Illustratie van:

International 844 S - accu

Hallo in mijn inter zit nu een te kleine acuu waardoor hij nu in de winter slecht start. wat is de beste accu: hoeveel ah enz?

Deel dit topic

Reacties

Wardcase
12 V/ 135Ah of 145Ah met 1000 amp koud start
ErDee
Die accu van wardcase is al meer als zat, het heeft meer nut om de startmotor eens open te maken en schoon te maken als dat een oude is. Ik heb het verleden week bij de mijne gedaan en die draait nu een stuk beter/sneller, en zo ingewikkeld was het niet, 7 schroeven en 5 boutjes losdraaien en hij is van de trekker af en ligt uit elkaar. Zorg dat het contactoppervlak waar de koolborstels op komen koper blank is en dat de groefjes schoon zijn, en blaas hem eens schoon met de compressor en veeg overal eens met een doek en remmenreiniger over. En doe een beetje olie op de bewegende delen(bij het tandwiel en het bewegende stuk van het relais). Als je hem weer in elkaar zet kun je het beste de koolborstels even los halen.
heimans
Optima Red Top zijn de beste.
interman
Quote @heimans:
Optima Red Top zijn de beste.

alleen als je trekker altijd direct aanslaat en je gebruikt hem langer dan 15 min elke keer dat je start.
Ander heb je alleen maar ellende met zo`n accu, is zo leeg.
heimans
Ja inderdaad, bij goed gebruik, maar dat is voor mij vanzelfsprekend.
marien jd fan
lijnema.nl/
kunnen je wel helpen, is de vader van een klasgenoot van mij 😉
IHC-power
Ik zou ook eerst de startmotor nakijken. Onze 844SB start heel vlot met dezelfde accu als waarmee we een D-439 of eender welke IH starten. 😄
alfred
844 is een slechte starter in de winter.
de startmoter draait te langzaam.
en startpiloot sloop je hem ook mee.
kijk even of hij wel goed gloeit[startknop half uittrekken]
gloeispiraal zit net achter het luchtfilter in die rubberen slang moter kant.
bij een 956 kun je en snelstart startmoter krijgen maar ik weet niet of dat bij een 844 ook kan. succes
ErDee
@alfred te langzaam? Het kan zijn dat ze wat langzamer zijn, je moet ook niet verwachten dat een trekker van 35 jaar met 10000 of meer uren in 3 seconden loopt. Zolang je hem zonder startpiloot met de startmotor aan de gang krijgt binnen de halve minuut in de (vries)kou is het wel goed.
alfred
Ik heb het over de startmoter die draait te zacht.
en startpiloot spuit je in het luchtfilter.niet op de startmoter.
wij hebben er nog 5 volop in bedrijf allemaal zelfde probleem van 11000 tot 20000 uur.
zet hem maar op stal bij de koeien dan start hij wel.
GD tuning Garyp
@alfred Hij bedoelt denk/hoop ik dat als je hem zonder SP. te gebruiken binnen een halve minuut aan krijgt is het goed. Niet dat je SP. op de startmotor moet spuiten.
ErDee
@alfred Ja snap ik, maar vaak is de startmotor gewoon vies van binnen, ik heb de mijne vorige week schoongemaakt zoals boven beschreven en die draait nu een stuk sneller. Is een originele.
Ik bedoelde inderdaad dat wat GD tuning Garyp zei.
GD tuning Garyp
@ErDee De startmotor van de 844s van mn opa draait echt heel erg langzaam maar start wel altijd in 1 keer....
Husqvarna
Als de massakabel gaar is en roestig op het chassis zit, dan heb je sowieso een langzaamstarter, was bij onze 956 het euvel, accu is al 8 jaar oud en nu start ie met dit weer gewoon binnen een paar seconden.
ErDee
@GD tuning Garyp Dan is het goed toch?
GD tuning Garyp
@ErDee Jazeker, hoef nieteens te gloeien....
Rega
845 xl op het werk volledig origineel met een 55 AH Bosch accu en een goede massa. Start ook swinters in 2 tellen, schone contacten zeggen vaak meer dan een grote accu....
ErDee
@Rega Kijk dat meen ik ook. Een normale, goede accu, schone contacten, een schone startmotor en een paar seconden langer geduld dan in de zomer.
IH214d
Wat de accu betreft moet je gewoon meten hoe zo'n grote accu erin past, en dan de hoogst mogelijke koudstartamperage!

Massakabel goed schoonmaken, en de startmotor inruilen bij bv vekoma voor een startmotor met een versterkt veld, die draaien sneller rond. is gewoon een ruilsysteem, je neemt de oude startmotor mee, + een dikke 100 euro en je hebt een nieuwe.
ihc-driver
Kijk ook eens de + kabel na, die word altijd vergeten en nooit genoemd, als die teveel weerstand heeft kan je net zon goede accu en startmotor hebben maar goed starten wil die dan niet, dus ziet de mantel en zo van de kabel er slecht uit gewoon nieuwe erop zetten scheeld ook al enorm veel startcapaciteit
ErDee
Normaal moet de trekker gewoon goed starten als de kabels en verbindingen en accu en startmotor in orde zijn. Vaak wordt er te snel een nieuwe startmotor op gezet maar even reinigen is een half uurtje werk en duidelijk merkbaar. Was bij mij tenminste zo.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 844 S ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
21
DEELNEMERS
12
WEERGAVES
17