Illustratie van:

John Deere 4640 - 7.6L 6466 of 6076 motor

Voor een nieuw projectje had ik graag geweten wat het verschil is tussen een 6466 motor en een 6076.

In mijn 4755 en 4955 ligt een 7.6L 7076 blok in de 4640 ligt een (kapotte)7.6L 6466 blok.

Nu was mijn vraag wat het verschil is tussen beide motoren.
Welke motor is het beste om op te voeren voor het hele trekkertrek gebeuren.

Deel dit topic

Reacties

PascalStruijs4440
De motors uit de 47 en 4955 zijn ook hetzelde zover ik weet. Verder zijn de zuigers en de cillinder kop beter van de gehele 55 serie. De 55 serie motor heet ook gewoon jd 6466. Corrigeer me al ik het fout heb
thunderouspower
Motoren zijn hetzelfde qua inhoud 7,6ltr alleen de oliepomp aandrijving is anders(andere krukas)en bij de 55serie is de kop beter geflowd.
kees 956
Ik denk dat @john deere 7810 je hier ook wel wat over kan vertellen..
Ramrod3
Het verschil in codering is dat 6466 betekent; 6 cilnder, motorinhoud 466 cubic inch = omgerekend 7.6L
6076 is 6 cilnder met 7.6 liter, hetzelfde dus maar met metrische aanduiding
deere power
Bij de meeste 6466 motoren die ik tegenkom of vind stuit ik op dezelfde problemen. Krukas schade,lagers zouden vastlopen op de krukas. Is dit eigen aan die 6466 of moet je die oorzaak elders zoeken.
Ik moet toch een andere blok kopen,dan liefst meteen de goede.
Hoe zit dat met die blokken uit de 7700 en 7800,dat zijn toch okk 7.6L niet?
Jahn
@deere power

de 7700 en 7800 hebben ook de 6076 motor idd.
PascalStruijs4440
@Jahn niet allemaal, de laatste zijn geleverd met de 8,1 powertech motor
Jahn
@deere power

even een tip. als je een motor zoekt vraag gerard hofstede uit staphorst even.
ik weet niet waar jij woont maar die heeft van alles.
kijk.maar op www.vanstappust.nl en dan bij te koop
jd_lover
Wat ligt er juist van motor in een 4455? is dat dan een andere nummer door ontbreken van een intercooler of is dat heel dezelfde motor?
deeremeneer
Even wat aanvulling en fouten veranderen. Een 6076 heeft een dikkere nokkenas en een veel beter geflowde kop met groteren kleppen. De oliepomp is krukas aangedreven maar dit had de 6466 ook al vanaf een bepaald serienummer. De 6081 heeft nooit in de 7700/7800 gelegen. Deze kwam pas bij de 7710/7810. In de 55 serie was het al de 6076. Een 6076 heeft ook andere zuigers en drijfstangen dan een 6466. Van lager schade als een kwaal heb ik bij deze motoren nooit echt wat gehoord al zullen er altijd motoren zijn die dat wel hebben.
deere power
@Jahn

Bedankt vr de info,heb even op de site gekeken.
Hebben wel leuke dingen!!!
deere power
@deeremeneer
Dus als ik het goed begrijp zal t sowieso beter zijn een 6076 blok te zoeken.

Ben je er zeker van dat die 6076 NIET in de 7700 en 7800 heeft gelegen in het begin van hun produktiejaren. Vooraleer die 8.1 TRW motoren erin lagen.
deere power
@Jahn
Nou??? Dichtbij is het niet voor mij.
Dat is Friesland,eindje weg van België
deeremeneer
@deere power Ja voor trekkertrek is een 6076 uit een 55 serie beter. In alle 7700/7800 trekkers lag de 7,6 liter motor en niet de 8,1 liter. Pas vanaf de 7710/7810 kwam de 8,1 liter motor erin. Een 7,6 uit een 7700/7800 is lichter gebouwd omdat die in een frame trekker lagen en geen dragend gedeelte meer waren zoals bij de oudere series.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de John Deere 4640 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
15
DEELNEMERS
9
WEERGAVES
23