Hallo,
Een jaar terug raakte de trekker telkens over-verhit.
Eerst dacht ik dat het de pomp was, maar toen ik de thermostaat had verwijderd en alles weer had gemonteerd koelde hij wel.
Nu een paar maanden terug een nieuwe thermostaat gekocht, die zette ik er gister in maar ook toen raakte de trekker weer over-verhit.
Nu heb ik net de thermostaat weer uit de trekker gehaald en in kokend water gehouden, maar toen ging hij niet open..
Moet een thermostaat een of andere waterdruk hebben voordat hij open gaat, is er iets dat ik niet weet, of heb ik gewoon een miskoop??
Bedankt alvast
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Fordson Dexta ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
staat als het goed is bij welke temperatuur bv 80graden.
gekocht bij histoparts
wel raar eigenlijk, ik bedoel, het is puur mechanisch, dus dat ken toch niet kapot zijn als het nieuw is?
Had ik een keer met een temperatuurmeter ; even gebeld en ze sturen een nieuwe . ( Een deel van de oude opgestuurd )
@mauricedexta
Ik had pas een gescheurd rubber voor de lampen op de spatborden. Ik was er van overtuigd dat hij al kapot was voor ik hem er op wilden zetten, daar werd toch nog knap moeilijk over gedaan hoor.
toch vindt ik het vreemd dat zo'n "mechanische" thermostaat kapot kan zijn voordat hij is gebruikt
Wat je probleem ook kan oplossen. Maar ben hier zelf ook niet echt voorstander van. Je kunt ook het binnenwerk van je thermostaat eruit slaan. Dan roteert het water constant en niet alleen als je motor warm begint te lopen.
ik heb al voor 400 euro bij histoparts uitgegeven, weet ook niet hoe dat gaat met service maar k heb niks gehad wat niet goed was.
In een thermostaat zit een klein vat met een vloeistof die expandeerd bij verwarmen dit vat kan stuk zijn of er zit geen vloeistof in. gewoon HP bellen en ze sturen je een nieuwe.
Want ook die van een LMB komen uit hetzelfde land van fabricage, misschien ook wel van HP.
Maar zoals zoveel onderdelen is ook weer een thermostaat een standaard onderdeel en verkrijgbaar bij veel automaterialen zaken.
Ga om een ding van € 10,- geen stennis maken!
(Houd de eer aan je zelf).
histoparts.com/product___1372-FD7003___thermostat-…
Ja maar nu gaat het om een 10tje volgende keer gaat het om 100 euro.
De thermostaat is enkele maanden geleden al aangeschaft. Dan is de garantietermijn waarschijnlijk al verlopen.
Normaal heb je een jaar garantie op elk ding wat je aanschaft.
Als JelleDexta dat met de aankoopbon nog aan kan tonen, tja, dan moet hij toch maar stennis maken.
Ik vind de omschrijving "stennis maken " eigenlijk niet terecht ; meer reclameren dacht ik , het zijn toch massa-producten van denk ik niet altijd de hoogste kwaliteit ( eindcontrole ) en de prijs maakt niet uit; het gaat om het principe dacht ik .
A.U.B. even de discussie terug lezen. Dan wordt duidelijk wat ik bedoel met stennis maken.
2 opmerkingen na aanleiding van wat er reeds in dit topic staat:
1. Heb je de thermostaat gewoon in het water gelegd, en toen het water aan de kook gebracht? De thermostaat wordt dan langzaam warm, samen met het water, en zal zich dan voordat het water kookt, langzaam openen.
Wanneer je een thermostaat even enkele seconden in kokend water houdt, dan lijkt het me eigenlijk apart dat ie zich al opend (de door @old man jose genoemde vloeistof kan dan niet genoeg opwarmen en de thermostaat zal dus niet openen).
De vraag is dus of de thermostaat echt kapot is (wat natuurlijk best kan hoor).
Ook dien je deze thermostaat bij mijn weten met het veertje in de richting van het hete water te monteren. Dus zo dat de vloeistofhouder die de thermostaat opend, aan de kant zit waar het hete water zich na de start van de motor bevind (de cylinderkop dus). Wanneer deze dus in de verkeerde richting gemonteerd is, dan zou ik me voor kunnen stellen dat ie (veel) te laat opend.
2. heb je de juiste radiateurdop (zoals @dalton aangeeft)? Eentje dus met een overdrukventiel en een beluchtingsventiel?
histoparts.com/webshop/…
De SuperDexta die we thuis gehad hebben had aanvankelijk geen juiste radateurdop, deze zat namelijk op de motorolievulopening, en de dop voor de motorolie zat dus op... de radiateur... altijd goed om even na te kijken dus .
In elk geval succes ermee!
Als jij als bedrijf zijnde spullen levert die niet goed zijn, dan vindt ik dat je ook de service moet geven om te kunnen zeggen dat je dan wel een nieuwe op stuurt oid.
Ook al is het maar een 10tje.
en zoals @heldern ook zegt, nu is het misschien een 10tje, maar als het de volgende keer 100 euro is wil ik net zo goed weten dat hun mij die service geven.
alleen snap ik nog steeds niet dat zo'n nieuw onderdeel kapot kan zijn???
Het is voor jouw, vanuit de Hoekse Waard, te ver om naar de Histoparts te gaan. Vraag telefonisch hoe dit probleem op te lossen. Ik heb geen ervaring met Histoparts maar als hun service goed is zullen ze je vragen het ding terug te sturen tesamen met de aankoopbon. Als hun klantvriendelijkheid 'wat minder' is, zullen ze je pas een nieuwe sturen als je nog een keer betaald.
Voor hun en voor jouw geldt hetzelfde: om een ding van een tientje, kun je niet lang discussiëren.
En wat klantvriendelijkheid betreft is mijn enige ervaring dat ik ook bij aankoop een kapot lamprubbertje had, toen ik dat zij wisten zij zeker dat het aan mij lag, want "het kan niet kapot zijn". maargoed, denk maar gewoon een nieuwe bestellen en deze gelijk testen bij ontvangst.
kan niet volgens hun dus er zal altijd wel eens wat mis lopen.heb gewoon elders nieuwe lampen gekocht.
bij agrilene heb ik nog nooit problemenen gehad.
In dat geval is het dus zaak om aan een werkende thermostaat te komen.
En ja, ook nieuwe onderdelen kunnen al kapot zijn. Is denk ik een kwestie van even bellen of mailen om er achter te komen hoe ze dit willen afhandelen, want ik zie dat je hem al enkele maanden had liggen.
Succes ermee.
Ik lees in de Histoparts leveringsvoorwaarden dat je gebreken binnen 3 dagen(!) moet melden. Daarna is reclameren niet meer mogelijk.
Lees: histoparts.com/leveringsvoorwaarden.html/
maar dit lijkt mij meer een garantie kwestie.
sja, dat zal met het ene onderdeel wel zo zijn en met het andere niet.
maargoed, het ging mij erom of m'n thermostaat kapot is of dat het aan iets anders lag, maar is dus de thermostaat.