Hallo, Waarschijnlijk heeft mijn Mc Cormick D-439 vorstschade opgelopen. Heb hem van de zomer gekocht met problemen aan de motor. De cilinderkop zit een scheurtje in, er zit een nieuwe waterpomp op, er zit een nieuwe radiateur op, en er zit een nieuwe dynamo of startmotor op. Dynamo of startmotor heeft eigenaar wel verteld, maar van die radiateur en waterpomp wist ik niks af. Zou het kunnen zijn dat dat komt door vorstschade? De man waar ik de cilinderkop heb laten testen zei dat de dop van de radiateur zou moeten afklappen. Zou de eigenaar daarom een nieuwe radiateur en waterpomp erop gezet hebben?
Weet iemand wat hier aan de hand is?/Wat er nog meer kapot zou kunnen zijn?
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Groeten J Otte
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Mc-Cormick D 439 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
en laat je niet af schepen met een oooodat past wel!
als ik naar een motor zou moeten zoeken zou ik niet meer kiezen voor een d439 maar voor een kleinere 4 cil bv D432 of D436
Motor van D436 is toch zelfde als D439?
Nou bij een d439 is het blok zo groot uitgeboord dat er tussen cil. 1 en 2 en tussen cil. 3 en 4 geen brug meer zit.
De cil. bussen zijn zelfs iets afgevijld om dichter tegen elkaar te passen.
Dat is een beetje een zwak punt.
Heb zelf gehad dat de cil.bussen los zijn gaan zitten en het blok uit gesleten was.
Bij een motor van een D432 is de boring kleiner en is de kans hier op dus ook kleiner.
Zou rustig rond kijken wat er te koop is en dan beslisssen.
bij onze cormick was die ook helemaal naar de klote maar die is gerevisserd de radiateur. als je een oldtimer koopt die gewoon heel lang stil gestaan heeft kan die gewoon wegrotten. als iemand hem dan gaat opknappen en vervolgens verkoopt is er ja niks aan de hand
Zilver gelast bedoel je niet hadd solderen
je doet het inderdaad met een autogeen brander. maar volgens mij heet het met zilver geen lassen maar hardsolderen
Je zult toch op zoek moeten naar een kop van een 436/439 of een compleet andere motor.
Als het maar niet ieder keer bij dezelfde trekker was.