weet iemand nog een 13006 te staan, mag werk aan zitten
en wat voor prijscategorie moet ik aan denken, zoiets als een ih 1246? hoop dat iemand nog iets weet.
gr
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Je zou eens Jaco van Rijssel in Hillegom kunnen bellen, die heeft er wel een paar staan
Ze staan wel voor 15000 te koop op sommige plekken
30 pk en een andere versnellingsbak en achterbrug volgens mij. En de motor is een bfl6912 in plaats van een f6l912 motor, dit houdt in dat hij andere zuigers heeft en een zwaardere krukas enz.
ik dacht al ja. 5000 is meer een prijs voor een d8006. met een d8006 heb je in verhouding wel meer pk‘s voor je geld.
en je kunt veel dingen makkelijk bij. maar dat is bij de hele 06 wel zo maar alsnog. oliepomp enzo gewoon aan de zijkant gemonteerd. niks niet in de achterbrug ofzo verstopt.
Maar het verschil zit hem in de b f6l912 of bf6l912
De b betekent dat het een turbo motor is. De bf6l912 heeft daarom 20/30 pk meer. De f staat voor de hoeveelheid cylinders f3l912 heeft bijvoorbeeld 3 cylinders maar de f6l912 heeft er 6. En de l staat voor de serie. In de 06 serie ziten 912 motoren en in de DX serie zitten 913 motoren.
@fendt 936 vario
De B is blazer (turbo), de F is fahrzeugmotor, de 1-2 of 4 is aantal cilinders, de L is luftkuhlung, 9 is type motorblok,
12 is slag-lengte cilinder (120mm)
Ik dacht altijd dat dx alleen 913 motoren hadden, weer wat geleerd
Waar staat Fahrzeug motor dan weer voor? Dat het geen industriemotor is?
Farhzeug motor zit in het rijdend matrieel,de stationere-motoren worden met een A aangeduid, dus niet met een F
Wat het verschil is weet ik niet, denk grotere lucht en olie koeler, misschien dat Weurding of Rob Deutz dat weten.
als ik google op afbeeldingen van een a4l912 krijg ik alleen filters, bij f4l912 ook motoren, kan ook geen afbeelding vinden van een a motor
De A bij de type-aanduiding zou voor aggregat of Anbau moeten staan, en de M zou voor Wassergekuhlte motoren staan.
Zal eens een keer kijken of ik er wat meer over kan vinden.
De "industrie motor " heeft geen balansceurs omdat deze vaak stationair of volgas loopt ; dus nooit op kritische toerentallen komt ( heb het nu wel over 4 cil motoren )
De trekkermotore hebben wel balans assen in het carter .