Beste
We zijn bezig aan een zelfbouw kipper. Het word een tandem. we hebben 1 as liggen met bladveren en 1zonder bladveren. Bijde assen zijn 10 tonners.
Zou dit goed lukken om onder de kipper 1met bladveren en 1 zonder te steken.
Er zou maximum 15ton geladen worden.
En welke as moet vanvoor en welke vanachter?
Dank bij voorbat
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Tja, voor gewone onregelmatigheden lijkt mij voor het beste, maar als je over een drempel gaat maakt het weer niks uit omdat je ook weer de drempel af moet
en ben je niet bang dat de bladveren zover doorbuigen dat ze eigenlijk niks meer doen, of dat de bladveren zo sterk zijn dat de vaste as niks meer doet?
De bladveren kunnen eraf.
Maar ik zou eerst de geveerde eronder zetten.
En dan een het chassis een '10'cm opheffen, en dan pas de vaste eronder steken, zodat als ik leeg rij de vaste as niet te veel zou belast worden dan zal de vaste minder wringen.
en als ik dan geladen ben zal hij genoeg doorbuigen.
Buigt hij teveel door dan los ik snel even de druk op de banden van de achteras.
Een as bijzetten is eigelijk nog een gemakkelijke opdracht.
Dat is sowieso het mooiste, en kost een keer 100 a 250 euro.
Of anders dit, maar lijkt mij vrij complex. [url]modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php/…]
Maar zoals gezegd, zelf weten.
Maar als de twee assen ongeveerd lopen zal dat toch niet zo lekker rijden langs de baan?