Van 75-32 tx naar 110-54 tz ??

Van een renault 75-32tx naar 110-54 tz gaan is dit een goede keus, we hebben hem maar iets van 100-200 uur in het jaar nodig en dat beetje diesel maakt niet uit. maar grond ver weg en die heeft 40 km bak en zijn dit goede trekkers en toch wel verbruik en niet té lomp?

Deel dit topic

Reacties

boegie
106-54 die ik ken is misschien een beetje lomp, ligt eraan waar je mee vergelijkt, als je vergelijkt met de 75-32 is het wel een groot verschil lijkt mij
1056xlacase
Ja wist wel dat ze niet heel klein zijn maar we hebben ook al een tijdje een 1056 gehad maar die was ook niet te groot maar wat mij trekt was van 30 naar 40 bak wat ik weet heeft tz ook geveerde cabine en is gewoon maar hobby kuilvoersnijden voor de ladewagen trekkertrek enzo
Tom VB
Mooi spul, lekker robuust. Behoorlijk verschil met de 75-er. Denk er wel om dat wanneer je problemen krijgt de reparatie ook flink duurder uit kan vallen.
rickrenault
Ik denk dat zoon 110 54 tz wel goede trekkers zijn en wat zwaarder aan de neus wij hebben ook een 75 32 tx daar kuilsnijden wij ook wel eens mee maar dan wil die wel omhoog
1056xlacase
Haha dat is bekend hebben wij ook met het voorkantje los 😛 met de maaier op straat ook paar gewichtjes op de beugel
rickrenault
@1056xlacase maar die 75 - 32 tx zijn wel makkelijke en degelijke trekkers en ook heel sterk die van ons staat wel eens voor een 10 tons vgm kieper dat kon wel alleen die kieper ging soms ik de bochten met de trekker uit rijden
massey6160
@1056xlacase wij hebben er 1 gehd. is een fijne trekker. draaicirkel is groot. maar zeer sterk!
1056xlacase
Lijkt mij ook renault zijn makkelijke trekkers in gebruik vind ik en die mwm's daar zitten de pktjes wel in
rickrenault
Ja de mwm moters zijn beter dan de john deere moters die nu in de ares zit wij hebben ook een ares die is wel sterk maar die mwm moters houden veel beter op toeren
Fendt926Driver
Anders kun je altijd nog voor een iets kleinere gaan. staat vlakbij poppink-reutum.nl/landbouwmechanisatie/index.php/…
1056xlacase
Wel gezien kom daar wel af en toe maar dat was 30 bak volgensmij en wil liever het nieuwe type
stannetje96
Hoeveel km is het dan?
reken maar eens uit hoeveel dat scheelt, denk dat je er van schrikt hoe weinig dat is.

buurman was hier laatst en die had gemeten. op 5 km, van zijn huis naar het land, was het 2 minuten 😉
1056xlacase
Ja weet wel alleen als je erin zit met 30 bak dat zie je niet opschieten en ligt aan de ene kant 15 km weg en andere kant iets van 8 km dat scheelt met ladewagen wel wat en wil niet terug naar oude type en word dan ook veel voor de trekkertrek gebruikt is maar beetje hobby
stannetje96
@1056xlacase blijf je toch mooi 30 rijden. scheelt misschien 5 minuten?
alles gaat mooi wat langzamer, je zit niet te stressen in dat hok en hele tijd afremmen en optrekken
stannetje96
@pino scheelt inderdaad niet veel. voor je gevoel is het veel, maar als je gaat meten valt het goed tegen.
gelukkig hebben wij hier geen bruggen die open gaan, dus dat is weer een voordeel 😃
hilbertvdberg
Als je hem toch niet zo veel gebruikt zou ik toch ook voor die dikke 6cil gaan, dan heb je echt een super trekker, wij hebben een 120.14 deze start altijd, en zo ken ik nog wel meer van die 6 cilinders!
weurding
Ja kan ook voor een temis gaan, TX cab en DPS motor, trekkers zijn goed maar niet gewild en daardoor voordelig in aanschaf
Fendt926Driver
Zou zeker voor een 40km bak gaan geen enkele twijfel. want (30km fanaten) de 40 km bak wil ook wel 30 lopen bij maar 1800toeren. heb zelf 18ha op 12km afstand liggen en als ik 2 apparte loonwerkers mee laat rijden met opraapwagen met een 40km bak of een 55km bak haalt de eerste 4 vrachten in 4 uur en de andere 5 vrachten in 4 uur. bij tarief van 165euro per uur vind ik het veel verschil. had de 103 er alleen opgezet als trekker in de buurt. ga mooi voor de 110-54tz heb je (denk ik) een super trekker aan.
1056xlacase
Dacht ik ook alvast bedankt voor advies
mickheijboer
@1056xlacase Hou wel rekening dat je bij 40 km geen super lage versnelling heb voor veldwerk dan kan je met een 30km misschien toch meer. Wij konden met de 40km versie in zijn laagste versnelling net spitten op kleigrond was het voor het mooi tehard de 30 km had daar mooie versnellingen voor en hebben toen de 30km versie gekocht. Heb je geen lage versnelling nodig zou ik wel 40km nemen. Ook kan de 30km versie sterker zijn met trekkertrek zijn echte sleeptrekkers wij hebben een 145-14 tx gehad waar een ander merk wegzakte bleeft de Renault bovenrijden had een goede gewichts verdeling bijna 50% 50% op voor en achter as.

Je moet wel goed het H patroon van schakelen aan houden anders schiet de schakel vork tussen de gaffels door en moet je versnellings deksel lichten en weer op de goede stand monteren
1056xlacase
Ja wij hebben 10 ha gras en meer niet mais laten we komen dus is geen extreem lage versnelling nodig en we hebben nu die 75 32 die schakelt ook niet heel erg mooi als je vergelijkt dat we ook een 1056 gehad hebben. maar een renault is toch in het gemak net zo mooi om mee te werken omkeer enzo
mickheijboer
@1056xlacase Niks mis met Renault hoor de tx en tz cabines waren super en een hoop zicht rond om je heen.
1056xlacase
Ja mooi spul en tz heeft dat nou eigenlijk wel of geen geveerde cabine?
weurding
TZ heeft het standaard geloof ik
1056xlacase
Dat dacht ik ook wist dat ares rz het had dat moet mooi rijden hoorde ik
atlaspower
@1056xlacase hou er wel rekening mee dat ie 3 a 4 keer de draaicirkel heeft van de 75tiger die je nu hebt, het zijn gewoon lompe beren en echte werkpaarden, waar je zelf ook in moet werken in vergelijking met de huidige trekkers om een beetje knap werk te krijgen, brandstoverbruik valt onwijs mee voor een 6 cilinder, heb zelf een 145er (30km uitvoering)en verbaas me over het lage verbruik, wel irritant is het op de weg, dikke 6 pitter volgas en niet vooruit komen, nee dat is niet echt lekker, dus 40 km bak is een aanrader, en anders wil ik wel ruilen met de bak 😄
1056xlacase
@pino @atlaspowerJa wij moeten ook sowieso nog een zware op de bult hebben we gebruiken nu altijd de ceres 330 van de buurman maar die sleept alles mee is te laag en niet zwaar genoeg en dan kan 110 54 op de bult of de 90 34 want ceres of dezze 75-32zijn te licht voor de wagen en 1056 gaat weg voor het compacte werk hebben we ook nog wel een MF 35 ;p
1056xlacase
@pino We hebben nu ook nog wel een 1056 is ja ook 6 cillinder en 40 bak is ook niet te lomp
atlaspower
@mickheijboer een 30 of een 40 bak scheelt in de laagste versnelling 100 meter per uur,is niet echt een verschil om van te zeggen dat je dat gaat merken?? 800 meter p uur rij ik hier nimmer, zelfs niet met rooien. en dit hierboven is gemeten met zon 2300 toeren, dus met minder gas ga je richting de 500m p uur, slaap verwekend dat wel 😄 ps bij Vedder handel staat nu een 145 14tx te koop voor 8950 euro marge tractor, hij heeft hem voor veel minder ingekocht bij een camping vandaan, ziet er nog redelijk uit met zon 10000 uur
mickheijboer
@atlaspower Je heb een hoop verschil in bakken want wij hadden een 155-54 TZ demo en deze reed toch echt tehard in zijn laagste versnelling. Je had ook een bak waar je links op dashbord een hoog laag schakeling had.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
31
DEELNEMERS
11
WEERGAVES
2