Mijn grootvader, vader en nonkel wisten dat niet, en pol zijn vader ook nie met hun 415..
Bij de 850 zit er een knop op de lijnpomp die je met je duim indrukt, en op de 250-350 heb ik er nog nooit op gelet omdat die makkelijk starten. bij de 250-350-850 zit er geen afzetknop op. (dit is met het oplichten van de voetgas).
Ik zal van de week eens kijken op de 640 als ik die ga ophalen..
En hebben die CAV DPA's een koudstartmogelijkheid??? wist ik niet eens...
klopt wat jij bedoelt bij een cav pomp het staat vaak wel in het instructieboekje maar zit er meesal niet op. ik heb ook een 780 met zo,n pennetje onderaan de pomp maar is niet angesloten. en als die bij een 780 is aangesloten dan gebeurt dat doormiddel van een trekmagneet die dan tijdens het starten het pennetje aan trekt.
Geen last van bij onze 450, altijd starten en lopen, ook bij -20 graden.
@fiat350
@fiatgroep
Daar ga ik nu eens op letten, maar ik zei het al, 99% van de fiat gebruikers kennen dat niet! Ben ik zeker van. Enkel mensen zoals wij weten dat (ik nog niet). De meeste boeren wisten in die tijd nog niet wat het woord 'onderhoud' was, dan zullen ze dit ook niet kennen.
Heb het nog eens aan mn vader gevraagd, die wisten zelfs niet van de koudstart op een 411 in de begin jaren '60, en zo waren er nog veel.
@fiat350
Op onze 750 zit geen knopje op de pomp voor de koudstart, dat weet je ook he, en zoals je zegt gaat die vanzelf meer debiet geven, en dat is weldegelijk zo want als je em start is het wel de buis vol zwarte rook.
Op onze 540 hangt dit er niet aan, en eerlijk gezegd nog niet veel gezien. Kan je hier eens een foto van tonen ofzo?
Wie weet hangt dit van land af ook he? Jullie kennen ook een 640 origineel met een duwknop om te starten he, weetje nog Marcel, we hebben het daar eens over gehad. Was dat dan een duitse uitvoering ofzo? Het kan evengoed afhangen van bouwjaar ook he.
ik weet dat het hielp bij een inter,maar ik weet niet hoe het werkt.
ik zal wel eens een foto maken van het bewuste schakelaartje. ik denk dat jouw 540 dat ook heeft, alleen zie je die niet. je moet helemaal met je hand onder de pomp gaan voelen en dan voel je hem wel.