Deutz 13006

weet iemand nog een 13006 te staan, mag werk aan zitten
en wat voor prijscategorie moet ik aan denken, zoiets als een ih 1246? hoop dat iemand nog iets weet.

gr

Deel dit topic

Reacties

interbriels
Zijn er niet zo veel naar mijn weten en zijn als je ze vind toch zeker boven de 10000
deutz7006
GOED en LANG zoeken en GENOEG geduld hebben dan vindt je er nog
deutzisthebest
Er stond er laatst 1 op marktplaats, die mocht van eigenaar verwisselen voor 14500 euro. En in de Agrapower stond er 1 voor 15000. Ze waren uiterlijk wel in goede staat, technisch weet ik niet. Is meestal moeilijk te zien van een foto 😃
lanzkundendienst
Ik had de hoop dat er nog wel iets was voor rond de 5000 maar als ik de reacties zo bekijk valt me dat nog tegen! Maar we houden de moed er in
RobDeutz104
@lanzkundendienst
Je zou eens Jaco van Rijssel in Hillegom kunnen bellen, die heeft er wel een paar staan
deutz7006
@lanzkundendienst als er te koop komen te staan voor 5000euro DIREKT bellen en niet nadenken om te gaan kijken want als je 5uurs wacht is hij toch weg 😉
jd4050
Als er een voor 5000 te koop staat is ie binnen een paar minuten verkocht

Ze staan wel voor 15000 te koop op sommige plekken
weurding
Voor 5000 staan de kopers (handelaren) in de rij, bedenk wel dat de meesten een bar bestaan achter zich hebben en nog betaal je in verhouding te veel geld, maar misschien heb je geluk dat een boer die nog een in de schuur heeft staan geen verstand van prijzen heeft 😉
defasta
Www.mussche-staphorst.nl staat een goede 13006 staan ook wel meerdere fotos van op tractorfan tractorfan.nl/user/13302/ deze man heeft er een stuk wat fotos van opstaan
Deutz-5006
En wat is nou precies het verschil tussen een 10006 met turbo en een 13006!?
deutzisthebest
@Deutz-5006

30 pk 😃 en een andere versnellingsbak en achterbrug volgens mij. En de motor is een bfl6912 in plaats van een f6l912 motor, dit houdt in dat hij andere zuigers heeft en een zwaardere krukas enz.
deutz7006
@deutzisthebest in sommige zitten ook bf6l913 en in een paar 10006 f6l913
sjonnies
@deutzisthebest na mijn weten zijn de zuiger het zelfde want in een f3l912 zit een zelfde zuiger als in een f6l912
bikkertie
Een 8006 kun je nog wel vinden voor 4400 euro maar een 13006 word moeilijk want ze zijn redelijk zeldzaam. Mijn oom had er 1 maar die heeft hij heel goed kunnen verkopen.
jmos
@bikkertie
ik dacht al ja. 5000 is meer een prijs voor een d8006. 😄 met een d8006 heb je in verhouding wel meer pk‘s voor je geld. 😃
bikkertie
@jmos ja en zijn betrouwbaarder met een 130 met je achterbrug.06 moet je oppassen
jmos
@bikkertie
en je kunt veel dingen makkelijk bij. maar dat is bij de hele 06 wel zo maar alsnog. oliepomp enzo gewoon aan de zijkant gemonteerd. niks niet in de achterbrug ofzo verstopt. 😛
deutzisthebest
@sjonnies
Maar het verschil zit hem in de b 😉 f6l912 of bf6l912
fendt 936 vario
@deutzisthebest wat is nou beter dan, een f6l912 of een bf6l912? en waar staan die letters voor?
fransfokke
Hoi jw hier in dk staat er 1. stuur de link in een pb.
deutzisthebest
@fendt 936 vario

De b betekent dat het een turbo motor is. De bf6l912 heeft daarom 20/30 pk meer. De f staat voor de hoeveelheid cylinders f3l912 heeft bijvoorbeeld 3 cylinders maar de f6l912 heeft er 6. En de l staat voor de serie. In de 06 serie ziten 912 motoren en in de DX serie zitten 913 motoren.
ramele
@deutzisthebest
@fendt 936 vario

De B is blazer (turbo), de F is fahrzeugmotor, de 1-2 of 4 is aantal cilinders, de L is luftkuhlung, 9 is type motorblok,
12 is slag-lengte cilinder (120mm)
weurding
@deutzisthebest DX serie zitten ook net zoveel 912 motoren hoor, de dx 85,90 en 110, de 3,70, 3.30 3.10 en 4.11 hadden ook 912 motoren, en zo kan ik nog wel even doorgaan, bij de 07 serie is men begonnen met 913 motoren, de 6007 en 7807
sjonnies
@deutzisthebest de l is voor luchtgekoeld en in de dx zitten ook 912 motoren
deutzisthebest
@weurding

Ik dacht altijd dat dx alleen 913 motoren hadden, weer wat geleerd 😄
deutzisthebest
@ramele

Waar staat Fahrzeug motor dan weer voor? Dat het geen industriemotor is?
ramele
@deutzisthebest
Farhzeug motor zit in het rijdend matrieel,de stationere-motoren worden met een A aangeduid, dus niet met een F
Wat het verschil is weet ik niet, denk grotere lucht en olie koeler, misschien dat Weurding of Rob Deutz dat weten.
weurding
@ramele dat zou ik ook niet weten, kameraad van me had een compressor uit het legerdepot waar overigens gewoon een f4l913 in zat

als ik google op afbeeldingen van een a4l912 krijg ik alleen filters, bij f4l912 ook motoren, kan ook geen afbeelding vinden van een a motor
ramele
@weurding
De A bij de type-aanduiding zou voor aggregat of Anbau moeten staan, en de M zou voor Wassergekuhlte motoren staan.
Zal eens een keer kijken of ik er wat meer over kan vinden.
basia
@ramele

De "industrie motor " heeft geen balansceurs omdat deze vaak stationair of volgas loopt ; dus nooit op kritische toerentallen komt ( heb het nu wel over 4 cil motoren )
De trekkermotore hebben wel balans assen in het carter .

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
32
DEELNEMERS
17
WEERGAVES
27