Belarus gaat diesel-elektrisch



Belarus presenteert op de Agritechnica een 300 pk diesel-elektrisch aangedreven trekker. De dieselmotor drijft een generator aan waarmee onder andere de frontaftakas aangedreven kan worden.

Deel dit topic

Reacties

poech prut
De dieselmotor drijft een generator aan waarmee onder andere de frontaftakas aangedreven kan worden.

kan je dan niet beter in 1 keer de frontaftakas aandrijven?
staaf
Dit is dan zuiniger, althans, dat zal de bedoeling wel zijn.
Ze willen even John Deere nadoen met hun 7530 E-Premium ... maar dan gaan ze nog lang moet brainstormen die russe, zo gemakkelijk is het allemaal niet.
Machineman
Kan je dan niet beter in 1 keer de frontaftakas aandrijven?

nee, dan heb je de aftak-as star aan de motor. Heb zowieso een koppeling nodig, en electrisch is dan veel mooier te regelen..
sanderwoude
Dieselelektrisch is veel beter
zouden meer moeten doen
veel zeeschepen varen al zo
rendement is veel hoger zoon 90 %
gewoon is dat maar 67 %
wou dat het uitkon op mijn schip
NH-Ford
Stond ook in trekkker jah?
Catterpiller laat er buldozer mee aandrijven, lijkt me allemaal lang niet verkeerd.
Siebenga
Is snap het voordeel ook nog niet zo 😄 sanderwoude wat voor schepen? De oceaanschepen? Moet je kijken met wat voor bende die motoren het werk nog doen
NH-Ford
Wat dacht je van een gemakkelijke 'CVT'?
Siebenga
??
MaartenMandemaker
En een enorm koppel ongeacht de snelheid
Siebenga
Zal dat de reden zijn dat ik het nut niet zie.. snap het dus niet 😛
Siebenga
Ow laat maar 😛 Het lampje is gaan branden 😃
MaartenMandemaker
Mooi joh dorpsfeest 😛
Siebenga
:lol:
NH-Ford
Handig he electrisiteit? gaat lampje branden :lol:
MaartenMandemaker
Alcohol wil ook best branden 😛
Koe
Lucifer ook....
NH-Ford
Een auto ook...
Koe
Ibiza's zijn niet vooruit te branden...
claas celtis
Als de motor het begeeft hang je een diesel agregaat in de hef en je gaat weer russen zijn nog niet zo dom hoor
Fokke
Ik ben op dit moment bezig met een profielwerkstuk over dit systeem (en andere vergelijkbare) maar ik zie er wel degelijk wat in !
Alleen denk ik dat voordat het “echt geschikt” voor de landbouw is de details nog wel moeten zullen worden uitgewerkt tot dat alles tot in de puntjes in orde is !

Mooi werk, als alles voor elkaar is alleen nog zien dat ze die dingen kunnen slijten !
Het aanschaffen is denk ik voor sommige boeren/loonwerkers een groter probleem dan het ontwikkelen van zo’n machine door de ontwikkelaars 😃
Deutz_Driver
Concept is goed maar trekkermerk minder, al zou het bij een bekender meer kosten denk ik
Fendttrisixfan
Heb je ook niet ongeacht het toerental altijd hetzelfde koppel ?? en bij mijn weten is een elektromotor veel sterker
Siebenga
Nou nee dat is niet waar.. over die sterkte.. het is wel zo dat het koppel niks meer te maken heeft met het toerental.. dat is dus nu losgekoppeld.. altijd het zelfde koppel in welk toerengebied dan ook. (je kan dus veel zuiniger rijden)
Fendttrisixfan
A ok
guy
Wat over de slijtage? eletro motoren slijten toch iets sneller dan tandwielen he 😛
Siebenga
Hogere storingsgevoeligheid wat in de landbouw nooit goed uit komt 😛
claas celtis
Als de kool borsels af zijn heb je geen vermogen meer
Niewe koolbostels erin en rijen maar

mooi systeem en dat door belarus ontworpen
guy
Cat heeft dat ook al op hun dumpers dacht ik...
Fendttrisixfan
Al de mijntrucks werken met dit principe

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
31
DEELNEMERS
15
WEERGAVES
2