Ervaringen claas ares

Hallo,

Zijn er hier mensen actief die ervaring hebben met een Claas Ares 697ATZ? Weet er een te staan en mijn vraag is of deze trekkers goed zijn... deze heeft 10000 uur, maar ziet er nog top uit! Willen ze goed trekken, en wat is het qua brandstofverbruik?

alvast bedankt!

ZIE DE FOTO BIJ DE LEES MEER LINK!

Deel dit topic

Reacties

Boemrang
Elke trekker heeft zo zijn of haar gebreken, dus dat zal deze Claas Ares dan ook wel hebben.....
En denk maar zo, het is net een vrouw, die hebben dit ook.... 😃
MF- 4255
@Boemrang Dan heeft deze vrouw wel een mannestem 😃
Boemrang
@MF- 4255 Wees gerust, ook jij komt hier vroeg of laat wel achter wat er bedoeld wordt.... 😃
Koentjuh
Reden/rijden er hier een stuk of wat rond en heb nog nooit echt spannende verhalen er over gehoord dus denk wel een prima trekker.
atlaspower
In principe is jou trekker gewoon en groene Renault ares uit de tijd dat Claas Renault overnam, een overgangs type dus, Heb zelf een renault Ares RZ met 5000 uur, en een Claas, en op een koppeling afstelling (laptop) na nog nimmer wat aan gehad, zijn gewoon goede trekkers met een zeer ruime cabine, hoe jou 2de handsie is hangt voor het grootste gedeelte van de vorige gebruiker af, beurtjes gehad en op tijd nalopen/smeren, de trekker op zich is gewoon goed.
PascalStruijs4440
De 697 ATZ zijn zeer goede tractoren. heb er zelf ook wat mee rond getourd met een dieplader en rijden fijn. zijn de laatste motoren met pomp inspuiting. Zijn veel beter dan de opvolger (600 serie)
Tom VB
Wij rijden hier met een Ares 697. Verbruik valt tegen en tov een Arion 530 presteert de 697 niet zo best. Ik zou dan voor een wat jongere 4 cilinder kiezen, zoals een Arion.

Mankementen ? Niet veel. Laatst wel de ECU kapot, beetje jammer. Verder redelijk solide allemaal, versnellingsbak vind ik niet fijn, maar dat ligt niet aan de trekker.

Overigens is wat @atlaspower zegt niet helemaal waar. De 697 is wel degelijk een doorontwikkelde en echte Claas van ruim na de overname.

tractorfan.nl/picture/672944/
PascalStruijs4440
@Tom VB de bakken zijn nog altijd dezelfde hexa-shifts als in de 5 en 600 serie zitten. rijden heel fijn
Tom VB
@PascalStruijs4440
Klopt, maar de aansturing ervan vind ik niet echt prettig. Zoals gezegd, dat ligt niet aan de trekker maar aan mij.
sven-fendt
Voorlopig geen klachten over voor zo ver ik er ervaring mee heb 😛 enkel eens gehad dat de airco kapot was ;p misschien dat als je er een ganse dag mee werkt dat je het rapper voelt in je armen door het wat kleinere stuur, maar zelf nog geen last van gehad tot nu toe
josje
Ik weet niet of er op die trekker een voorlader zit of fronthef,en of een geveerde vooras, de vooras is een zwak punt. geveerde vooras van carraro is niet om aan te raden
PascalStruijs4440
@josje en waarom niet? wij hier bij de claas dealer nog nooit geen echte problemen gehad zover ik weet
Tom VB
De geveerde carraro vooras is géén aanrader idd. Omdat er erg veel scharnier- en smeerpunten op zitten. Met bovenstaande urenstand mag je er dan vanuitgaan dat deze versleten of uitgeslagen zijn.
JD 6430 The Best
Hier rijd in de buurt een 657 😉 de bak schakeld heel traag 😉 maar dat ligt vast aan de instelling ervan 😉 de motor trekt niet zo goed 😉 hij rijd verder wel wat slonzig 😉 maar kwalitatief is hij wel aardig 😄
josje
Heel duur en echt veel te licht.de voorassen waar centrale smeerpunten op zitten gaan nog wel maar die andere kruipen de meeste niet iedere week onder om te smeren. de fusee kogels gaan bij alle voorassen van dit model ook veel kapot. smeren scheelt heel veel maar vaak gebeurt het te weinig
Koentjuh
@JD 6430 The Best

De bak is zo gefikst, even een update over de software. Hebben ze hier in de buurt met een 657 ATZ ook gedaan, hele verbetering!
JD 6430 The Best
@Koentjuh Ik dacht ook al zoiets 😉 even software aanpassen, en dan is het een stuk beter 😄
eddie
10 000 uur is al wel vrij veel,
Mielmonteur
Trekker rijdt verder gewoon goed, geen afgebroken ding, ziet er nog allemaal netjes uit
dave 7810
M'n buurman heeft een kleinere, een 567 ATZ. Trekt goed, draait lekker krap en de cabine veert prima. Nadeel vind ik het zware sturen en dat je altijd de hef moet activeren bij het starten.
boegie
Ares inruilen? Maar dacht dat er niet iets mis mee is, zelfde bewezen cabine als de Ares.
atlaspower
@Tom VB je hebt helemaal gelijk, ik dacht dat de ares types van het begin overname gewoon groen werden gespoten, was ons ook aangeboden, maar vond oranje veel mooier, koop ook niet elk jaar een nieuwe trekker 😄 al heb ik aan het zien het idee dat alleen de buitenkant iets is veranderd maar innerlijk bar weinig
international533
Oude van poppink? Loonwerkers trekker dus?
Teus2
@Mielmonteur staat die bij Gebr Poppink Reutum/albergen
Teus2
@Mielmonteur die heeft altijd voor de maispoter gelopen en wikkelaar
jmos
@international533
Dat zegt niet zo heel veel. ene loonwerker onderhoudt beter dan de ander. en net zo met boeren. de een onderhoudt beter dan de ander. dus daar is niks op af te lezen. vaak zijn die van loonwerkers wel beter onderhouden maar daar kun je niet altijd van uitgaan.
Mielmonteur
@Teus2

Ja luuk, staat/stond in albergen, mijn oom heeft hem gekocht
Teus2
@Mielmonteur oh zijn wel mooie Trekkers. is jou oom boer dan? dit is wel een mooie trekker voor een boer.
Mielmonteur
Ja is boer, trekker heeft dan nooit echt zwaar werk gedaan

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
29
DEELNEMERS
16
WEERGAVES
17