Hallo,
Kan iemand me zeggen wat een hurlimann h6130 waard is ?
Geen rotte plekken , motor start goed , alles werkt.
Uiterlijk valt goed mee.
Klopt het dat deze trekkers redelijk zeldzaam zijn in belgie en nederland?
Zijn ze daarom meer geld waard?
Alvast bedank
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Ik zou hem aanbieden aan Beukeveld exports of Kofo ofzo. Die kennen wel landen en adresjes waar ze nog skik van zon ding hebben
Waarschijnlijk Roemenie ofzo, Roemenie is altijd redelijk Italiaans georienteerd geweest, dus de onderdelen zijn daar goed te krijgen: en dat hij groen is interesseert ze daar dus niet
wat bedoel je met traag,
sloom op de weg of geen kracht?
Kracht hebben ze wel.
Dit is toch wel meer dan ik verwacht had hoor.
De prijs die ze vragen is simpelweg de prijs.
10 a 12.000 is lichtjes overdreven...
Voor die prijs heb je al een H 6170 (nieuwer type, meer vermogen, confortabele cabine, etc.)
Een SLH (SAME - Lamborghini - Hurlimann) trekker is minder in trek omwille van de snelheid en de niet al te confortabele cabines. Dus voor de "zeldzaamheid" hoef je het zeker niet te doen. Want wat is de dag vandaag nog zeldzaam?
De motor van zo 'n 6130 is nog een watergekoelde Hurlimann motor. Voor een 130pker te zijn heeft deze wel een vrij grote motor, 6.8l. Dit is trouwens de zelfde motor uit een H6160 met 160pk. Enkel is de H6160 de turbo uitvoering. Het gewicht valt goed mee, dus als je iets zoekt voor tractorpulling zit je met zulke trekker wel goed...
De snelheid van de trekker is heel wat min... Uit zulke haal je MAX 25km/u.
Bouwjaar?
Gebouwd van 1979 tot 1984.
konedata.net/Traktorit/Hurlimann6130.htm/
Ik weet niet wat dat met de waarde doet: onderdelen zijn waarschijnlijk moeilijker aan te komen, dus de waarde: Wat de gek ervoor geeft... Hopen dat je een liefhebber vindt...
heej het model is ouder dan ik dacht: het is wel een echte Hurlimann:
konedata.net/....
Ik weet niet wat dat met de waarde doet: onderdelen zijn waarschijnlijk moeilijker aan te komen, dus de waarde: Wat de gek ervoor geeft... Hopen dat je een liefhebber vindt...
Vrij veel hurlimann is er niet aan de trekker...
Onderstel is zo goed als Same. Op de motorkap en motor na.
@Same Minitauro 60 Dan had ik het jaartal dat Hurlimann is overgenomen niet helemaal helder.. ja, nu je de gegevens vergelijkt met de Same Buffalo uit diezelfde tijd, zal dat wel kloppen ja, zelfde data, zelfs boring keer slag van de motor is gelijk. Echter toen ook al een watergekoelde en een luchtgekoelde versie ?
Lamborghini is in 1972 een deel van de Same groep geworden.
Hurlimann is pas bij de groep toegevoegd rond de jaren 1977.
En zo onstond in 1979 de officiële groep SLH.
Same + Lamborghini + Hurlimann.
Maar goed dit even terzijde
De motor van een H6130 is NIET gelijk aan die van een Buffalo 130. In tegendeel, de motorinhoud van een Buffalo 130 is minder dan die van een H6130. Een 6130 is tevens een watergekoelde 6.8l motor, terwijl de Buffalo 130 een 6.2l luchtgekoelde motor is. Bij mijn weten was de nieuwe versie van een H6130, de 6136 een van de laatst geproduceerde tractoren met een Hurlimann motor. Vanaf 1985 werden alle Hurlimann tractoren met Same motor geleverd en werden vrijwel alle Lamborghini en Hurlimann tractoren hetzelfde als de originele Same tractoren. Bij velen zal er wel een lampje gaan branden wanneer je spreekt van de Explorer/Silver/Antares, van deze Same types zijn er ook steeds een Hurlimann of Lamborghini gemaakt.
Maar Hurlimann is altijd watergekoeld gebleven.
In de grote landbouw trekkers tenminste.
Toch vind ik de luchtgekoelde Same maar niks, de huil van die koelvin hoor je overal bovenuit en het is een naar schel geluid (Silver 90 had een buurman vroeger)
@Fast Eddy Same heeft tegenwoordig ook de watergekoelde versie. bij het type Silver W95 staat de W voor watergekoeld.
@Same Minitauro 60
Maar Hurlimann is altijd watergekoeld gebleven.
In de grote landbouw trekkers tenminste.
De motoren van Hurlimann zelf zijn inderdaad watergekoeld gebleven. MAAR de tractoren onder het merk Hurlimann zelf niet, daar zijn een reeks of 3 van gemaakt met luchtgekoelde motoren. Vooral de tuinbouwtractoren. Over de jongere modellen en +80pk, deze werden sowieso geleverd met een watergekoelde motor. Altijd af te lijden uit het motortype. A staat voor Aircooled en W voor Watercooled.