Hallo,
ik heb mij trekker vandaag weer voor het eerst gestart hij heeft een klein jaar
stil gestaan. Maar de koppeling wit niet. Als ik hem indruk blijft de versnellingsbak door draaien. Het moertje is helemaal ingedraait. Wat zou hier het probleem van kunnen zijn alvast bedankt!
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Blokkeer de trekker zet in een hoge versnelling en dan met de koppeling in proberen te starten. Wel even naar buiten slepen in neutraal en zorgen dat je ruimte hebt om te rijden.
suc 6
PS Als het niet lukt, stoppen met de stopknop
Je kan ook de trekker in een lage versnelling zetten en met de koppeling ingetrapt een paar mensen laten duwen op en neer,
Heeft deze trekker hydraulische remmen of remmen met een remolie systeem ken de trekker alleen van zien niet technisch.
Anders gewoon met een andere trekker een beetje heen en weer schudden met de koppeling ingetrapt en de bak in een lage versnelling.
Weet hierover niet zoveel, heb eens gezien dat dan de astrompet eraf moet en nieuwe remschijven erin moeten dit is een heel grote operatie en je hebt veel speciaal gereedschap nodig.
Als het of de pedalen "" zacht"" zijn is het lucht zijn de pedalen diep in te trappen is het slijtage van de "" brake disc"" en moeten deze worden vernieuwd met het verhaal als hierboven vermeld.
Of zet de trekker met een ketting aan een boom vast.
( P.S.: Neem een voldoende sterke boom en ketting.
P.S.2: ketting laag aan de trekker, anders ga je achterover.)
De truc is dan door een schokeffect de koppelingsplaat los te laten schieten.
Welnu: duw of sleep (met een andere trekker) de "patiënt" naar een stevige boom en maak de trekker daar met een ketting aan vast. Vervolgens kan de trekker in de versnelling worden gestart ( je weet inmiddels immers dat je niet kunt schakelen bij draaiende motor). De trekker zal aanslaan en meteen beginnen te rijden. Al die tijd moet het koppelingspedaal ingetrapt gehouden worden. Als de ketting vervolgens (met een rukje) strak komt te staan is het de bedoeling dat door deze schok (de trekker moet immers ineens trekken) dat dan de vastgekleefde koppelingsplaat losschiet.
P.S.: Als de trekker niet aan de boom vaststaat (in plaats van vastzetten kan de truc ook met sterk pulserend afremmen gedaan worden ) kan het gebeuren dat je de koppelingsplaat niet los krijgt. Heb je dan niet de tegenwoordigheid van geest de trekker 'gewoon' uit te zetten, dan blijf je rijden totdat je bijvoorbeeld dwars door de tuin bij de buren tegen een muur knalt, of, de trekker stopt pas als midden in Amsterdam de tank leeg is.
Klopt helemaal ! Gaan ze inderdaad veel makkelijker los dan als ze koud zijn !
Erg goede tip !
Daar heb je gelijk in.
P.S.: Hier blijkt maar weer dat je donders moet opletten wat je anderen adviseert. Voor je in de gaten hebt gaat het mis:
[url]sphotos-c.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/s480x480/…]
Let op bij 11 seconden (hefarmen):